וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה גברה על נס ציונה בהארכה, 86:92 לגליל עליון על קרית אתא

האורחת חזרה מפיגור דו ספרתי, אבל לא הצליחה לעצור את גמבל (26 נק') וקמפ (23 נק') שקבעו 92:96. קופר הפך לשיאן האסיסטים של הליגה. הובר ומושקוביץ' להטו והפכו פיגור 14 נקודות בסוף הרבע השלישי לניצחון חמישי רצוף

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.2/ספורט1

שני משחקים בליגת העל בכדורסל נערכו הערב (שני). באולם היובל גברה בני הרצליה 92:96 על עירוני נס ציונה בתום דרמה גדולה שהסתיימה רק לאחר הארכה במשחק במסגרת המחזור ה-20. שעה לאחר מכן הפועל גליל עליון הלוהטת המשיכה לניצחון חמישי רצוף, כשיצאה מפיגור דו ספרתי ב-86:92 על עירוני קרית אתא שהוליכה כמעט לכל אורך המשחק.

שחקני בני הרצליה חוגגים: ג'וליאן גמבל, קווינטון הוקר, מוריס קמפ. דני מרון
מופע פרידה? גמבל ושחקני הרצליה חוגגים/דני מרון

בני הרצליה - עירוני נס ציונה 92:96

בני הרצליה ברחה מהתחתית לעבר מרכז הטבלה בזכות ריצה נהדרת שנמשכה כחודש, אבל למפגש הערב הגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים וכשהיא ללא כריס באבל שסובל מפציעה בשריר הירך, אך עם ג'וליאן גמבל שזו כנראה הייתה הופעתו האחרונה בקבוצה לאור כוונתו לנצל את סעיף היציאה בחוזהו. בין אם זו הופעת הפרידה שלא או לא, גמבל הצטיין עם 26 נקודות, גם קטף 14 כדורים חוזרים והוביל את קבוצתו לניצחון חשוב בקרב על הבית העליון במשחק דרמטי במיוחד בו הרצליה שמטה יתרון כפול וספגה שוויון רק בשניות הסיום של הרבע הרביעי.

לא רק גמבל להט בשורות המקומיים, כי למעשה כל שחקני החמישייה של בני הרצליה קלעו בספרות כפולות והם גם היו היחידים שקלעו עבורה, להוציא נקודה של סנדי כהן מהעונשין במהלך האחרון של המשחק: מוריס קמפ קלע 23 וגם כן קטף 12 ריבאונדים, קווינטון הוקר קלע 17 ומסר 11 אסיסטים, אנדי ואן וליט הוסיף 16 נקודות וגם עודד ברנדווין תרם 13. מנגד, נס ציונה הצליחה לשוב מפיגור כפול ונכנעה רק בהארכה וגם היא נהנתה מיכולת פנטסטית של הזרים שלה, בייחוד טיילר ביי שחזר לסגל וקלע 25 נקודות ולקח 11 כדורים חוזרים. די.ג'יי קופר הפך לשיאן האסיסטים בליגת העל כבר ברבע הראשון, בדרך ל-13 אסיסטים הערב (ו-249 העונה) ו-14 נקודות וגם ג'רום מיינסי תרם 20 נקודות, אך האורחת הפסידה בחזרה הגנרלית שלה לחצי גמר הגביע ביום שני נגד מכבי תל אביב.

בני הרצליה: גמבל 26 (11-16 מהשדה, 14 ריבאונדים), קמפ 23 (7-18 לשתיים, 3-4 לשלוש, 12 ריבאונדים), הוקר 17 (11 אסיסטים, 4 חטיפות), ואן וליט 16, ברנדוויין 13 (6 אסיסטים), כהן 1. כן שותפו: לוין, תומפסון ג'וניור קרביץ.

עירוני נס ציונה: ביי 25 (10-18 לשתיים, 11 ריבאונדים), מיינסי 20 (8-15 מהשדה, 7 ריבאונדים), קופר 14 (6 ריבאונדים, 13 אסיסטים), אדם 13 (5-5 מהשדה, 6 ריבאונדים), הארל 12 (4-10 לשלוש, 4 אסיסטים), גוט, לוינסון 3 כל אחד, ביוקנן 2.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
סנדי כהן (מימין) עם יאיר קרביץ שחקני בני הרצליה. דני מרון
כהן סיים עם נקודה, קרביץ לא קלע/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

בני הרצליה עלתה עם מוריס קמפ, עודד ברנדווין, קוונטין הוקר, אנדי ואן וליט, ג'וליאן גמבל, בעוד נס ציונה פתחה עם טיילר ביי, גולן גוט, די. ג'יי קופר, שאק ביוקנן וג'רום מיינסי. המקומיים החלו את המשחק מצוין וריצת 0:7 בראשות גמבל הוקר וקמפ הובילה ליתרון 4:15 לאחר 4:50 דקות. ביי משלוש צימק, אבל הזרים של הרצליה המשיכו לתת את הטון, בייחוד גמבל וקמפ שסיימו את הרבע עם 12 ו-8 נקודות בהתאמה. מנגד, גם ביי בשני מהלכים רצופים בהם סחט סל ועבירה הגיע עד סיום הרבע ל-11 נקודות. 20:26 להרצליה.

רבע 2:

גמבל והוקר קלעו ארבע נקודות עבור הרצליה בדקה הראשונה, אלא שאז המארחת נעצרה ללא סל שדה למשך כארבע דקות ונס ציונה ניצלה זאת היטב כדי להשלים מהפך, דווקא לאחר ירידת ביי לספסל מכיוון שביצע שתי עבירות. ארבע נקודות של מיינסי ושלשה של לוינסון הורידו את ההפרש לנקודה בלבד ושלשה של הארל קבעה מהפך, 32:34. הרצליה שבה ליתרון במהרה עם שלשה של הוקר וגמבל סחט סל ועבירה והשלים מהלך של שלוש נקודות. מיינסי קבע שוויון 38, אבל הרצליה יצאה לריצת 0:7 בפעם השנייה במשחק בהובלת ואן וליט. המילה האחרונה ברבע שוב הייתה של האורחת, שעם ריצה משלה, במהלכה קופר עם האסיסט השביעי שלו שבר את שיא כל הזמנים לעונה בליגת ווינר סל - עומד על 243 כעת, עקף את אבי בן שימול שמסר 241 אסיסטים בעונת 2018/19 - ובמחצית 45:48 להרצליה.

רבע 3:

ואן וליט, שחימם את הידית לפני הירידה למחצית, החל את החצי השני עם שלשה ומיד אחריו גם הוקר צלף מחוץ לקשת והרצליה שבה ליתרון 9 נקודות, אלא שקופר השיב עם חמש נקוודת רצופות ומנע ממנה לברוח. הרצליה בכל זאת שבה ליתרון דו ספרתי לקראת שלוש הדקות האחרונות ברבע, כאשר ואן וליט שוב ירה מחוץ לקשת וגם הטביע מאסיסט של ברנדווין, שבין הסלים של הבלגי דייק גם הוא לשלוש, אולם הארל עם השלשה השנייה שלו במשחק צימק. 65:71 להרצליה בסיום הרבע.

רבע 4:

מיינסי לקח אחריות וקלע ארבע נקודות רצופות עבור נס ציונה, אלא שברנדווין שוב עלה לשלשה וקלע, האורחת לא הצליחה לקלוע כמעט שתי דקות ובזמן הזה נקודות של הוקר וגמבל מהקו החזירו את הקבוצה של אהרוני ליתרון דו ספרתי של 71:82. מיינסי המשיך לעשות להרצליה צרות בצבע ושלשה של הארל שוב צימקה את ההפרש לשש נקודות בלבד לקראת חמש הדקות האחרונות. הדרמה הגיעה לשיאה שתי דקות לסיום, כאשר ביי צימק ל-86:83, גמבל ענה בליי-אפ ואז קופר הפגיז שלשה שקבעה 88:86. ריבאונד התקפה קריטי של הוקר הוביל לשתי זריקות מהקו, אותן קלע, קבע 86:90 וחסין הזעיק פסק זמן כשנותרו דקה ו-10 שניות. אחרי פסק זמן הארל החטיא שלשה, קמפ נשלח לקו והחטיא פעמיים, אדם ניצל זאת כדי לצמק שוב ל-2 הפרש. גם הרצליה ירדה לפסק זמן ואחריו ואן וליט במסירה רעה סידר לביי נקודות קלות ושוויון 90 כשנותרו 25 שניות אחרונות, והרצליה שוב ירדה לפסק זמן. גם הפעם הרצליה פספסה הזדמנות לשוב ליתרון כאשר הוקר חדר לסל והחטיא וכעת לנס ציונה תהיה הזדמנות להשלים מהפך בשמונה השניות האחרונות. עבירה בוצעה על הארל ולנס ציונה נשארו כארבע שניות עם כדור מהצד, התרגיל הסתיים בהחטאה של ביי ויש לנו הארכה. 90:90.

הארכה:

שתי דקות וחצי בתוך ההארכה, גמבל היה היחיד שקלע עבור הרצליה ומן העבר השני היה זה ביי שמאסיסט של קופר, ה-13 שלו במשחק, איזן ל-92:92. קמפ קלע שלשה חשובה והשיב את הרצליה ליתרון 92:95, אבל רגע שיא במשחק נרשם כעבור חצי דקה כאשר מיינסי התעופף לחסימה אדירה שמנעה מקמפ להטביע ולייצר יתרון של חמש נקודות. למזלה של נס ציונה, על אף שהארל לא דייק בניסיון שלו לקלוע ממרחק ו-58 שניות לסיום אדם רשם איבוד כדור קריטי, גם הרצליה לא ניצלה את ההזדמנויות שקיבלה ואיבדה כדור כי נגמר שעון ה-24. גולן ניסה לקחת שלשה קשה וסיים עם איירבול, סנדי כהן שלקח ריבאונד בהגנה נשלח לקו ושם הסיפור נגמר. בסיום 92:96 לבני הרצליה.

שחקני הפועל גליל עליון, יהל מלמד, דיישון בוקר. קובי אליהו
הקבוצה הלוהטת בליגת העל שרדה מותחן/קובי אליהו

הפועל גליל עליון - עירוני קרית אתא 86:92

הפועל גליל עליון כבר מצאה את עצמה בשיא בפיגור של 14 נקודות בסוף הרבע השלישי, אבל צמד הישראלים שלה, רועי הובר ואיתי מושקוביץ', שוב כיכבו ועם ריצת 0:9 בדקות ההכרעה הובילו אותה לניצחון חמישי ברציפות ושישי בשמונת המשחקים האחרונים - כל הדרך מאיזור התחתית ועד למאבק על קרבות צמרת.

הובר קלע 23 נקודות ומסר 7 אסיסטים, מושקוביץ' הוסיף 22 נקודות וגם נמרוד לוי בלט עם 15 נקודות. שחקן נוסף שקלע בספרות כפולות עבור ברק פלג היה דיישון בוקר שתרם 14. מנגד, קרית אתא של שרון אברהמי כבר נגעה בניצחון, אבל ספגה הפסד חמישי רצוף ונותרה עם ניצחון בודד בשמונת המחזורים האחרונים. מייקל בריסקר חזר לסגל שלה וקלע 8 נקודות, גם ג'ובונטה רדיק (18 נק'), דיאנטה גארט (19 נק'), אמין סטיבנס (16 נק') ושאבון לואיס (12 נק') בלטו לאורך המשחק וכמעט סחפו אותה לניצחון בכפר בכלום, אך הקבוצה "נחנקה" בדקות סיום ושוב הניפה דגל לבן.

הפועל גליל עליון: הובר 23 (5-6 לשתיים, 3-4 לשלוש, 7 אסיסטים), מושקוביץ' 22 (3-3 לשתיים, 4-8 לשלוש), לוי 15 (3-5 לשלוש, 3-3 לשתיים, 6 ריבאונדים), בוקר 14, וושינגטון 9, אמסלם לנגסטון ומארבל 3 כ"א. כן שותף: מלמד.

עירוני קריית אתא: גארט 19 (6 אסיסטים), רדיק 18 (8-12 מהשדה, 9 ריבאונדים), סטיבנס 16 (7-9 מהשדה, 9 ריבאונדים), לואיס 12, בריסקר וחנוכי 8 כ"א, משעור 5. כן שותפו: קפלן ודוידי.

רבע 1:

גליל עלתה עם דיישון בוקר, ברייס וושינגטון, איתי מושקוביץ', לוטן אמסלם ונמרוד לוי, בחמישייה של קרית אתא פתחו ג'ובונטה רדיק, דיאנטה גארט, אמין סטיבנס, כרם משעור ושאבון לואיס. גליל היא אולי הקבוצה החמה בליגה, אבל אחרי דקות פתיחה שוויוניות, האורחים עלו ליתרון 13:20 לקראת ארבע הדקות האחרונות, בהובלת סטיבנס, רדיק ולואיס. שלשה של חנוכי העלתה את אתא ליתרון דו ספרתי לראשונה, ולייאפ של סטיבנס קבע 21:32 לאתא לאחר 10 דוקת.

רבע 2:

אחרי שמצאו את עצמם יורדים מהרבע בפיגור של 11 נקודות, הובר העביר הילוך ועם שלשה, חטיפה ואסיסט ללנגסטון הוריד את ההפרש לשש נקודות. גארט ורדיק נכנסו לעניינים וקלעו וגם בריסקר ששב מפציעה סיפק חטיפה, אלא שמנגד גם וושינגטון התחמם, קלע שלשה, סידר באסיסט שלשה נוספת להובר וגליל שוב התקרבה למרחק של ארבע נקודות בלבד. בריסקר עם שתי שלשות החזיר את אתא ליתרון ובהפסקה 45:52 לאורחת.

רבע 3:

מושקוביץ' קלע שלשה ששוב הורידה את היתרון של האורחת לחמש נקודות בלבד, אבל אז שחקני קרית אתא יצאו לריצת 0:9 עם צליפות של משעור וגארט שסידרו יתרון משמעותי של 57:71. גארט המשיך להיות השחקן הלוהט, ורק מושקוביץ' עוד הצליח להשאיר את קבוצתו בענייינים בזכות שלשה על הבאזר שצימקה את התוצאה ל-62:73 לזכות קרית אתא.

רבע 4:

הובר המשיך להיות דומיננטי בגליל ושש דקות לסיום המשחק הצליח להוריד את ההפער ל-8 נקודות כשקבע 80:72. אז גם נרשמה נקודת מפנה במשחק - הובר קלע לייאפ וקבר שלשה גדולה, בוקר הטביע וההפרש ירד לנקודה בלבד. המהפך הושלם כשנותרו 2:36 דקות לסיום, הפעם משלשה של נמרוד לוי שהקפיץ כפר בלום. לואיס איבד כדור ונראה היה שקרית אתא מאבדת את הראש דווקא במאני טיים, ולמרות שרדיק חסם את הובר היה שם הובר במקום כדי לתקן. לואיס תיקן עם אסיסט לגארט שבזריקה לשלוש קבע 84:84. בוקר דייק שלוש פעמים מהקו אחרי שסחט עבירה מסטיבנס ואברהמי לקח פסק זמן לפני 31 השניות האחרונות כשקבוצתו בפיגור 87:84. לואיס מיד נשלח לקו כדי להימנע מתרחיש של שלשה, החטיא את הזריקה השנייה והובר שלקח כדור חוזר בהגנה נשלח גם הוא לקו העונשין וקלע רק זריקה אחת מתוך שתיים. גארט גם כן נשלח לקו וקלע רק נקודה, ומי שעשה את ההבדל היה בוקר שדייק פעמיים ומשם כבר אתא לא חזרה. בסיום 86:92 לגליל עליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully