וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי שריר זכתה במדליית זהב בגרנד סלאם פריז, ארד לגפן פרימו

4.2.2023 / 20:45

שריר (עד 63 ק"ג) חתמה יום מרשים בצרפת עם ההישג הטוב בקריירה. גם פרימו על הפודיום, נלסון לוי ושמש הפסידו בקרבות על הארד

ההמנון הישראלי "התקווה" מושמע בפריז אחרי מדליית זהב של גילי שריר/איגוד הג'ודו

גרנד סלאם פריז בג'ודו יצא היום (שבת) לדרך עם 10 משתתפים ישראלים, כאשר הגברים הודחו בשלבים מוקדמים והנשים הגיעו לקרבות ההכרעה בערב. גילי שריר רשמה את ההישג הטוב בקריירה שלה עם מדליית זהב בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג, גפן פרימו קטפה ארד ואילו תמנע נלסון לוי וענבל שמש הסתפקו במקום החמישי לאחר הפסד בקרב על המדליה.

גילי שריר (שנייה משמאל) עם מדליית זהב, גרנד סלאם פריז בג'ודו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
הופעה נהדרת. גילי שריר, שנייה משמאל, עם מדליית הזהב/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

נשים

* עד 63 ק"ג: גילי שריר הייתה כוכבת היום, עם סדרת ניצחונות מרשימים כל הדרך אל הזהב הראשון שלה בסבב הגרנד סלאם, אחרי כסף וארד לפני כן. היא הייתה היחידה שהעפילה לחצי הגמר, אחרי איפונים על צ'איוון שין הקוריאנית ומאנון דקטר הצרפתייה, ואז ניצחון מרשים על קתרין בושמן-פינאר הקנדית, מדליסטית הארד מטוקיו והמדורגת שנייה בעולם, עם ווזארי בניקוד הזהב ברבע הגמר. שריר פגשה בשלב הבא את אנג'ליקה שימנסקי מפולין והתעמתה איתה במשך שמונה דקות, עד שניצחה בניקוד הזהב אחרי עונש שלישי ליריבתה ועלתה לקרב על הזהב. בגמר מול היפנית נאמי נאבקורה, שריר שלטה והוציאה שני עונשים, כאשר בתוך ניקוד הזהב הגיע גם העונש השלישי, איתו התקשתה היפנית להשלים. שריר אלופת פריז.

ענבל שמש ניצחה פעמיים בניקוד זהב באותה קטגוריית משקל, הגיעה גם היא לרבע הגמר, אבל הפסידה למאילין קרבחאל דל טורו מקובה ועברה לבית הניחומים, שם ניצחה את הברזילאית הוותיקה קטלין קואדרוס אחרי קרב דרמטי בו השיגה שני ווזארי לעומת אחד של יריבתה. היא פגשה בקרב על הארד את הפולנייה שימנסקה שהפסידה לשריר והפעם ניצחה ישראלית אחרת.

* עד 57 ק"ג: תמנע נלסון לוי הפסידה בקרב על הארד בעקבות עונש שלישי מול היפנית הרוקה פונאקובו. נלסון לוי החלה עם ניצחונות על יריבות מגינאה ופינלנד, לפני שפגשה את פריסיליה נייטו המקומית וחשה מקופחת לאחר עונש שלישי לא מובן שנזקף לחובתה. היא בבית הניחומים עם ניצחון על יריבה ממונגוליה, אבל הפעם לא הצליחה להשיג מדליה.

* עד 52 ק"ג: גפן פרימו השיגה את מדליית הארד בטורניר בו קטפה את הזהב לפני שנתיים. פרימו עלתה אוטומטית לסיבוב השני, ניצחה בעונשים את מריה סידרוט מפורטוגל ואז נתקלה באמנדין בושאר האימתנית, לה הפסידה בניקוד הזהב בגלל עונש שלישי. הישראלית השיגה ווזארי בניקוד הזהב בבית הניחומים מול סוסורבראם לקאגבאסורן ממונגוליה ואז פגשה לקרב על הארד את הברזילאית לריסה פימנטה, שביצעה תרגיל לא חוקי עם משיכת היד של פרימו וקיבלה עונש שעלה לה במדליה.

* עד 48 ק"ג: שירה ראשוני הודחה כבר בסיבוב הראשון על ידי טוגצ'ה בדר הטורקייה, שהשיגה שני ווזארי וניצחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גפן פרימו (שנייה מימין) עם מדליית ארד, גרנד סלאם פריז בג'ודו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
גם היא על הפודיום. גפן פרימו, שנייה מימין, עם מדליית הארד/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

גברים

* עד 60 ק"ג: ים וולצק עבר סיבוב אחד בזכות ניצחון על סטנלי פרוויל מהאיטי, אבל לאחר מכן הפסיד ליריב מאוזבקיסטן הווזארי. מתן קוקולייב הפסיד בניקוד זהב להודי ויג'אי קומאר ידאב בסיבוב הראשון.

* עד 66 ק"ג: ברוך שאמילוב החל את דרכו בסיבוב השני, ניצח את מוחמד דמירל הטורקי עם ווזארי, אבל לאחר מכן הפסיד לקירגיזי קובניצ'בק אייבק אולו בגלל עונש שלישי בניקוד הזהב. טל פליקר התחרה גם הוא באותו משקל, ניצח את כריס מופאטה באיפון תוך 22 שניות, אבל לאחר מכן הפסיד לבוגדן יאדוב האוקראיני בווזארי.

* עד 73 ק"ג: עידו לוין הפסיד כבר בסיבוב הראשון לנורלן אוסמאנוב מאזרבייג'אן, שביצע איפון אחרי דקה וחצי.

גפן פרימו, המאמן שני הרשקו, גילי שריר לאחר גרנד סלאם פריז בג'ודו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
גפן פרימו, שני הרשקו וגילי שריר/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

גילי שריר הנרגשת אמרה לאחר הטקס: "אני ממש שמחה שהצלחתי לזכות במדליית זהב ראשונה שלי בגרנד סלאם אחרי יום מאד ארוך וקשה. אני רוצה להודות לשני הרשקו ולשאר צוות האימון של נבחרת הנשים שליוו אותי כל היום ולא נתנו לי לוותר, עידו בר וצ'ארלס ציבאנה. תודה רבה לכל הצוות המקצועי ותודה מיוחדת לספונסרים שלי, חברת סייברארק ומור בית השקעות. תודה רבה גם למשפחה המדהימה שלי ובהצלחה לכל המתחרים מחר".

גפן פרימו הוסיפה: "אני שמחה לפתוח את העונה עם מדליה. אני מרגישה שאני משתפרת ואני רוצה להודות על כך למאמנים שלי ולצוות המקצועי. תודה גדולה מגיעה גם לספונסרים שלי קונקטים, פרו שטראוס ובנק הפועלים שתומכים בי".

המאמן שני הרשקו סיכם: "יום תחרויות מוצלח מאוד לנבחרת הנשים שמסתיים בשתי מדליות יוקרתיות מאוד, גפן פרימו עד 52 ק"ג זוכה בארד וגילי שריר עד 63 ק"ג זוכה במדליית זהב ומשמיעה את התקווה שאנחנו כל כך אוהבים. אני גאה מאוד בצוות ובספורטאיות על מחויבות ועבודה קשה, אני כל כך שמח וגאה בהן כאשר זה מתורגם למדליות יוקרתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully