וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים עם צרכים מיוחדים התעכבו, מכבי ת"א וחיפה נקנסו על איחור

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 9:26

שתי הקבוצות נענשו על ידי בית הדין של ההתאחדות על האיחור בפתיחת המשחק, בעקבות עיכוב של ילדי וראייטי. ברשת נדהמו: "הזוי, מנותקים". אחרי הביקורת ההתאחדות והמנהלת הודיעו: אנחנו נשלם את הקנס

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:3/ספורט1

מכבי תל אביב ומכבי חיפה התבשרו היום (רביעי) שנענשו ונקנסו בעקבות האיחור בפתיחת המשחק המסקרן ביניהן ביום שני. המפגש בין הקבוצות נפתח באיחור של 4 דקות, שאירע בין השאר בגלל ששחקני הקבוצות עלו למגרש עם ילדים מעמותת "וראייטי" (מוסד ללא כוונות רווח, שמטרתו לסייע במגוון דרכים לילדים עם צרכים מיוחדים).

מנכ"ל מכבי חיפה הסביר לבית הדין: "היה טקס שתואם עם המנהלת, הקבוצות היו מוכנות לעלייה, אבל בגלל בני הנוער עם הצרכים המיוחדים הטקס התעכב מעט, מה שגרם לעיכוב של דקה. הדבר החשוב לנו זו הקהילה שסביבנו".

דור פרץ: "מכבי ת"א גדולה מכל שחקן. בשביל לילות כאלה חזרתי"
כולל מנואלה בשני הצדדים: הותקנו הרשתות באצטדיון בלומפילד

בית הדין כתב: "אין ספק שמדובר בפעילות מבורככת של המועדון, אבל מן הראוי לדייק יותר בתכנון האירוע כדי שלא ייגרם עיכוב הגורם להפרת הסכמי השידור". מכבי חיפה הורשעה באיחור, אבל נקנסה בסכום סמלי של 1,000 שקל.

גם מכבי תל אביב נענשה ונקנסה, אבל הצהובים גם נענשו על האיחור שנעשה בעקבות הטקס לכבודו של גיורא שפיגל. כאמור, בסך הכל המשחק נפתח באיחור של 4 דקות. העונש גרר, כצפוי, ביקורות חריפות ברשת, על חוסר הרגישות של בית הדין.

ד"ר יריב וינצר, נשיא עמותת גיבורים קטנים הפועלת לשילוב אוטיסטים ובעלי מוגבלות שכלית מסר: "החלטת בית הדין היא החלטה מקוממת וחסרת רגישות שמתעלמת מהצורך הדחוף בהצבת אוכלוסיית בעלי המוגבלויות בקדמת הבמה. בעלי המוגבלויות בישראל מודרים ומופלים באופן יומיומי, וכל אירוע שמאפשר להם חשיפה חיובית ראוי לתשבוחות ולא לגינוי ולקנס".

בעקבות הביקורת הציבורית, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון החליטו כי הקנס בגובה 1,000 שקל ישולם על ידי ההתאחדות והמנהלת: "אנו רואים את הפעילות החברתית הברוכה הזאת כבעלת חשיבות עצומה, כפי שהדגיש זאת בצדק גם בית הדין, ובשל הנסיבות החריגות נתכבד אנו, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, לשלם את הקנס. בצד זאת, נדגיש בפני הקבוצות את ההכרח להקפיד על עמידה בלוחות הזמנים שנקבעים מראש".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני מברך על החלטתם של יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון לשלם את הקנס ... הפעילות החברתית המבורכת חשובה ביותר, בייחוד במגרשי הכדורגל. יהיה ראוי שמקרים כאלה לא יחזרו שנית, ולהתחשב בנסיבות המקומיות ובחשיבותן העצומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully