וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל, ברצלונה ויובנטוס לא מוותרות: הפורמט החדש של הסופר ליג

60 עד 80 קבוצות על פני מספר ליגות, 14 משחקים מובטחים לכל קבוצה ורעיון שמטרתו "להציל את הכדורגל האירופי": הרעיון החדש שמטרתו להילחם בליגת האלופות

תקציר: ריאל מדריד - אל אהלי 1:4/ספורט1

כמעט שנתיים עברו מאז ההכרזה על הקמת "סופר ליג", רעיון שכידוע נועד להגדיל את מספר המשחקים ובעיקר את ההכנסות כדי לבצע מהפכה בכדורגל האירופי, וכעת הוא שוב על הפרק.

התכנית המקורית כשלה ונגנזה, אבל היום (חמישי) הודיעה חברת "A22", שבאחריותה לממש את חזון הסופר ליג, על תכנית חדשה ומרתקת במטרה להילחם בליגת האלופות של אופ"א כדי להגדיל את הכנסות המועדונים הגדולים בעולם - הקמת מפעל שיכלול בין 60 ל-80 קבוצות שיתחלקו למספר ליגות, במטרה שלכל קבוצה יהיו לפחות עוד 14 משחקים מובטחים מדי שנה.

גאבי שחקן ברצלונה בין פדריקו ואלוורדה, אדר מיליטאו שחקני ריאל מדריד. FAYEZ NURELDINE/AFP, GettyImages
ראשי ריאל מדריד וברצלונה לא מוותרים על הקמת סופר ליג/GettyImages, FAYEZ NURELDINE/AFP

"A22" הספרדית הודיעה על כך באמצעות מכתב שפורסם בגרמניה ועליו חתום המנכ"ל ברנד רייכרט. "זה הזמן לשינוי", נכתב, "ריאל מדריד, יובנטוס וברצלונה מתכוונות לשבור את המונופול של אופ"א ולייצר סופר ליג שתכיל עד 80 קבוצות, עם משכורות מוסדרות והשחקנים הכי טובים בעולם. זו צומת קריטי עבור הכדורגל האירופי, כי מועדונים כבר לא עומדים בקצב ונרשמים הפסדים של מיליארדים".

התכנית לא פורטה במלואה, נמסרו רק נקודות ציון מהותיות וביניהן 60 עד 80 קבוצות שיתחרו מדי שנה מבלי שיזכו לשריון ולא תהיינה חברות קבועות בליגות השונות. כן ישנה התחייבות ל-14 משחקים מובטחים לכל קבוצה בכל עונה. באירופה מדווחים שלרעיון הזה ישנה תמיכה יחסית נרחבת, אולם בשלב זה לא ברורה חוקיות המהלך והאם יש לו התיכנות או שמא גורלו דומה לרעיון ה"סופר ליג" המקורי שהחל עם 12 קבוצות שפרשו מהליגה בזו אחר זו, למעט ריאל מדריד, יובנטוס וברצלונה שממשיכות במאבקן הכסף הגדול של הפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully