וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2:2 בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד, 0:1 לגלוך וזלצבורג על רומא

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 0:45

רשפורד (52) כבש וגרם לעצמי של קונדה (59) כדי למחוק יתרון שקבע אלונסו (50), ראפיניה (76) חילץ את הקטלאנים מהפסד בקרב הראשון על שמינית גמר הליגה האירופית. 7 דקות לישראלי, האוסטרים חגגו משער דרמטי. 1:1 בין יובנטוס לנאנט, סביליה דרסה את פ.ס.וו

תקציר: ברצלונה - מנצ'סטר יונייטד 2:2/ספורט1

הליגה האירופית חזרה ובגדול. אחרי יומיים של משחקי שמינית גמר ליגת האלופות, הערב (חמישי) יצאו לדרך משחקי שלב הפלייאוף במפעל השני בחשיבותו ואנו זכינו לקרב ענקים בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד, שהסתיים ב-2:2 נפלא בקאמפ נואו, תוצאה שמשאירה הכל פתוח לגומלין בשבוע הבא בממלכה. עוד הערב, אוסקר גלוך עלה מהספסל בדקה ה-83 ומיד אחר כך כבשה זלצבורג את שער הניצחון ב-0:1 על רומא. במשחקים המאוחרים של הערב נפרדה יובנטוס ב-1:1 ביתי מול נאנט, סביליה דרסה 0:3 את פ.ס.וו ולברקוזן והפסידה 3:2 למונאקו במשחק הפכפך, רווי באירועים ושהוכרע עמוק בתוספת הזמן.

משחקי הגומלין יתקיימו בשבוע הבא והמנצחות במפגשים הכפולים יעפילו לשמינית הגמר של המפעל. בשלב 16 האחרונות כבר ממתינות כבר שמונה קבוצות שעלו אוטומטית וביום שישי הבא (24 בפברואר תתקיים ההגרלה): אוניון סן ז'ילואז, ארסנל, פרייבורג, פרנצווארוש, פיינורד, בטיס, ריאל סוסיאדד, פנרבחצ'ה.

מרכוס רשפורד, שחקן מנצ'סטר יונייטד. David Ramos, GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. רשפורד מפתיע את טר סטגן/GettyImages, David Ramos

ברצלונה - מנצ'סטר יונייטד 2:2

גם אם מדובר במפגש במסגרת הליגה האירופית, קרב בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד לא יכול לאכזב. ואכן, קרב אדיר נרשם באצטדיון קאמפ נואו ובסיומו של משחק הפכפך נפרדו הקבוצות ב-2:2 מהנה במיוחד, תוצאה שמשמעותה שהכל פתוח לקראת הגומלין.

צ'אבי ניסה להצר את צעדיו של מרכוס רשפורד בכך שעלה עם ז'ול קונדה במרכז ההגנה יחד עם מרכוס אלונסו ובאגף ימין הוצב רונלד אראוחו, אלא שגם אריק טן האח ניסה להתחכם והחליף כל הזמן בין שחקני ההתקפה שלו, כך שרשפורד מצא את עצמו כחלק משינויי המיקום גם באגף ימין ובחוד.

המהלך של צ'אבי נראה מוצלח במיוחד כאשר בדקה ה-50 אלונסו העלה את הבלאוגרנה ליתרון מנגיחה חופשית אחרי כדור קרן, אבל בסך הכל שתי דקות חלפו עד שרשפורד הלוהט מזווית מאוד קשה הכניע את מארק אנדרה טר סטגן, שערו ה-14 ב-16 משחקים מאז פגרת המונדיאל. רשפורד גם הוסיף "בישול" למאזנו והשלים את המהפך בדקה ה-59, כשכדור רוחב שלו הסתיים בשער עצמי של ז'ול קונדה. ברצלונה לחצה והצליחה להשוות ל-2:2 בדקה ה-76 מהרמה של ראפיניה שהפתיעה את הגנת השדים האדומים ואת דה חאה והובילה לתוצאת תיקו בסיום.

בברצלונה, חשוב לציין, נפצע פדרי שהוחלף עוד במחצית הראשונה והוא לא אמור לעמוד לרשות הקבוצה בשבוע הבא כאשר כל קבוצה תחפש לנצח ולהעפיל לשלב שמינית הגמר. שחקן נוסף שייעדר מהגומלין בברצלונה זהו גאבי שספג כרטיס צהוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פדרי, קשר ברצלונה. JOSEP LAGO, GettyImages
מכה לא פשוטה לברצלונה. פדרי/GettyImages, JOSEP LAGO

מהלך המשחק

דקה 5: יותר מדי עדיין לא קרה, אבל מעניין לראות שטן האח הפתיע עם רשפורד כחלוץ חוד, כשמאחוריו וחהורסט שרגיל לשחק בשפיץ ומי שהוסט לאגף זהו ברונו פרננדש.

דקה 9: איזו החמצה גדולה. לבנדובסקי קיבל כדור בתוך הרחבה וסידר לעצמו זווית נוחה מול דה חאה, אבל הבעיטה החזקה שלו נהדפה מצוין על ידי השוער.

דקה 13: כדור חופשי מסוכן לברצלונה כ-18 מטר קו ישיר מהשער, אלונסו בעט אותו מעל החומה והחוצה.

דקה 19: עוד הזדמנות טובה לברצלונה. הפעם היה זה גאבי שהקפיץ לפדרי, האחרון הצליח להשתלט ובעט מהאוויר החוצה.

שחקן ברצלונה ראפיניה מנסה לעצור את ג'יידון סאנצ'ו, קשר מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מאבק עיקש בקאמפ נואו/רויטרס

דקה 26: וואן ביסאקה פרץ מצד ימין והעביר רוחב לרחבה, הכדור פגע בדה יונג וכמעט הכניע את טר סטגן, אך למזלם של הקטלאנים התגלגל סמוך לקורה ויצא לקרן.

דקה 28: החמצה ענקית של וחהורסט. פרננדש בכדור עומק הציב את החלוץ ההולנדי באחד על אחד, אבל הוא בעט על טר סטגן שסגר מצוין ומנע שער ודאי.

דקה 33: קרן מעולה של שואו הסתיימה בהחמצה של קאסמירו, שנגח גבוה והחוצה מעמדה קורצת.

דקה 34: מנצ'סטר יונייטד בהחלט בעניינים. רשפורד פתח מבערים ועבר בקלות את אלונסו, נכנס לרחבה וניצב מול טר סטגן, אבל סחט הצלה ענקית מהשוער כשניסה למצוא את הפינה הרחוקה שלו.

דקה 37: וואן ביסאקה חלם ואיבד כדור לאלבה, שדהר לעבר הרחבה וברגע האחרון נבלם לקרן על ידי מגן השדים האדומים. דרישתו לקבל פנדל בצדק לא נענתה.

דקה 41: פדרי נפצע וביקש להתחלף, סרג'י רוברטו נכנס לכר הדשא במקומו.

מרכוס רשפורד, חלוץ מנצ'סטר יונייטד. Alex Caparros, GettyImages
פתח מבערים ונעצר באחד על אחד. רשפורד/GettyImages, Alex Caparros

דקה 47: ראפיניה פתח את המחצית השנייה עם כדור אדיר שטס ממש ליד הקורה של דה חאה ויצא.

דקה 49: וואן ביסאקה מצא את סאנצ'ו בכדור רוחב מסוכן, הקשר לא מצא את המסגרת ממטרים ספורים.

דקה 50: גול! 0:1 לברצלונה. אלונסו הצליח להסתנן בכדור קרן, נותר ללא כיסוי ונגח את שער היתרון.

מרכוס אלונסו, שחקן ברצלונה. רויטרס
אלונסו כבש ראשון, היתרון החזיק שתי דקות בלבד/רויטרס

דקה 52: גול! קאמבק מהיר של יונייטד. אלונסו נגח את היתרון אולי, אבל כעבור שתי דקות שבר את הנבדל ומי אם לא רשפורד הרעיד את הרשת בבעיטה מזווית קשה במיוחד.

דקה 59: גול! המהפך של יונייטד הושלם. רשפורד היתל בראפיניה, מסר רוחב והכדור החזק שנבעט פגע בסופו של דבר בקונדה ונכנס לשערו שלו. 1:2 ליונייטד.

מרכוס רשפורד, שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מי אם לא רשפורד היה שם עבור יונייטד/רויטרס

דקה 64: פרננדש בכדור מטורף כמעט על מגרש שלם הריץ את רשפורד להזדמנות גדולה. קונדה עצר אותו בתוך הרחבה במה שנראה כמו עבירה, השופט התעלם.

דקה 76: גול! ברצלונה חזרה ל-2:2. ראפיניה הרים לעבר לבנדובסקי כדור שקפץ על הדשא, ואמנם הפולני לא הצליח לגעת בו, אבל הוא בכל זאת עשה את דרכו לרשת של דה חאה.

צפו: גלוך נכנס להופעת בכורה, זלצבורג גברה על רומא

תקציר ה-0:1 של רד בול זלצבורג על רומא (אוסקר גלוך נכנס כמחליף)/ספורט1

רד בול זלצבורג - רומא 0:1

אוסקר גלוך עלה מהספסל בדקה ה-83, חמש דקות לאחר מכן זלצבורג הבקיעה את השער היחיד במשחק שהעניק לה 0:1 יקר וחשוב במיוחד לקראת הגומלין בשבוע הבא בבירת איטליה.

פיליפ קון השוויצרי כיכב הין הקורות אצל האוסטרים ומי שהכריע את ההתמודדות היה ניקולס קפאלדו הארגנטינאי שנגח פנימה מהרמה של סטרחיניה פבלוביץ' הסרבי. גלוך, אגב, גם ספג כרטיס צהוב עמוק בתוספת הזמן כשבזבז זמן. ז'וזה מוריניו מאוד מרוצה תואר אירופי נוסף ובהרכב שלו עלו הכוכבים, ביניהם פאולו דיבאלה שהוחלף כבר במחצית, אבל בעקבות ההפסד יצטרך לנצח בשבוע הבא באולימפיקו בשביל לכפות הארכה לכל הפחות

אוסקר גלוך, שחקן רד בול זלצבורג. KRUGFOTO/APA, GettyImages
נכנס בדקה ה-83 והיה שותף לחגיגה. גלוך/GettyImages, KRUGFOTO/APA

יובנטוס - נאנט 1:1

יובנטוס איבדה אחיזה במאבק על מקום בליגת האלופות בגלל עונש הפחתת הנקודות והסיכוי הכי טוב שלה להעפיל לצ'מפיונס בעונה הבאה הוא לזכות בליגה האירופית, אבל במשחק הראשון מבין שניים היא איכזבה וכעת תצטרך לנצח בצרפת בגומלין בשבוע הבא. הביאנקונרי עלו ליתרון משער של דושאן ולאחוביץ' בדקה ה-13, וככל שנקפו הדקות הלחץ שלהם הלך וגבר, אבל קייזה רשם החמצה ענקית, הקורה פעמיים מנעה ממנה להבקיע ובהתקפה מתפרצת בדקה ה-60 השיגה נאנט את השוויון שלה מבעיטה של לודוביק בלאס שהכניע את שצ'סני באחד על אחד. התוצאה נותרה בעינה עד הסיום ויובנטוס בוודאי תרגיש מקופחת אחרי שנגיעת יד ברורה לא זיכתה אותה בפנדל בטענה לעבירה שביצע ברמר קודם לכן. כך או אחרת, נאנט עמדה במשימתה להעביר את ההכרעה לביתה ועשתה זאת בצל הטרגדיה של החלוץ איגנטיוס גנאגו, שבתו מתה בפתאומיות בגיל 5 וכמובן שלא הגיע עם הקבוצה לטורינו.

פדריקו קייזה, שחקן יובנטוס. רויטרס
יובה איכזבה במשחק קריטי עבורה. קייזה/רויטרס

צפו בשער הגבולי שגרינפלד אישר ובמהפך האדיר של מונאקו

תקציר: לברקוזן - מונאקו 3:2/ספורט1

באייר לברקוזן - מונאקו 3:2

אוראל גרינפלד ניהל את המשחק הכי מטורף של הערב, בסיומו האורחת מהנסיכות חגגה בתוספת הזמן ניצחון יקר שמקרב אותה לשלב הבא. מונאקו עלתה ליתרון מהיר, כשבדקה התשיעית השוער לוקאש הרדצקי ספק נדחף ברחבת החמש על ידי בריל אמבולו שלחץ אותו והבקיע לשערו שלו - למורת רוחם של הגרמנים שהתנפלו על השופט הישראלי, שזכה לגיבוי משופטי המסך והשער אושר. מוסא דיאבי (48) ופלוריאן וירץ בשער מרהיב (59) במבצע אישי הפכו במהרה במחצית השנייה, אבל מונאקו הגיבה עם שערים של קרפין דיאטה (74) ואקסל דיסאסי (90+2) וגם תיקו יספיק להם בגומלין מול החבורה של צ'אבי אלונסו.

אוראל גרינפלד במשחק בין לברקוזן למונאקו. רויטרס
לא מעט אירועים. אוראל גרינפלד מסביר להרדצקי/רויטרס

סביליה - פ.ס.וו איינדהובן 0:3

האנדלוסים נמצאים במגמת שיפור ובליגה הספרדית הצליחו לברוח מהקו האדום, אבל היום הגיעה משחק השיא שלהם. המדורגת רביעית בהולנד הגיעה לרמון סאנצ'ס פיחואן ותשוב לביתה עם הפסד צורם שככל הנראה חיסל את סיכוייה להתקדם לשלב הבא. יוסף אן-נסירי המרוקאי כבש ראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה (45+2) ואת היתרון הכפיל המחליף לוקאס אוקמפוס, שחזר מהשאלה באייאקס בחלון ההעברות האחרון והבקיע בדקה ה-50 בביציע וירטואוזי, ארבע דקות אחרי שעלה לדשא. אוקמפוס גם בישל לנמניה גודל את השער שכבר בדקה ה-55 קבע 0:3 בסיום.

צפו בסביליה מפרקת 0:3 את פ.ס.וו

תקציר: סביליה - פ.ס.וו איינדהובן 0:3/ספורט1

משחקים נוספים

שחטאר דונייצק - ראן 1:2
לשחטאר: דמיטרו קרסקיב (11), ארטם בונדרנקו (45+1). לראן: קרל טוקו אקמבי (59)

אייאקס - אוניון ברלין 0:0

ספורטינג ליסבון - מיטיולנד 1:1
לספורטינג: סבסטיאן קואטס (90+4). למיטיולנד: אימאם אשור (77)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully