וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנים קרועים: "החתמת לביא עלולה להוביל להתנגשות פוליטית חזיתית"

מעברו של הקשר לגמבה אוסקה התקבל בחיבוק ואהדה על ידי גורמים מדיניים, וביפן תוהים כיצד זה ישפיע על שחקן נבחרת טוניסיה שהצטרף אף הוא: "אם דגל ישראל יונף באצטדיון, איך הוא ירגיש? הקבוצה חייבת להתערב"

השגריר היפני מיזושימה קואיצ׳י מארח את נטע לביא/יוני זוננשיין

נטע לביא עדיין מחכה לאשרת העבודה ביפן לפני שיוכל להמריא ולהצטרף לאימונים של גמבה אוסקה, אבל ההחתמה שלו כבר מכה גלים - דווקא בזירה הפוליטית.

בימים האחרונים תוהים ביפן כיצד ישתלב לביא עם מצטרף טרי נוסף לקבוצה, עיסאם ג'באלי, שחקן נבחרת טוניסיה. כידוע, בין ישראל לטוניסיה לא קיימים יחסים דיפלומטיים רשמיים, והעוינות בין המדינות באה לידי ביטוי מפעם לפעם גם בזירה הספורטיבית. לא פעם ספורטאים טוניסאים מחרימים מפגשים עם ספורטאים או קבוצות ישראליות.

זו כמובן לא הפעם הראשונה שכדורגלן ישראלי ישתף פעולה עם כדורגלן אחר ממדינה עוינת, אבל יש ביפן מי שחושש שהחיבוק שלביא קיבל מגורמים דיפלומטיים רשמיים מאז החתימה בגמבה אוסקה, ישפיע לרעה על היחסים בין השניים. לביא נפגש אחרי החתימה בקבוצה עם שגריר יפן בישראל, והאחרון איחל לו בהצלחה והעניק לו חיבוק חם. במהלך הפגישה בה נכח גם סוכנו, גלעד קצב, לביא חתם והעניק לשגריר את החולצה המייצגת אותו בנבחרת ישראל והפתיע אותו בקריאת "Ganbari masu" שפרושה "אעשה כמיטב יכולתי" ביפנית. משגרירות יפן בישראל נמסר כי: "אנו מודים ללביא שבחר ביפן כיעד הבא לאחר ההצלחה הגדולה שלו במכבי חיפה ורואים בו כשגריר של ספורט המחבר בין שני העמים, בתקווה שיסלול את הדרך לשחקני כדורגל ישראלים נוספים כשחקן הישראלי הראשון שמשחק בליגה "J league" ביפן.

בנוסף, ביפן טוענים שגם שגריר ישראל ביפן מתכנן ללביא קבלת פנים חמה, כולל מפגן פרו-ישראלי הכולל הנפת דגלים בצבעי כחול-לבן באצטדיון הביתי.

כעת, על פי אחד מאתרי הספורט ביפן, "המעבר של נטע לביא הופך לנושא חם לא רק בעולם הכדורגל, אלא גם בעולם הפוליטי. המעבר הזה מאיים להפוך לתקרית דיפלומטית".

אוהדים של הקבוצה אף פנו לראשי המועדון וביקשו ממנו לפרסם הצהרה שמבהירה שהחתמת לביא לא תלווה ב"קמפיין פוליטי".

"מדובר בנושא רציני מאוד. אני רוצה לתמוך גם בלביא אבל גם בג'באלי, אבל תוהה איך זה אמור לקרות", כתב אחד מהם. אוהד אחר כתב: "המפגש בין לביא לג'באלי הוא הרבה מעבר למפגש קונבנציונלי בין שני ספורטאים שמשחקים יחד באותה קבוצה. הוא עלול להיות התנגשות פוליטית חזיתית".

עוד בוואלה!

נטע לביא התארח אצל השגריר היפני: "מקווים שיסלול את הדרך לישראלים נוספים"

לכתבה המלאה
נטע לביא לצד עיסאם ג'באלי. אילוסטרציה, אתר רשמי
הפוליטיקה תאפיל על הכדורגל? לביא לצד עיסאם ג'באלי/אתר רשמי, אילוסטרציה

לביא עבר הלילה בשבוע שעבר רשמית לגמבה אוסקה, שם הוא אמור להרוויח כמיליון יורו לעונה, לאחר שהיה מחוזר גם ב-MLS ובקרב הכוכב האדום בלגרד.

אחרי שמעברו לצסק"א מוסקבה ירד מהפרק בעבר, הבטיחו במכבי חיפה לקפטן כי אם תגיע הצעה גבוהה נוספת, לא יעמדו בדרכו - וקיימו. מאמן קבוצתו החדשה הוא דני פויאטוס, שמכיר את לביא מהתקופה בה שימש כעוזר מאמן במכבי תל אביב.

האימונים של הקבוצה היפנית לקראת העונה החדשה כבר החלו, אך כאמור לבקשת חיפה לביא יצטרף אליהם רק בימים הקרובים. את העונה שעברה סיימה הקבוצה במקום ה-15 ביפן, מרחק נקודה בלבד מהקו האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully