וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איליה עבר את הבדיקות הרפואיות: "עבדנו יפה ביומיים האחרונים"

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 15:40

שחקן הכנף הרומני (19) שנרכש בקיץ על ידי ניס וכבר נמצא בישראל, מצטרף למכבי תל אביב בהשאלה אחרי שהעדיף את הצעת הצהובים על פני אלו שהגישו שטרסבורג והיידוק ספליט. סוכנו יונתן בן ברון לוואלה! ספורט: "הופעל עליו לחץ גדול, זו עסקה טובה לכולם"

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי תל אביב 0:0/ספורט1

שחקן הכנף הרומני רארש איליה בן ה-19 סיים את הבדיקות הרפואיות וחותם בשעה זו על החוזה במכבי תל אביב. ניס הצרפתית, שמשאילה אותו עד תום העונה, סיכמה עם מכבי תל אביב שאם בקרית שלום ירצו לרכוש אותו בסוף העונה או לקבל אותו בהשאלה לעונה נוספת, הצדדים ידונו בכך בלב פתוח.

איליה מיוצג בישראל על ידי סוכן השחקנים יונתן בן ברון שאמר לוואלה ספורט: "עבדנו יפה ב-48 השעות האחרונות ביחד עם ברק יצחקי כדי שהשחקן לא יחתום בהיידוק ספליט שהפעילה עליו לחץ גדול. שיתוף הפעולה היה מצוין ולשמחת כולם, איליה נחת בישראל אמש סמוך לחצות, עבר הבוקר את הבדיקות הרפואיות והוא יחתום בקבוצה. העסקה טובה לכולם".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי, מול שחקן ניס, רארש איליה. דני מרון
בקרוב הם ישחקו יחד. איליה וזהבי/דני מרון

כפי שפרסמנו הבוקר, איליה יושאל למכבי תל אביב עד תום העונה כאשר אופציית הרכישה לא רלוונטית מכיוון שתג המחיר שלו גבוה מאוד, אולם אין הדבר משמעותו שהוא בהכרח יחזור לניס בתום העונה. איליה בן ה-19 פתח העונה בשני המשחקים של הקבוצה הצרפתית נגד הצהובים במוקדמות הקונפרנס ליג. העמדה המועדפת על הרומני היא בכנף השמאלית, אבל הוא יכול להיות מתופקד גם כקשר התקפי.

כפי שגם סיפר סוכנו, בפני איליה עמדו שתי הצעות בשבוע האחרון. הראשונה משטרסבורג והשנייה מהיידוק ספליט. שתיהן רצו אותו מאוד, במיוחד ספליט הקרואטית.

בשטרסבורג העריך השחקן שלא יקבל דקות רבות ולא רצה לעבור חצי עונה דומה למה שהיה לו בניס. בספליט ההצעה הגיעה מיוזמתו של איבן לקו, המאמן שהיה מועמד למכבי תל אביב במקביל לאייטור קראנקה. בסופו של דבר הכריע הרומני לטובת מכבי תל אביב. בעיקר אחרי ששיחק מולה בקיץ וראה שהמועדון ברמת כדורגל טובה.

עוד בוואלה!

גיאגון לא כשיר למכבי פתח תקוה, דן ביטון צפוי לקבל דקות

לכתבה המלאה

צפו בביצועיו של איליה

איליה גדל בראפיד בוקרשט ועלה לבוגרים שלה כבר בגיל 17 ו-4 חודשים כשהיא שיחקה בליגת המשנה ברומניה. הוא סייע לה לעלות ליגה ובעונה הבאה, כשהיה בן 18 בלבד, רשם 6 שערים ו-10 בישולים בליגה הבכירה ברומניה. היכולת הגבוהה בשילוב עם גילו הצעיר, גרמו ללא מעט סקאוטים באירופה להפנות תשומת לב לאיליה ובקיץ האחרון הוא נמכר לניס תמורת 5 מיליון יורו.

איליה היה חלק מנבחרת רומניה עד גיל 19 ששיחקה באליפות אירופה שבה ישראל העפילה עד הגמר וגם יש לו הופעה נגד החבורה של אופיר חיים במשחק ידידות ב-2021, בו רומניה ניצחה 0:2. הוא צבר 10 הופעות בנבחרת הנוער ורשם הופעה אחת בנבחרת הצעירה.

איליה קיבל דקות מהמאמן לוסיאן פאבר בתחילת העונה ושותף ב-3 מ-4 המחזורים הראשונים בליגה הצרפתית ובשני משחקים בקונפרנס ליג. אלא שפתיחת העונה של הקבוצה מהריביירה הייתה מאכזבת והרומני הצעיר היה בין השחקנים ששילמו את המחיר ונדדו בין הספסל ליציע. ההופעה האחרונה שלו הייתה למעשה ב-16 באוקטובר: 14 דקות נגד סלובצקו בקונפרנס ליג.

אחרי שניס פיטרה את פאבר לפני כשלושה שבועות, לכולם היה ברור שאיליה לא יקבל יותר הזדמנויות העונה. ברומניה דווח שהוא עשוי להיות מושאל בחזרה לראפיד בוקרשט כדי לצבור דקות משחק ולחזור לצרפת מנוסה ובוגר יותר, אבל בסופו של דבר הוא נחת במכבי תל אביב, איתה ייאבק על תואר האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully