וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר פיסטוריוס עומד להשתחרר מהכלא: "חשש כבד שהוא יירצח"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 1:31

הרץ הדרום אפריקאי, שרצח את בת זוגו, צפוי להשתחרר על תנאי, אחרי 6 שנים בלבד, אבל הסתבך עם העולם התחתון ועבריינים מאיימים לחסל אותו. אביה של ריבה סטינקאמפ הנרצחת נפגש עמו, ועזב באמצע

אוסקר פיסטוריוס בבית המשפט/רויטרס

אוסקר פיסטוריוס יקבל הגנה משטרתית 24 שעות ביממה אם ישוחרר בחודש הבא על תנאי, לאחר שלמשטרת דרום אפריקה הגיע מידע לפיו הוא עומד בפני איומים על חייו, במלאת 10 שנים לרצח של ריבה סטינקאמפ.

פיסטוריוס בן ה-36 עשוי להשתחרר בשבועות הקרובים לאחר ריצוי מחצית מעונשו - 13 שנות מאסר - בגין רצח סטינקאמפ, מי שהייתה בת זוגו באותה תקופה.

לאחרונה המשטרה ביוהנסבורג קיבלה מידע שהוא יהפוך למטרה לגנגסטרים, שרוצים לנקום את רציחתה של הצעירה.

האצן אוסקר פיסטוריוס בבית המשפט העליון בדרום אפריקה, 6 ביולי 2016. רויטרס
יזכה לשמירה משטרתית 24 שעות ביממה. פיסטוריוס/רויטרס

הספורטאי, שהחזיק כלי נשק רבים, כולל AK-47, כבר "נמצא על הכוונת" של העולם התחתון של יוהנסבורג, אחרי שאיים על אחד הפושעים המקומיים.

פיסטוריוס, קטוע הרגליים, הידוע בכינויו "בלייד ראנר" על שם רגלי התותבת שלו שבעזרתן רץ, כבר ירה באקדחו מגג המכונית שלו ואף ירה באקדח במסעדה כמה שבועות לפני שהרג את ריבה בת ה-29.

במהלך משפטו אחד הפושעים הבריונים של ארגון פשע מקומי, מארק באצ'לור, היה עד תביעה כשסיפר על הבוז שלו כלפי הספורטאי. באצ'לור איים על ידי פיסטוריוס, שאמר לו שהוא "ישבור לו את הרגליים" בגלל ריב על אישה. באצ'לור היה גם חבר של ריבה, וקרא לגזור מאסר עולם על הספורטאי.

ידוע שיש לאותו באצ'לור חברים מהעולם התחתון, כולל אחד שהרג איש עסקים ועוד אחרים שעבדו כרוצחים שכירים. אבל באצ'לור נורה למוות על ידי שני חמושים רעולי פנים במכוניתו ביוהנסבורג לפני שלוש שנים, במה שהמשטרה מאמינה שהיה חיסול ממוקד. לא בוצעו מעצרים והרצח לא נקשר לפיסטוריוס. עם זאת, הבלשים במשטרה מבינים ששמו של פיסטוריוס מופץ בעולם התחתון של העיר והרוצחים השכירים.

כעת השוטרים יתקשרו עם משפחתו ויחפשו את הדרך הטובה ביותר לשמור עליו מפני פגיעה ברגע שיזכה בחופש ויציעו את תמיכתם. מקור משטרתי: "פיסטוריוס הרג אישה צעירה וזה כשלעצמו הוא חטא משמעותי בעולם התחתון של יוהנסבורג. הוא גם איים על באצ'לור, שעדיין יש לו חברים רבים בעיר, ושיש להם סלידה עצומה מאוסקר פיסטוריוס.

"אוסקר הוא רוצח, אבל לאחר שריצה את עונשו, הוא אמור להיות מסוגל לבנות מחדש את חייו ולחיות בבטחה. למשטרה אין כמובן חיבה לרוצחים, אבל הוא ראוי להגנה מלאה מכל פגיעה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ריבה סטינקאמפ, בת זוגו של אוסקר פיסטוריוס. GettyImages
"רק אוסקר יודע את האמת". סטינקאמפ/GettyImages

הרוצח עשוי להשתחרר בחודש הבא מכיוון שהוא זכאי לשחרור על תנאי על פי החוק הדרום אפריקאי לאחר ריצוי מחצית עונשו. בכלא שבו הוא מרצה את עונשו טענו שהוא "אסיר למופת". על מנת לזכות לשחרור, על האסירים "להכיר ולקחת אחריות על מעשיהם". כחלק מהתהליך, אביה של ריבה, בארי סטינקאמפ, בן 80, הסכים לדבר פנים אל פנים עם פיסטוריוס כיוון שהוא רצה לאתגר אותו ולשאול מדוע ירה בבתו הדוגמנית.

אבל האב האבל אמר שהוא עזב את הפגישה מוקדם לאחר שפיסטוריוס לא הצליח "לומר את האמת". לדבריו, "כשהלכתי ל-VOD (דיאלוג קורבן-עבריין) ופגשתי את אוסקר שאלתי אותו שאלות מסוימות. כל מה שג'וני ואני רצינו לדעת זה האמת - מה שאנחנו מרגישים זה שבעצם הוא הרג אותה בגלל כעס. לא קיבלתי את התשובות שרציתי. אז זה לא לקח לי הרבה זמן, זה יכול היה לקחת את כל היום אבל זה התקצר כי הצהרתי שאנחנו לא מקבלים את התשובות שאנחנו רוצים. רק אוסקר יודע את הסיפור האמיתי".

ג'וני, אמא של ריבה, אמרה שהיא בחרה לא להצטרף לפגישה מחשש למה ש"היא עלולה לעשות" ובמקום זאת כתבה לו מכתב.

ג'ון סטינקאמפ, בארי סטינקאמפ, הוריה של ריבה סטינקאמפ. GettyImages
הרס את חייהם. ההורים של הנרצחת/GettyImages

האמא בת ה-76 אמרה: "המפגש היה מאוד מלחיץ עבור בארי. כתבתי לו מכתב כי בעצם פחדתי ממה שאעשה אם אלך לשם. בארי היה שם כדי לקרוא לו את מה שכתבתי לו - שהוא לקח את הדבר הכי יקר שקיבלנו מאלוהים ואת כל הדברים שהוא לקח ממני - נכד, חתונה של ריבה".

פיסטוריוס נמצא בתחילה אשם בהריגה. הוא טען במשפטו שזו הייתה תאונה טרגית כי הוא חשב שמדובר בפורץ אבל התביעה ערערה והושגה הרשעה ברצח. אחרי שפיסטוריוס נידון לשש שנות מאסר בגין הרצח, התובעים ערערו שוב על מה שהם כינו "עונש קל להחריד", ובית המשפט העליון לערעורים הכפיל את עונשו ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully