וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי דגל, עם הרבה דמעות: סבאלנקה "מאושרת ומרגישה הקלה"

עודכן לאחרונה: 28.1.2023 / 15:57

הטניסאית חגגה במלבורן תואר גרנד סלאם ראשון והקדישה אותו למאמנה שבכה ביציע, אבל הדגל ושמה של בלארוס נפקדו מהאירוע

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.1/ספורט1

לפני חמש שנים, כאשר שיחקה לראשונה בטורניר גרנד סלאם, ארינה סבאלנקה הייתה מושא ללעג של הקהל האוסטרלי כאשר שיחקה מול האלילה המקומית אשלי בארטי. היום (שבת) היא הייתה זו שצחקה אחרונה, כשחגגה ברוד לייבר ארנה את תואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה. סבאלנקה חזרה מפיגור בגמר מול ילנה ריבאקינה וניצחה 6:4, 3:6, 4:6 לפני שחגגה עם הגביע הנכסף.

הבלארוסית בת ה-24 הפכה לטניסאית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם כשהיא למעשה נטולת דגל. בגלל חלקה של בלארוס בפלישת רוסיה לאוקראינה והמלחמה המתנהלת, הטניסאית התייצבה תחת דגל לבן נייטרלי והשם של מדינתה גם נפקד מהחריטה על הגביע עצמו.

הטניסאית התפרקה בבכי לאחר החבטה האחרונה ולאחר מכן הקדישה את הניצחון לצוות שלה, ובמיוחד למאמן אנטון דוברוב שבכה ביציע ואליו רצה בסיום. "היה רגע בשנה שעברה שהוא אמר לי 'נראה לי שסיימתי, אין לי עוד מה לתרום לך', ואני עניתי: 'לא, אתה לא הבעיה, אנחנו רק צריכים לעבור את הרגעים הקשים האלה יחד ונחזור חזקים יותר'. זה יותר בזכותכם מאשר בזכותי, אתם ראויים לכך".

ארינה סבאלנקה טניסאית בלארוסית, זוכת אליפות אוסטרליה 2023. רויטרס
התרגשה עד דמעות. ארינה סבאלנקה/רויטרס

עוד אמרה סבאלנקה: "אני צריכה עוד כמה ימים כדי לעכל מה קרה פה. כרגע אני בעיקר מאושרת וגאה מאוד. הרבה דברים מתרוצצים לי בראש, אני לא בכדור הארץ כרגע. יש גם תחושת הקלה, אני נמצאת בטופ 10 ולא לקחתי גרנד סלאם וזה היה קשה. עכשיו הוקל לי, אני מאושרת. אני גאה בעצמי ובכולם".

כאשר נשאלה איך תחגוג, השיבה סבאלנקה המאושרת: "כנראה אלך לאכול כל מה שלא יכולתי לאכול במשך השבוע האחרון".

המפסידה ריבאקינה פרגנה למנצחת והוסיפה: "אני מקווה שיהיו לנו עוד הרבה קרבות כאלה. הייתה לי צמרמורת כאשר כולם עודדנו אותנו. אני מצפה לכאן בשנה הבאה. אלה היו שבועיים מדהימים עבורי ואני מקווה לאותן תוצאות ואפילו טובות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully