וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "לא רק אנחנו מרגישים יותר בנוח בבית, גם קבוצות אחרות"

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 16:30

מכבי תל אביב יצאה לביקור אצל מוליכת היורוליג אולימפיאקוס (ו', 21:30), בצל מאזן החוץ העגום. המאמן: "זה אחד המגרשים הקשים במפעל. חשוב שנשלוט בקצב". בריימו יערוך בכורה. מנגד, סלוקאס נזכר בהפסד בישראל: "קרה רק בגלל 5 דקות"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 26.1/ספורט1

מכבי תל אביב תמשיך את העונה האירופית שלה מחר (שישי, 21:30) במשחק חוץ בהיכל השלום והאחווה נגד אולימפיאקוס פיראוס. מכבי מגיעה למשחק מהמקום השמיני בטבלה כשבמאזנה 11 ניצחונות ו-9 הפסדים, כשמחוץ להיכל מנורה הצהובים השיגו שני ניצחונות מתוך עשרה משחקים. אולימפיאקוס מדורגת ראשונה בטבלה נכון לעכשיו, עם 13 ניצחונות ו-7 הפסדים.

מכבי תל אביב ערכה היום את האימון המסכם בשעות הצהריים ולאחר מכן יצאה בטיסה ישירה לאתונה, מלווה בכמה עשרות אוהדים. הצהובים קיבלו בימים האחרונים חוויה שלא מוכרת להם יותר מדי העונה - חמישה ימים בין ההפסד בדרבי למשחק בפיראוס, כשהלוח הנוח הולך להשתנות בקרוב מאוד והמשחק מחר יפתח מסע עמוס שיכלול ארבעה משחקים בשבעה ימים.

סולימאן בריימו, שהצטרף בשבוע שעבר, יערוך מחר את הופעת הבכורה שלו במכבי תל אביב לאחר שניצל את הימים האחרונים כדי ללמוד את התרגילים ולהתחיל להתאקלם בקבוצתו החדשה. מי שלא ישחק הוא לורנזו בראון שסובל מנקע בקרסול, וייבדק שוב לפני היציאה של הקבוצה לשני המשחקים בספרד בשבוע הבא.

סולימאן בריימו, מכבי תל אביב. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
ממתין לדקות ראשונות. בריימו/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

לפני ההמראה התייחס המאמן עודד קטש לקשיים שחווה קבוצתו במשחקי חוץ: "מחכה לנו לוח משחקים מטורף עם משחקי חוץ מאוד קשים, אנחנו מחר יוצאים לאחד האולמות הקשים ביותר ביורוליג, מול קבוצה חזקה בכושר טוב. באופן עקבי היא פותחת משחקים טוב, גם בבית, זה חשוב מאוד - אם מתייחסים גם לדרבי האחרון - לשלוט בקצב, מה שלא עשינו ברבע האחרון בדרייב אין. נגד אולימפיאקוס זה הרבה יותר חשוב".

"צוברים ניסיון", השיב קטש כשנשאל מה הוא למד מההפסדים מחוץ ליד אליהו, "יש לנו שחקנים שחווים את היורוליג פעם ראשונה, וזה משמעותי. אנחנו עדיין צריכים למצוא את האנרגיות. זה בעיקר דרך שליטה ותכנית משחק, כמו שאנחנו חווים בבית שלנו, גם קבוצות אחרות משחקות אחרת בבית שלהן. מרגישות יותר בנוח ויותר ביטחון. זה לא כדורסל שונה, אנחנו פשוט צריכים למצוא את האנרגיות הנכונות".

מאמן הצהובים הבהיר כי ההתעלות של ווייד בולדווין במשחקים האחרונים לא באה בעקבות הוראה שלו: "אנחנו סומכים על ווייד וגם על לורנזו כשהוא נמצא. לא פשוט כבר תקופה ארוכה בלי שניהם ביחד, אבל לא כיוונתי לזה יותר מדי, ווייד עשה את הסטפ אפ והוא היוצר המרכזי שלנו. אם מסתכלים על מחר, שומר הגארדים הכי טוב ביורוליג נמצא באולימפיאקוס, לדעתי לפחות, וזה תומאס ווקאפ. אז אנחנו צריכים שעוד שחקנים ייצרו".

בנוגע לחשיבות הקליעה באזורים הקרובים יותר לסל כדי לפנות את הקלעים מחוץ לקשת, הוסיף: "אנחנו לא מחליטים מראש איזה זריקות נזרוק, אני כן חושב שאפשר לשלוט בלאן לכוון את ההתקפה. פתחנו התקפית קצת פראיים וזה עבד לטובת הפועל תל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני אולימפיאקוס. דני מרון
מוליכת היורוליג מחכה לצהובים. אולימפיאקוס/דני מרון

כאמור, אולימפיאקוס פיראוס היא מוליכת טבלת היורוליג. האדומים אמנם נראים טוב מאוד העונה, אך לאחרונה נפלו במספר משחקים, כולל בהפסד ביתי לא צפוי לכוכב האדום בלגרד בחודש שעבר.

הגארד הוותיק קוסטאס סלוקאס דיבר לקראת המשחק: "אנחנו במקום הראשון אבל זה לא מרתיע או מלחיץ אותנו. אני זוכר את המשחק בתל אביב, איבדנו את הריכוז לחמש דקות ובגלל זה הפסדנו. זה אומר שבבית נצטרך להיות עוד יותר חזקים ויותר מרוכזים במשך 40 דקות. ההגנה שלנו היא המפתח להצלחה וצריכים להמשיך יחד עם הקהל בדרך לעוד תוצאה טובה. מכבי תל אביב קבוצה שלמה שבנויה טוב. היא נלחמת על הכניסה לפלייאוף ויכולה לסכן אותנו כאן, נצטרך להיות מוכנים לכך".

מי שמוביל את אולימפיאקוס העונה הוא סשה וזנקוב הבולגרי שקולע 17.7 נקודות למשחק ומוריד 7.1 ריבאונדים. מלבד וזנקוב, השחקן היחיד שקולע בספרות כפולות הוא קוסטאס סלוקאס שעולה מהספסל ורושם 12.1 נקודות ו-6.7 אסיסטים למשחק. שחקנים מובילים נוספים הם מוסטפה פאל הענק עם 8 נקודות ו-5 ריבאונדים, קוסטס פפאניקולאי עם 7.7 נקודות, תומאס ווקאפ עם 7 נקודות ו-4.9 אסיסטים ויאניוליס לרנזקיס הצעיר שרושם 8.2 נקודות למשחק.

מכבי גברה על אולימפיאקוס בסיבוב הראשון בהיכל מנורה 84:90 בזכות משחק נהדר של וויד בולדווין שקלע 22 נקודות. הצהובים הפסידו בארבעה מתוך חמשת הביקורים האחרונים שלהם בהיכל השלום והאחווה כשבמשחק האחרון שם בעונה שעברה מכבי הובסה 90:73, אחרי התרסקות ברבע הראשון בו פיגרו 35:8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully