וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתה אולימפית תוקם במקיף ג' שפרעם בפרויקט עם איגוד האופניים

הכיתה האולימפית, יוזמה של המדליסט האולימפי אריק זאבי בליווי הוועד האולימפי בישראל, הושקה היום (14.2) בשפרעם בפרויקט משותף יחד עם איגוד האופניים

אופניים בשפרעם. יחצ,
רוכבים בשפרעם/יחצ

תכנית הכיתה האולימפית החלה בית ספר עירוני ל"ד יצחק שמיר בתל אביב ומאז היא נוחלת הצלחה עם כיתות ייעודיות בהם לומדים ספורטאיות וספורטאים המתמחים בענפי ספורט שונים ומקבלים מסגרת משולבת של אימונים ולימודים המותאמת במיוחד עבורם. התהליך השלם נועד לתת פתרון משלב האיתור של הספורטאים הצעירים, דרך הבניה והליווי שלהם עד לשלב ההתמחות כספורטאים מקצוענים.

כיום בישראל האוריינטציה הספורטיבית בגילים הצעירים היא כמעט כולה חוגית, בלי מערכת מקבילה של הישגיות. רוב הספורטאים המצליחים מגיעים לשם בזכות הצטיינות אישית יוצאת דופן, אבל בגילאים הצעירים חסרה הרבה פעמים ההכוונה וההיכרות עם הענפים באופן מקצועי באוריינטציה תחרותית. לכן, הכיתה האולימפית, שתוקם כעת במקיף ג' שפרעם, צפויה להוות נדבך של מצוינות שנועד להביא אל הפריפריה את הערכים האולימפיים ובשאיפה גם יניב מדליות עתידיות.

הבחירה בשפרעם לכיתה האולימפית אינה מקרית. בשפרעם ישנה תרבות ספורט תוססת בכלל וספורט אופניים בפרט, כולל הרוכבת הסנסציונית מונירה יאסין, אלופת ישראל לנוער ברכיבת שטח שהגיעה בגיל 16 למקום ה - 14 באליפות העולם, שנתיים בלבד לאחר שלמדה לרכב על אופניים. היוזמה של איגוד האופניים לחבר את העשייה הערכית וההישגית של הכיתה האולימפית ליכולות שפרעם לתמוך בענף, הפיקה הבוקר השקה מרגשת משותפת הן בזירה ההישגית והן בזירה החברתית.

אנשי הוועד האולימפי עם ראש עיריית שפרעם. יחצ,
מימין: גילי לוסטיג, דפנה לנג, ראש עיריית שפרעם עורסאן יאסין, יעל ארד ואריק זאבי/יחצ

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "הכיתה האולימפית היא מודל שהוא ניצחון עבור כולם. עבור הילדים שמקבלים הזדמנות להגשים חלומות ולגדול במסגרת של מצוינות אולימפית, לבית הספר וכמובן לספורט הישראלי. כל כיתה כזו היא חוליה במימוש חזון שילוב ספורטאים מהחברה הערבית במשלחות האולימפיות של ישראל. שיתוף הפעולה עם איגוד האופנים בעיר בה צמחה ספורטאית מקומית מדליסטית באליפות אירופה לקדטיות - מונירה יאסין - הוא מודל מנצח ואנחנו שואפים להרחיב את הפעילות לעוד 3 ענפי ספורט נוספים.

דפנה לנג יו"ר איגוד האופניים: "פתיחת כיתה אולימפית ראשונה במגזר הערבי בעיר שפרעם היא חלום שמתגשם וממחיש הלכה למעשה כי שיתוף פעולה בישראל בין הרשות המקומית הועד האולימפי ומשרד החינוך ואיגוד האופניים הוא אפשרי והוא רק ההתחלה של מגמה שנקווה שתלך ותתעצם בהמשך"

אריק זאבי: "אני גאה על פתיחת הכיתה האולימפית בשפרעם - חלום שמתגשם. יש כיום ואקום גדול בגילאי הילדים והנוער - אין שיטה, כמעט הכל מקרי. הכישרון קיים בישראל ולראיה המדליות האחרונות שהשגנו בתחרויות האחרונות. יתרה מזו, התנאים לספורטאים האולימפיים שלנו הם מהטובים והמובילים בעולם, לא פחות. אבל חסרה תשתית לאיתור הספורטאים, תכנית סדורה עבור האתלטים הצעירים שרוצים לעסוק בספורט. בסופו של דבר מכאן יגיעו המדליות בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully