וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מיליוני צופים לא טועים: ענף הספורט הכי משוגע שתראו

7.2.2023 / 9:29

הוא החל בנורבגיה בשנות השבעים, אבל בשבועות האחרונים הפך ויראלי בזכות טיקטוק, עם מאות מיליוני צפיות: הכירו את ענף הספורט שנקרא צלילת מוות - משוגעים ומשוגעות קופצים מגובה רב, עושים פעלולים באוויר ונוחתים על הבטן. אל תנסו זאת בבית

תחרות צלילת מוות/מתוך טיקטוק

זה בלי ספק ענף הספורט הכי משוגע שאתם לא מכירים. בנורבגיה דווקא מכירים אותו היטב, אבל בימים האחרונים הוא הפך לשם דבר ברחבי העולם, בזכות טיקטוק - הרשת החברתית שהפכה אותו לתופעה ויראלית.

קוראים לו "צלילת מוות", והוא מפחיד בדיוק כמו שהוא נשמע. החוקים די פשוטים: קופצים ממקום גבוה מאוד (אליפות העולם בדרך כלל כוללת קפיצות מגובה של 10-15 מטר) אל תוך המים, מותר לעשות פעלולים באוויר, אבל הדבר הכי חשוב הוא לנחות ישר על הבטן.

נשמע כואב? זה גם נראה כואב:

"תתנהגו יפה": ה"מתעמלת הסקסית" מנצחת ושולחת מסר
כוכבת הריאליטי חושפת: "יש לי הרבה סודות על ה-NFL"
אפקט בריידי: בארה"ב מוכנים לשלם 99 אלף דולר (!) על צנצנת חול

מי שהפכה את הענף האיזוטרי הזה לטרנד אינטרנטי של ממש היא אסביורג נסיה, בחורה נורבגית צעירה ואלופת העולם המכהנת, שגרפה עשרות מיליוני צפיות בטיקטוק, ולא קשה להבין מדוע: היא קפצה בין היתר מגובה של 24 מטר, ויצאה ללא פגע. בסך הכל, סרטוני הקפיצות הללו גרפו למעלה מ-250 מיליון צפיות בשבועות האחרונים.

למעשה, לא מדובר בענף ספורט חדש. הוא הומצא בנורבגיה בשנות השבעים, שם גם נערכת מאז 2008 אליפות העולם. נסיה, אותה הזכרנו, זכתה בשתי האליפויות האחרונות, ומחזיקה גם בשיא העולם, לאחר שקפצה מגובה של 24.8 מטר. אצל הגברים, שיא העולם שייך לשלושה נורבגים שונים, שזינקו למים מגובה של 31.3 מטר.

"כל העניין הוא ליהנות עם החברים שלך ולעשות דברים מהנים - ואף פעם לא להשתמש בחליפת צלילה", אמר אנדרס רוקס, בסרטון יוטיוב בו הוא וחבריו מסבירים את החוקים של הענף:

נשמע לכם כיף? רוצים גם? אז רק נזהיר שרוב מי שראיתם פה, בסרטונים שלמעלה, הם ספורטאי אקסטרים מקצוענים. כלומר - אל תנסו זאת בבית, חברים וחברות.

  • עוד באותו נושא:
  • טראש טוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully