וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי יאפשר לאתלטים רוסים ובלארוסים להשתתף באולימפיאדת פריז

ניצחון לפוטין? העולם מתחיל להתרגל: למרות המלחמה, הנהלת הוועד האולימפי אישרה לנציגי רוסיה ובלארוס להתחרות כ"ספורטאים ניטרליים". הסיבה: "אין למנוע מאף ספורטאי להתחרות רק בגלל הדרכון שלו". כצפוי, ההחלטה עוררה ביקורת

קמפיין גיוס לצבא רוסיה/witter/officejjsmart)

הוועד האולימפי הבינלאומי סולל את הדרך לספורטאים רוסים ובלארוסים להתחרות במשחקים האולימפיים ב-2024. בחודש שעבר האיגוד האולימפי של אסיה נתן את ברכתו ואיפשר לספורטאים רוסים ובלארוסים להתחרות באירועים שבתחום שיפוטה לקראת פריז 2024. ההחלטה הזאת למעשה העניקה גם לחברי הוועד האולימפי הבינלאומי אתמול (רביעי) את ההחלטה לתת אור ירוק לשיתופם - לאחר שיחות התייעצות שנעשתה עם נציגי ספורטאים, הפדרציות הבינלאומיות והוועדים האולימפיים הלאומיים.

במהלך הדיונים עלתה האפשרות לתת לספורטאים בודדים בעלי דרכון רוסי או בלארוסי להשתתף. וכך הוסכם על ידי מועצת המנהלים של ה-IOC כי "אין למנוע מאף ספורטאי להתחרות רק בגלל הדרכון שלו", ושכל המעורבים יתחרו כ"ספורטאים ניטרליים", בהנחה שהם מכבדים את האמנה האולימפית באופן מלא ולא תמכו באופן פעיל במלחמה באוקראינה. הם לא יוכלו לענוד את סמלי המדינות, וההמנונים לא יושמעו.

ולדימיר פוטין נפגש עם אמהות של חיילים שנהרגו במלחמה באוקראינה. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
"להסיח את דעת העולם מהזוועות באוקראינה"? פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

כשרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר האחרון, הוועד האולימפי אסר על ספורטאים מרוסיה ובלארוס להתחרות בתחרויות ספורט בינלאומיות, אבל כעת ההחלטה שונתה, וכצפוי, עוררה ביקורת.

"ההחלטה לאפשר לאתלטים רוסים ובלארוסים להתחרות במוקדמות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 שולחת מסר לעולם שהוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) מאשר את המלחמה האכזרית והפלישה של רוסיה לאוקראינה", נכתב בהצהרה המשותפת מטעם ארגון "Global Athlete" ואיגוד האתלטיקה של אוקראינה. "חזרתם של ספורטאים רוסים ובלארוסים לתחרות בינלאומית, במיוחד המשחקים האולימפיים בפריז 2024, תתאפשר לרוסיה פעם נוספת להשתמש בספורטאים כדי לחזק את המאמץ המלחמתי ולהסיח את דעת העולם מהזוועות באוקראינה באחת הבמות הספורטיביות הגדולות בעולם".

יש לציין שמועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי הסכימה שלא ניתן לקיים אירועי ספורט בינלאומיים ברוסיה או בלארוס, ופקידי ממשלה משתי המדינות לא יוזמנו לאירועי ספורט או מפגשים כלשהם. כמו כן הובעה סולידריות עם הספורטאים האוקראינים על ידי מועצת המנהלים של ה-IOC, שהוועד האולימפי מתעקש שהוא מחויב לעזור לאוקראינה להעמיד "נבחרת חזקה" גם במשחקי פריז וגם באולימפיאדת החורף ב-2026 למרות המלחמה הקשה שפוגעת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully