וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה המושלמת: מאחורי המעבר המפתיע של ז'ואאו קאנסלו לבאיירן מינכן

1.2.2023 / 15:00

אחרי הפיאסקו במונדיאל והמשבר עם גווארדיולה, הכוכב הפורטוגלי יכול להתגלות כהברקה שהבווארים חיפשו. אז מה השתבש לו במנצ'סטר סיטי והאם הקאמבק יתחיל כבר הערב (21:45, ספורט4)?

תקציר: באיירן מינכן - איינטרכט פרנקפורט 1:1/ספורט1

התמונה ההזויה ביותר במונדיאל האחרון היתה של מאות הצלמים שהצטופפו ליד הספסל של נבחרת פורטוגל לפני שריקת הפתיחה לשמינית הגמר מול שווייץ. כריסטיאנו רונאלדו הודח מההרכב על ידי המאמן פרננדו סנטוס, וכולם רצו לראות את פניו. זו היתה שיחת היום, וכולם התרכזו אף ורק בקפטן, עד שהנבחרת נתנה הצגה גדולה בלעדיו וניצחה 1:6, עם שלושער של גונסאלו ראמוס הצעיר שהחליף אותו בעמדת החלוץ המרכזי. אז קיבלו גם כל כוכבי ההרכב את אור הזרקורים, ורק שחקן אחד נשאר בצל כל הזמן.

מי בכלל זוכר שגם ז'ואאו קאנסלו סופסל באותו ערב ב-6 בדצמבר? אחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו נופה לטובת דיוגו דאלוט, אבל אף אחד לא דיבר על זה כלל. תארו לעצמכם מה עבר בראשו כאשר הוא ישב על הספסל הארור הזה וראה את כל הצלמים מתרכזים ב-CR7 ומתעלמים ממנו לחלוטין? הוא לא שותף, צפה בדאלוט מצטיין באגף הימני, נשאר מחוץ להרכב גם ברבע הגמר מול מרוקו, ושב למנצ'סטר סיטי במצב רוח גרוע במיוחד אחרי שהנבחרת הפסידה באופן סנסציוני.

רונאלדו כבר לא היה אמור לשוב למנצ'סטר, אבל בדיעבד התברר כי הימים הגורליים ההם בקטאר השפיעו רבות גם על המשך דרכו של קאנסלו במנצ'סטר. ביום שני, נדהמו כולם מהשאלת הבזק שלו ממנצ'סטר סיטי לבאיירן מינכן עד תום העונה, עם אופציית רכישה תמורת 70 מיליון יורו. אם יצליח בבונדסליגה, יש יסוד סביר להניח שהבווארים ישמחו לממש את האופציה הזו, ולפיכך ההפסד בדרבי מול השדים האדומים יהפוך להופעתו האחרונה של המגן הפורטוגלי הרב גוני בחולצת התכלת.

שחקני נבחרת פורטוגל ז'ואאו קאנסלו, כריסטיאנו רונאלדו. Laurence Griffiths, GettyImages
לא רק הוא סופסל במפתיע בקטאר. רונאלדו עם קאנסלו/GettyImages, Laurence Griffiths

מי יכול היה להעלות תסריט כזה על הדעת כאשר קאנסלו האריך בדיוק לפני שנה את חוזהו בשורות אלופת אנגליה עד 2027? הוא היה אז לא רק באנקר בהרכב, אלא גם אחד השחקנים היציבים ביותר שעמדו לרשותו של פפ גווארדיולה. הוא מילא באופן קרוב לשלמות את התפקיד הטקטי המורכב שהגה המאמן הקטלוני, במסגרתו הוא הופך לסוג של קשר מרכזי כאשר הקבוצה מחזיקה בכדור - פשוט כי יש לו כל התכונות הנדרשות לכך. הפורטוגלי מהיר, בעל סיבולת נהדרת, ניחן בשליטה מרהיב בכדור, בראיית משחק ובטכניקת מסירה יוצאת דופן.

יכולתו לשחק ביעילות זהה מימין ומשמאל שידרגה עוד יותר את הערך המוסף שלו לסגל, ולא במקרה הוא נכלל בנבחרת המצטיינים של העונה בפרמייר-ליג הן ב-2020/21 והן ב-2021/22. בגיל 28, הוא נמצא בשיא הקריירה, והמחשבה לפיה ירצה המועדון לוותר עליו מרצונו לא היתה הגיונית. ואולם, זה בדיוק מה שקרה, כי העצבים של קאנסלו היו מתוחים מדי אחרי הפיאסקו האישי והקבוצתי בגביע העולם, ודרך בה טיפל בו גווארדיולה בחודש שחלף מאז העמיקה מאוד את התסכול - עד כדי כך שהאווירה בחדר ההלבשה היתה על סף פיצוץ.

קאנסלו מעולם לא אהב להיות מחוץ להרכב, והזעם הפנימי שלו על החלטות מסוג זה גדול הרבה יותר בהשוואה לרוב השחקנים במועדונים הגדולים. ייתכן שיש כאן השפעה להמתנה הארוכה שנאלץ לעבור בבנפיקה, שם גדל באקדמיה, אבל התייבש בקבוצת המילואים בלי לקבל סיכוי להתקדם לסגל הראשון, עד שנאלץ לברוח על מנת לקדם את הקריירה במחוזות אחרים. הוא הוכיח את עצמו מעל ומעבר, כנגד כל המכשולים הרבים שהיו בדרכו, ולכן אין לו סבלנות לעשות את זה שוב. הוא מסוגל למלא מגוון תפקידים על המגרש, שמח בחלקו בכל אחד מהם, והמאמן רק צריך לבחור היכן להציבו. אם זה לא קורה, המגן לא צפוי להשלים עם המצב בשקט נפשי.

שחקני מנצ'סטר סיטי אמריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו מאוכזבים. James Gill - Danehouse, GettyImages
האווירה היתה על סף פיצוץ. קאנסלו בסיטי/GettyImages, James Gill - Danehouse

שקט כזה לא היה בכל מקרה אחרי הנסיעה לקטאר, ואז התברר לקאנסלו שיש לו תחרות מצד גורמים לא לגמרי צפויים בקבוצתו. הוא מסוגל להבין מדוע קייל ווקר יועדף על פניו, והתאושש איכשהו מההחלטה של גווארדיולה לספסל אותו בגמר ליגת האלופות ב-2021 לטובת אולכנסדר זינצ'נקו, אבל מה שקרה בשבועות האחרונים כבר עבר את גבולות הטעם הטוב מבחינתו. ריקו לואיס, נער מקומי בן 18, קיבל אשראי בלתי מוגבל כמגן ימני ועשה עבודה נהדרת. בעמדת המגן השמאלי, עשה חיים משוגעים נתן אקה, בלם בהכשרתו שהיה לכאורה בדרך החוצה מהקבוצה בקיץ שעבר.

איכשהו, הם קיבלו עדיפות על פניו במשך רוב ינואר, וביתר שאת בשבועיים האחרונים. כאשר הם פתחו בצוותא במשחק הקריטי מול טוטנהאם, קאנסלו רתח. לואיס שמר על מקומו גם מול וולבס, בעוד את משבצת המגן השמאלי מילא דווקא אמריק לאפורט - עוד שחקן שאמור לתפקיד בעיקר כבלם. ביום שישי, בשמינית גמר הגביע מול ארסנל, שוב שלח פפ לדשא את לואיס ואת אקה - וההולנדי אף התכבד לכבוש את שער הניצחון. "אין שחקן בחדר ההלבשה שלא שמח עבורו... אם כי אולי... לא, אני לא חושב", אמר גווארדיולה על נסיקתו המחודשת של אקה. בזמן אמת, לא רבים שמו לב לאמירה המגומגמת הזו, אבל בדיעבד קל מאוד להבין למה הוא התכוון - וסביר שהיה בכך רמז ברור לכיוונו של הפורטוגלי.

קאנסלו, מצידו, כבר לא היה צריך רמזים. במקום להשלים עם המצב, הוא ביקש מהסוכן ז'ורז'ה מנדס לפתור את הסוגיה ולארגן לו יעד חדש. לאור ההתפתחויות, הוחלט במנצ'סטר סיטי לא לעמוד בדרכו, כי הישארותו בסגל במצב הנוכחי סיכנה מאוד את האיזון - גורמים בתוך המועדון מסרו לתקשורת שהפורטוגלי סיפר לכל מי שרצה לשמוע עד כמה הוא עצבני ומתוסכל. ההצעה של באיירן, שמתחילה בהשאלה עד תום העונה שלא מחייבת את הצדדים להמשיך העסקה, היתה מושלמת עבור כל המעורבים. היא לא מעזיבה את קאנסלו סופית, אבל פותרת את הבעיה הנקודתית, ומאפשרת לו לזהור בקבוצה שזקוקה לו נואשות - הרבה יותר מסיטי בימים אלה.

עוד בוואלה!

קאנסלו מאושר להצטרף לבאיירן: "המעבר לא קשור לקשר שלי עם פפ"

לכתבה המלאה
שחקן באיירן מינכן ז'ואאו קאנסלו. מתוך הטוויטר של באיירן מינכן, אתר רשמי
מעבר משתלם לכולם? קאנסלו בבאיירן/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של באיירן מינכן

באיירן, שנקלעה למשבר ולא הצליחה לנצח ב-3 משחקי ליגה רצופים אחרי פגרת החורף לראשונה מאז 2007, היתה זקוקה לחיזוק בעמדת המגן, בעיקר על רקע פציעתו של נוסייר מזראווי. בנז'מין פבאר הצרפתי לא מספק את הסחורה לדעת המאמן יוליאן נאגלסמן, נמצא בסכסוך מתמשך עם המועדון וצפוי לעזוב בקיץ - ולכן כבר לא ממש בונים עליו. המאמן השתמש לאחרונה ביוסיפ סטאנישיץ' הצעיר, אבל הוא עדיין לא ברמה הנדרשת - ואולי לא יהיה אף פעם. שער השיוויון שספגה באיירן בתיקו 1:1 מול איינטרכט פרנקפורט היה בין היתר באשמתו. אף אחד במערכת לא לגמרי מבין מה עושה בסגל בונה סאר הצרפתי-סנגלי, וכדי להיאבק בכל החזיתות היה דרוש שדרוג.

קאנסלו הוא התשובה המושלמת עליה לא העזו במינכן אפילו לחלום עד לפני מספר ימים, סגנונו יתאים כמו כפפה ליד, ויכולתו לשחק משמאל בהחלט לא תזיק. אלפונסו דייויס בריא כרגע, אבל איש לא מבטיח שזה יימשך כך. לוקאס הרננדז גמר את העונה כאשר קרע רצועות בברכו בתחילת המונדיאל. לכן שמחה באיירן להתחזק בדיילי בלינד, ההולנדי הוותיק ששוחרר מאיאקס ויכול למלא מגוון רחב של תפקידים, כולל מגן שמאלי, אבל קאנסלו יהווה אופציה עדיפה במידת הצורך.

קאנסלו מגיע רעב מאוד לכדור, סיפר למנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' שהוא חולם לזכות בליגת האלופות עם באיירן כבר העונה, ומוכן להיכנס לעניינים באופן מיידי. הבכורה תיערך כנראה כבר הערב (רביעי) בקרב המאתגר נגד מיינץ בגביע (21:45, ספורט4), ולנאגלסמן כדאי לזכור עובדה אחת - קאנסלו שונא להיות על הספסל. אם זה יקרה לו גם במינכן, הוא כבר ידאג שיצלמו את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully