וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוכות חמות: האיום על נבחרת ישראל יגיע דווקא משוער קוסובו?

אריאנט מוריץ למד להניע כדור במנצ'סטר סיטי ומככב אצל וינסנט קומפאני בברנלי. ב-25 במרץ הוא יתארח עם קוסובו אצל נבחרת ישראל ולאלון חזן כדאי להכין את הבלמים לטילי השיוט הארוכים שלו לעבר החלוצים. הערב הסגלגלים שלו פוגשים את ווטפורד (22:00, ספורט1)

המסירות הארוכות של אריאנט מוריץ'/ספורט1

בעוד פחות מחודש וחצי ייצא לדרך קמפיין מוקדמות יורו 2024, בו לישראל יש סיכוי מצוין לעלות לטורניר בפעם הראשונה אי פעם. אלון חזן ושחקניו נחלצו מהגרלות קשות מאוד וישחקו בבית ט' נגד שוויץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה.

היריבה הראשונה של ישראל תהיה קוסובו, שתעלה לכר הדשא בבלומפילד ב-25 במרץ ומזכירה מאוד את אלבניה לא רק מבחינה אתנית. לאלאלאן ז'ירס הוותיק יש סגל עם שחקני הגנה מהליגה האיטלקית ושחקני התקפה מליגות חזקות נוספות כמו צרפת, טורקיה וספרד, אז איך אחד מהאיומים הכי גדולים על ישראל יהיה דווקא השוער אריאנט מוריץ?

לפני הכול צריך להגיד שהמקום בין הקורות של נבחרת קוסובו בשנים האחרונות התחלק בין סמיר אויקאני הוותיק מאמפולי לאריאנט מוריץ, אבל בעוד אויקאני כלל לא משחק העונה, מוריץ מככב בגדול ולכן הוא פייבוריט לפתוח גם ברחוב שארית ישראל.

צפו בשיגורים של מוריץ

המסירות הארוכות של אריאנט מוריץ'/ספורט1

ברנלי דוהרת בפסגת הצ'מפיונשיפ והחיבור עם המאמן וינסנט קומפאני הוא סיפור הצלחה מסחרר שאמור להפיק העפלה לפרמיירליג. הקבוצה נמצאת בעיצומו של רצף בן 10 ניצחונות ובזה האחרון, 0:3 על פרסטון, מוריץ הדליק את אוהדי הקבוצה.

השוער בן ה-24 סיפק במשחק לא פחות מ-63 מסירות ובתוכן 18 ארוכות, כשש-17 מהן מדויקות. אחד מהכדורים ארוכים והמדויקים שלו, הסתיים בשער של ניית'ן טלה ובברנלי מתלהבים מאוד. החיבור עם קומפאני אגב, הוא לא מקרי. השניים שיחקו ביחד במנצ'סטר סיטי.

מוריץ שמר העונה על רשת נקייה ב-11 מ-28 משחקים, אבל הוא בולט דווקא בשל ההשתתפות שלו בהנעת הכדור של הקבוצה - וזה לא עניין של מה בכך שלוקחים בחשבון שהוא מתנשא לגובה של 1.98 מטר. במשחק נגד נוריץ' מוקדם יותר העונה, היו לו 12 מסירות ארוכות עם 100 אחוזי דיוק ולאורך העונה, רבים מהכדורים שלו הפכו לאיומים על היריבה.

עם חלוץ איכותי ופיזי כמו ודאט מוריץ ממאיורקה (אין קשר משפחתי בין השניים), שיודע להשתלט על כדור עם הגוף והגב לבלם, הצמד מוריץ עלול להוות איום של ממש על ההגנה של נבחרת ישראל בבלומפילד.

אבל יש גם צד שני. מוריץ' לעתים מפגין ביטחון מופרז, משתתף בהנעת הכדור כשהוא יוצא מחוץ לרחבה ונוטל סיכונים גדולים. מהכיוון הזה, ישראל דווקא עשויה להרוויח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוער ברנלי, אריאנט מוריץ. Ashley Allen, GettyImages
אוהב להשתתף בהנעת הכדור. מוריץ/GettyImages, Ashley Allen

מוריץ גדל בשוויץ למשפחה עם שורשים במקדוניה ובקוסובו וב-2015 עבר ממחלקת הנוער של ציריך לזו של מנצ'סטר סיטי. פפ גווארדיולה שהגיע לאנגליה זמן לא רב לאחר מכן, תמיד העריך שוערים עם משחק רגל איכותי ומוריץ עבד שעות נוספות על האלמנט הזה, תוך שהוא מתגבר על לא מעט מגבלות שנובעות ממבנהו הפיזי.

השוער גבה הקומה רשם 5 הופעות במדי סיטי, כולן בקמפיין גביע הליגה ב-2018/19, אבל את מרבית השנים האחרונות בילה בהשאלות. הוא עבר בין נוטינגהאם פורסט, ג'ירונה (ספרד), וילם 2 (הולנד) ואדנה דמירספור (טורקיה) עד שבקיץ נרכש על ידי ברנלי תמורת כ-3 מיליון יורו.

אם לא יהיו הפתעות, בעונה הבאה הוא יחזור לפרמיירליג מהדלת הראשית ועוד לפני כן הוא מתכוון לשגר בבלומפילד כמה כדורים ארוכים שיעשו חיים קשים לבלמים הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully