וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ומנכ"ל התרבות והספורט נפגשו עם בכירי הוועד האולימפי

12.2.2023 / 13:55

"נפעל להגדיל משמעותית את התקציב למשחקים האולימפיים - אני רוצה שכמה שיותר ספורטאים ייצאו לתחרויות בינלאומיות וייצגו את ישראל בכבוד"

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר יחד עם מנכל משרד התרבות והספורט כפיר סוויסה, נפגשו היום (12.2) במשרדי הוועד האולימפי עם יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד, מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג והנהלת הוועד האולימפי ביניהם נציגים של 17 איגודי הספורט המובילים בישראל.

במהלך הפגישה סקרו ראשי הוועד את פעילות הארגון ובמרכזה המירוץ למשחקים האולימפיים בפריז בקיץ 24 וההכנות האולימפיות של 160 ספורטאי וספורטאיות הסגלים האולימפיים.
בנוסף, הוצגו לשר התרבות והספורט הערכים והחזון של הוועד האולימפי.
בין הנושאים שהוועד האולימפי נגע בהם - חינוך למצוינות, דור העתיד של הספורטאים האולימפיים, עתודת מאמני הישג, התייחסות לחברה הערבית ועוד.

במהלך הפגישה שטח שר התרבות והספורט מיקי זוהר בפני הועד האולימפי את חזונו בבניית מרכז לאומי לספורט גם בדרום. "מרכז ספורט כמו מכון וינגייט שיוקם בדרום יכול להוביל צעירים רבים מהדרום, שכיום מתקשים להתברג בספורט ההישגי לתחרויות בינלאומיות".
בנוסף, הציג השר זוהר את רפורמת הטוטו המתוכננת אשר תגדיל משמעותית את תקציב משרד התרבות והספורט ובכך גם את תקציב המשחקים האולימפיים.
חברי ההנהלה בוועד האולימפי, ביניהם יושבי ראש ומנכ"ליות איגודים, הציגו לשר את האתגרים הרבים איתם הם מתמודדים ושמעו ממנו ומהמנכל כפיר סוויסה, על רצונם לקדם את הצרכים השונים.

יעל ארד, מיקי זוהר. שלומי יוסף,
יעל ארד, מיקי זוהר וגילי לוסטיג/שלומי יוסף

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הספורט האולימפי הוא הפנים שלנו בעולם. המטרה היא לא רק לצמצם את הפערים בין אירופה לבין ישראל בשלל הענפים השונים אלא להוביל בתחרויות מטרה. בכוונתי לפעול להגדלה משמעותית של המשאבים הנדרשים להצלחה ולפעול כדי לתת הזדמנות לכל ילד וילדה בישראל להגיע להישגים בתחרויות בינלאומיות".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "שר ספורט שמגיע מעולמות הספורט, עם אוזן קשבת ורצון אמיתי לסייע לספורט האולימפי הישראלי זו נקודת פתיחה נפלאה.
שיתפנו את השר בצמיחה האיכותית והכמותית המדהימה של הסגלים האולימפיים מ 100 ספורטאים וספורטאיות בדרך לטוקיו, ל 160 ספורטאים וספורטאיות בדרך לפריז ובחשיבות הלאומית של הכפלת תקציב ההכנות האולימפיות כדי להבטיח הכנה מיטבית למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
שותפות אמיצה בין הוועד האולימפי למשרד הספורט בתהליך ההכנות ובגיוס המשאבים תניב הצלחות משמעותיות בפריז ושמחנו שהשר זוהר שהינו בעל השפעה בממשלה, גילה נכונות לסייע בנושא התקציבי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully