וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השייט פרסם את הקריטריונים לבחירת הנציגים האולימפיים

במצב אופטימלי, יוכל האיגוד לשלוח 13 נציגים לפריז 2024. ההמלצה על הספורטאים שיקבלו את הכרטיס למשחקים תיעשה על ידי ועדה, על פי חוות דעת המאמנים הלאומיים והניקוד מצטבר בתחרויות המטרה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 15.2/ספורט1

הנהלת איגוד השייט אישרה היום (רביעי) בישיבתה את התוכנית לבחירת הנציגים האולימפיים למשחקי פריז 2024 בענפי השייט והגלישה. עשרות ספורטאי וספורטאיות נבחרות ישראל בשייט יאבקו בשנה וחצי הקרובות לא רק על השגת הקווטה האולימפית בדגמים השונים, אלא גם במרוץ בינם לבין עצמם על הכרטיס לייצוג ישראל בכל אחד מהענפים. כזכור, בשייט מושגת הקווטה האולימפית ברמת המדינה ורק לאחר מכן נבחר הנציג עצמו, זאת מכיוון שכל מדינה יכולה לשלוח נציג אחד ונציגה אחת בלבד בכל דגם.

ישראל מתחרה בשבעה דגמים אולימפיים לקראת אולימפיאדת פריז- גלשן IQ פויל, קייט פויל, סירת 470 מעורב, סירת ILCA6 ו ILCA7 וסירת 49er ו 49er FX, כך שבמצב האופטימלי יוכל איגוד השייט לשלוח 13 נציגים.

ההמלצה על הספורטאים שיקבלו את הכרטיס למשחקים תיעשה על ידי הועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של האיגוד על פי חוות דעת המאמנים הלאומיים והניקוד מצטבר בתחרויות המטרה.

גיל כהן לצד נועם חומרי שייט. רן געש, פריגל, אתר רשמי
בשנה הקרובה צפויות תחרויות גורליות. גיל כהן ונועם חומרי/אתר רשמי, רן געש, פריגל

במהלך השנה וחצי הקרובות סימן איגוד השייט ארבע תחרויות מטרה, התחרות הקדם אולימפית, אליפות העולם ואליפות אירופה 2023 ואליפות אירופה 2024, בהן ייצבר ניקוד לכל אחד מהספורטאים על פי מיקומם בתחרות. בנוסף נקבע כי ספורטאי או ספורטאית שיזכו במדליה בתחרות הקדם אולימפית וכן באליפות העולם יזכו בקריטריון של "ניקוד זהב", המזכה בכרטיס אולימפי ללא חוות דעת נוספת. כבר במאי הקרוב תיערך אליפות אירופה בגלשני IQ פויל, שהתווה את תחרות המטרה הראשונה בדגם וביולי תיערך התחרות הקדם אולימפית, שהיא תחרות המטרה הראשונה לכל הדגמים האחרים.

"מטרת שיטת בחירת הנציגים האולימפיים להבטיח את הסיכוי הגבוה ביותר של הנציגים לזכות במדליה בפריז, כך שהספורטאים שיציגו עקביות יזכו בכרטיס הנכסף", אמרו באיגוד השייט. "בנוסף נבנתה השיטה על מנת לשמור על המשכיות לקראת המשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028. יתרון נוסף של השיטה הוא בשמירה על מארג הנבחרות, אשר מוכיחה את עצמה ומביאה הישגים בשנים האחרונות. באיגוד השייט רוצים להנחיל תחרותיות בריאה בתוך הנבחרות, שתתרום להמשך עבודתן הסדורה והמוצלחת עד סוף קמפיין 2024 ו 2028. המטרה היא לשמור על העבודה המשותפת עד כמה שיותר קרוב למשחקים האולימפיים, כך שלנציגים הנבחרים ינתנו התנאים הטובים ביותר בחודשי ההכנה ויתקיימו תחרויות אימון ושמירה על כשירות עד לרגע האחרון ממש. השיטה הוכחה כיעילה בקמפיין האחרון, כאשר חברי נבחרת הגברים בגלישת רוח המשיכו לעבוד עם יואב כהן, שקיבל את הכרטיס האולימפי ודחו את המעבר לדגם הגלשן החדש".

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully