וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים למונדיאליטו: 14 הבטיחו השתתפות, ישראל בדרך לדרג ד'

קולומביה אמורה להצטרף לברזיל הנוצצת ואורוגוואי, ארגנטינה בחוץ, הרפובליקה הדומיניקנית ופיג'י דווקא בפנים וכולם מחכים לאפריקה ואסיה. איך שיטת הדירוג עובדת, מתי ההגרלה ולמה ישראל תגיע אליה בלי נקודות? תמונת מצב

קבלת הפנים של נבחרת הנוער/צילום וידאו: יותם רונן, עריכה: אביעד בללי

תמונת העולות למונדיאליטו, אליפות העולם עד גיל 20, מתחילה להתעצב ובתוך כמה ימים יתבררו הנציגות הסופיות של דרום אמריקה, אחרי שברזיל ואורוגוואי הבטיחו את מקומן בלילה שבין שני לשלישי. נבחרת ישראל היא כידוע אחת מחמש הנציגות של אירופה שישתתפו בטורניר שיתקיים באינדונזיה בתאריכים 20 במאי-11 ביוני.

בטורניר ישתתפו 24 נבחרות ועד כה הבטיחו את מקומן 14. קולומביה נמצאת בדרך הבטוחה להפוך למשתתפת ה-15 ועל הכרטיס האחרון מדרום אמריקה מתחרות פרגוואי, ונצואלה ואקוודור. איפה ארגנטינה אתם שואלים? החבורה של אופיר חיים לא תפגוש אותה.

אופיר חיים, אוסקר גלוך. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
עוד קצת יותר משלושה חודשים. חיים וגלוך/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

אליפות דרום אמריקה

אליפות דרום אמריקה עד גיל 20 (שנתון 2003) תסתיים ב-12 בפברואר, אז יתקיים המחזור האחרון של בית הגמר. האליפות נערכת במתכונת של שני בתים בני חמש נבחרות כל אחת, ושלוש עולות מכל בית לבית גמר.

בבית המוקדם ארגנטינה ניצחה את פרו, אבל הפסידה לפרגוואי, ברזיל וקולומביה וסיימה את דרכה בשלב מוקדם. בהתאחדות לכדורגל שקלו את פיטוריו של המאמן חאבייר מסצ'ראנו, הוא עצמו היה מוכן לעזוב, אבל בסופו של דבר הוחלט להשאירו.

בבית הגמר ברזיל ואורוגוואי ניצחו בכל שלושת המשחקים וכבר הבטיחו שניים מארבעת הכרטיסים. שתי הנבחרות תפגשנה במחזור הסיום למשחק שעשוי להכריע את זהות הזוכה באליפות. קולומביה קרובה מאוד והעולה האחרונה תהיה פרגוואי, ונצואלה או אקוודור.

ברזיל פייבוריטית לזכייה והיא תהיה כזו גם במונדיאליטו בעוד שלושה חודשים וחצי. עם שחקנים כמו אנדריי סנטוס (צ'לסי), סאביו (פ.ס.וו איינדהובן) ורוברט רנאן (זניט סנט פטרסבורג) ומלך שערי הטורניר עד כה, ויטור רוקה הסנסציוני (אתלטיקו פרנאנסה) שמועמד לקבוצות הכי גדולות באירופה, ישראל בוודאי תבקש להימנע ממפגש עם ברזיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני נבחרת ברזיל עד גיל 20. Guillermo Legaria Schweizer, GettyImages
יגיעו לאינדונזיה כפייבוריטים לזכייה. שחקני נבחרת ברזיל/GettyImages, Guillermo Legaria Schweizer

ההגרלה

עד סוף מרץ יתקיימו גם אליפויות אפריקה ואסיה עד גיל 20 ואחריהן יתברר מי הן 24 המשתתפות באליפות העולם. מלבד ארגנטינה שהופתעה בדרום אמריקה, גם מקסיקו לא העפילה אחרי הפסד סנסציוני לגוואטמלה בפנדלים ברבע גמר אליפות צפון ומרכז אמריקה.

24 העולות יחולקו לארבעה דרגים והגרלת הבתים תתקיים ב-1 באפריל. אינדונזיה המארחת כבר ממתינה בדרג א', אבל הנבחרות האחרות ישובצו לדרגים על פי ההישגים שלהן בחמשת הטורנירים האחרונים, כאשר אלופה של כל יבשת מקבלת נקודות בונוס.

כך למעשה עובדת שיטת הניקוד:

מונדיאליטו 2011: 20 אחוז מסך הנקודות
מונדיאליטו 2013: 40 אחוז מסך הנקודות
מונדיאליטו 2015: 60 אחוז מסך הנקודות
מונדיאליטו 2017: 80 אחוז מסך הנקודות
מונדיאליטו 2019: 100 אחוז מסך הנקודות
זכייה באליפות היבשת: 5 נקודות

לשם הדוגמה, אנגליה תקבל 20 אחוז על 3 נקודות שצברה ב-2011, 40 אחוז על 2 נקודות שצברה ב-2013, 80 אחוז על 19 נקודות שצברה ב-2017 ו-5 נקודות על הזכייה ביורו בקיץ האחרון. בסך הכול 21.6 נקודות.

לישראל אין נקודות כלל מכיוון שזו ההופעה הראשונה שלה והיא צפויה להיות משובצת בדרג ד'. אם יהיו יותר משש נבחרות להן אפס נקודות, בפיפ"א ייגשו לשוברי שוויון שונים.

24 הנבחרות יחולקו לשישה בתים וההגרלה תכלול הגבלה לפיה אין בית עם שתי נבחרות מאותה יבשת. לשמינית הגמר יעלו שתי הראשונות בכל בית וארבע הנבחרות שיסיימו עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי. במילים אחרות: 16 מתוך 24 המשתתפות ימשיכו לשמינית הגמר.

הארווי וייל קפטן נבחרת הנוער של אנגליה מניף את גביע אירופה. רויטרס
אנגליה תגיע להגרלה עם 21.6 נקודות, ישראל עם 0/רויטרס

העולות

אירופה (5): אנגליה, ישראל, צרפת, איטליה, סלובקיה
דרום אמריקה (4): ברזיל, אורוגוואי + 2
אוקיאניה (2): ניו זילנד, פיג'י
צפון ומרכז אמריקה (4): ארה"ב, הונדורס, גוואטמלה, הרפובליקה הדומיניקנית
אסיה (5): אינדונזיה + 4
אפריקה (4)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully