וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרגיי ריכטר התבשר שלא יוכל להזדהות כישראלי, ולא ייצא לאינדונזיה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 22:11

הקלע האולימפי הבכיר של ישראל יפספס את התחרות החשובה אחרי שנדרש ממנו להתחרות בלי הדגל והחליפה שלו: "איך התנועה האולימפית מאפשרת את זה? יריביי זוכים ביתרון מקצועי עליי בשל בעיות פוליטיות"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.1/ספורט1

הקלע האולימפי הבכיר של ישראל, סרגיי ריכטר, מבכירי הקלעים בעולם, אמור היה לצאת מחר (חמישי) אחר הצהריים לז'אקארטה, אינדונזיה, לתחרות גביע העולם הראשונה מבין ארבע בשנת 2023, המהווה תחרות משמעותית בצבירת ניקוד להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים פריז 2024 - אבל הישראלי לא ייצא לתחרות מסיבות פוליטיות.

ריכטר קיבל היום הודעה מהמארגנים כי לא יוכל להתחרות באינדונזיה עם סממנים ישראליים, בהם דגל ישראל על הביגוד הרשמי שלו ועל הרובה. יצוין כי על הרובה עמו מתחרה ריכטר חרוט דגל ישראל והאותיות ISR. המארגנים הודיעו להתאחדות הישראלית ולריכטר שיתירו את הכנסת הנשק שלו, רק אם יקבלו מישראל אישור שהקלע הישראלי יופיע תחת סממני מזהים של ההתאחדות הבינלאומית בקליעה או דגל הוועד האולימפי הבינלאומי.

סרגיי ריכטר. יחצ,
"לעולם לא אסכים". ריכטר/יחצ

"לעולם לא אסכים להשתתף בתחרות כלשהיא בלי ה-ISR על חליפת התחרות שלי, על הרובה האישי שלי ועל מסך התוצאות. אינני מבין כיצד התנועה האולימפית מאשרת לקיים תחרויות בינלאומיות בכלל וכאלה  המהוות מבחן יכולת למשחקים האולימפיים במדינות האוסרות סימני זהות של המדינות אותן הספורטאים מייצגים".

ריכטר הוסיף: "אני פותח את השנה החשובה ביותר בדרך לפריז, כשיריביי זוכים ביתרון מקצועי עליי בשל בעיות פוליטיות. אם התנועה האולימפית הדוגלת בקיום ספורט ללא הבדלי לאום, דת, גזע ומין לא עומדת מאחורי האידיאולוגיה שלה, אז מה ערכה? אינני מבין כיצד מתירים למדינה לקיים תחרות כלשהי עם מיגבלות זהות לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully