וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זלצבורג הופתעה מתג המחיר של גלוך. היא מסוגלת לשלם הרבה יותר"

רד בול תשלם על היהלום של מכבי תל אביב פחות מעשירית מהסכום שהרוויחה מהעברות בשנה האחרונה, באוסטריה משוכנעים שהוא יימכר ברווח גדול: "לא הייתה שום בעיה לממן את הרכישה". החלון הנוכחי (כולל עסקת ליידנר) מוכיח: הליגה כולה הופכת לליגת פיתוח

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:3/ספורט1

ההכרזה על רכישתו של אוסקר גלוך על ידי רד בול זלצבורג נראית כמו עניין של שעות. אחד ממועדוני הפיתוח המובילים בעולם ישלם 7 מיליון יורו למכבי תל אביב כדי לרכוש את היהלום בן ה-18, ולמרות שהעסקה עדיין לא הפכה רשמית, גם באוסטריה כבר מנתחים אותה מכל מיני כיוונים.

באתר "זלצבורגר נאכטריטשן" ניתחו את הצד הכלכלי של העסקה, ומשוכנעים שרד בול יצאה בזול. המנהל המקצועי כריסטוף פרוינד, שניחן בחוש מיוחד לגילוי כישרונות צעירים, הכניס לקופה של המועדון למעלה מ-100 מיליון יורו בשני חלונות ההעברות האחרונים. לעומת זאת, הוא הוציא כ-30 מיליון יורו בלבד על רכישת שחקנים - ונותר עם רווח נקי של כ-76 מיליון - כך שלמועדון יש רזרבות מרשימות. לשם השוואה, בשני החלונות המדוברים רק שתי קבוצות אירופיות הרוויחו יותר: מונאקו עם 115 מיליון יורו, ואייאקס עם 113 מיליון.

"זלצבורג מעט הופתעה מתג המחיר של גלוך - כ-7 מיליון יורו בלבד. היא הייתה מסוגלת לשלם סכום הרבה יותר גבוה", נכתב שם.

אוסקר גלוך, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ליידנר עבר, גלוך בדרך. מי הבא בתור?/ברני ארדוב

פרוינד נחשב כאמור לעילוי בתחומו. מאז מונה למנהל הספורטיבי של רד בול ב-2015, הקבוצה מכרה 23 שחקנים בלמעלה מ-10 מיליון יורו. בסך הכל, הקבוצה מכרה שחקנים ב-516 מיליון, והוציאה 147 מיליון בלבד. ההחתמה של גלוך, מתגאים באוסטריה, מוכיחה עד כמה פרוינד הפך את המועדון לשם דבר עבור שחקנים צעירים. "גם ברצלונה רצתה את גלוך, אבל הוא העדיף את רד בול. זה מוכיח שפרוינד אחד מאנשי המקצוע הטובים באירופה".

כך או אחרת, נראה שקבוצות רבות באוסטריה מנסות לחקות את דפוסי הפעולה של רד בול ושל פרוינד, ובתקופה האחרונה מהמרות יותר ויותר על שחקנים צעירים במיוחד במטרה להשביח אותם ולמכור אותם ברווח גדול. בתקשורת האוסטרית בדקו ומצאו שבחלון ההעברות הנוכחי, 75 אחוז מהשחקנים שצורפו לקבוצות בליגה האוסטרית מחו"ל, הם בני 19 עד 22. בחלון ינואר, צורפו רק ארבעה שחקנים מעל גיל 23. אחת המצטרפות לטרנד היא כמובן אוסטריה וינה, שצירפה את דורון ליידנר בן ה-20. ליידנר אמנם הגיע בהשאלה מאולימפיאקוס כך שפוטנציאל המכירה שלו לא קיים, אולם באוסטריה מעריכים שלאוסטריה וינה תהיינה אפשרות לרכוש אותו בקיץ בתנאים כאלו ואחרים, מה שישנה את התמונה.

בכל מקרה, השורה התחתונה ברורה: הליגה האוסטרית הופכת לאט לאט לליגת פיתוח, ולא נתפלא אם בעתיד הלא רחוק כישרונות מובילים נוספים מישראל יתחקו אחר גלוך וליידנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully