וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרה את הטוב לסוף: מכבי תל אביב ניצחה 68:81 את הפועל באר שבע

הדרומיים נשארו צמודים גם ללא וויטינגטון שנפצע, הצהובים ברחו בדקות הסיום. 13 להיליארד ולמנקו, פניני השווה את השיא של טפירו

מכבי תל אביב חזרה לליגה אחרי שבוע תובעני ביורוליג, ושמרה על הפסגה עם ניצחון שני ברציפות - 68:81 על הפועל באר שבע הערב (ראשון) ביד אליהו. התוצאה לא ממש משקפת, כיוון שהאורחת הצליחה להישאר צמודה לצהובים עד הדקות האחרונות של ההתמודדות, למרות חסרונו של גרג וויטינגטון שספג מכה אחרי שמונה דקות ולא חזר לשחק.

גיא פניני רשם ציון דרך מיוחד מאוד, כשהשתווה למאיר טפירו כשיאן ההופעות בליגת העל אחרי שעלה לפרקט בפעם ה-511. הפורוורד הוותיק לא עשה זאת כ"אורח", אלא צלף שלוש שלשות ברבע השני. לאחר ההפסקה התעורר דארן היליארד, שעם עוד תצוגה טובה הוביל את קלעי מכבי לצדו של רפי מנקו.

ביום חמישי תגיע להיכל הכוכב האדום בלגרד למשחק יורוליג מאתגר נוסף. לבאר שבע, שהגיעה למשחק הערב בתקופה מצוינת עם חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כולל שלושה ניצחונות רצופים בליגה, מחכה במחזור הבא אתגר גדול נוסף בהיכל הקונכייה: הפועל תל אביב תגיע לביקור בבירת הנגב.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
השווה את השיא, בדרך לשבור אותו. גיא פניני/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: דארן היליארד ורפי מנקו 13 כל אחד (3/6 ל-3 לכל אחד), רומן סורקין 10, 11 ריבאונדים ו-2 חסימות, ווייד בולדווין, ג'ון דיברתולומאו וגיא פניני (3/5 ל-3) 9 כל אחד, בונזי קולסון 6, ג'רל מרטין 5 ו-6 ריבאונדים, ג'ייק כהן 3, יפתח זיו וסולימאן בריימו 2 כל אחד.

קלעו להפועל באר שבע: קאליל אחמד 17 ו-6 אסיסטים, טידג'אן קייטה 14 ו-6 ריבאונדים, בן מור 13 ו-6 ריבאונדים, רועי פריצקי 11, איגור קולשוב 6 ו-7 ריבאונדים, תומר פורת 4, גרג וויטינגטון 3.

רפי מנקו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
רפי מנקו הוביל את קלעי מכבי תל אביב/דני מרון

מהלך משחק

רבע 1:

שלשות של דיברתולומאו ומנקו העלו את מכבי ל-0:6 אחרי שתי דקות, וויטינגטון צלף בעצמו מחוץ לקשת ואחרי שסורקין הטביע, פריצקי הוסיף שלשה והוריד ל-8:6. גם בולדווין ומרטין התעופפו לדאנקים, וליובין ביקש פסק זמן. דיברתולומאו שוב ירה מרחוק, מור עם ארבע רצופות צימק ל-15:10 ופריצקי הביא את ההפרש ל-3 בלבד, אבל כהן ענה בשלשה תוך כדי שוויטינגטון נפצע בניסיון לחסום אותו. קייטה השלים מהלך של סל ועבירה ואחרי נקודות של היליארד, מור קבע 20:16 בסוף הרבע.

שחקן הפועל באר שבע גרג וויטינגטון פצוע. דני מרון
רגע כואב לשחקן הפועל באר שבע, גרג וויטינגטון/דני מרון

רבע 2:

אחמד הלך לקו וקלע רק את הראשונה, אבל קייטה השתלט על הריבאונד והגארד סחט עוד עבירה בדרך לשתי נקודות מהקו. פורת השווה, פניני שערך כניסה היסטורית מהספסל צלף מיד מעבר לקשת, קייטה הטביע, דיברתולומאו דייק פעמיים מהקו וסורקין עם 4 רצופות קבע 22:29. מור הקטין עם 4 משלו, פניני המטיר עוד שתי שלשות ברצף, כשקייטה קלע סל בתווך - 28:35. מור ומנקו החליפו סלים, אחמד הוסיף 5 נקודות רצופות, קולסון עלה על הלוח ופורת מהקו צימק ל-39:36 בהפסקה.

דארן היליארד, מכבי תל אביב. דני מרון
התחמם ברבע השלישי. דארן היליארד/דני מרון

רבע 3:

אחמד קלע מחצי מרחק התקפה אחרי התקפה, אבל היליארד הגיב בשלשה בשני המקרים, בהמשך מסר אסיסט למנקו אחרי מהלך סל ועבירה של קייטה, היליארד הלוהט הפגיז שוב מחוץ לקשת - 43:50. קייטה וקולשוב צימקו למינוס 3, בולדווין דייק פעמיים מהקו, קולשוב החטיא אחת בצד השני, מנקו פגע מרחוק. סל של אחמד נענה באחד של סורקין, קייטה ופריצקי הורידו ל-57:54. בריימו קלע בצבע, מרטין צלף לשלוש וקולשוב החטיא אחת משתי זריקות עונשין, מכבי תל אביב ירדה ב-55:62 להפסקה בין הרבעים.

שחקן הפועל באר שבע נטע סגל עם איגור קולשוב. דני מרון
נפלו מהרגליים בסיום. קולשוב וסגל/דני מרון

רבע 4:

קולשוב קלע בצד אחד, היליארד הגיב בצד השני, אחמד רשם סל והוסיף קליעת בונוס מהקו, קולסון שמר על הפער בשלשה. פורת וסורקין המשיכו את הנדנדה, דיברתולומאו קבע מהקו 62:70 למכבי. פריצקי ניצל אסיסט של אחמד, ואז השיב לנקודת עונשין של קולסון בסל נוסף, לפני שמור הוריד למינוס 3. בולדווין עם שני סלים רצופים, השני שבהם וירטואוזי ויפהפה תוך סחיטת עבירה בלתי ספורטיבית, הגדיל ל-68:76 אחרי שהחטיא אחת משתיים מהקו. שלשה של מנקו העלתה את ההפרש לדו-ספרתי לראשונה במשחק, זיו קלע את הסל האחרון - 68:81 למכבי תל אביב בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully