וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים: "השער שנפסל לדור פרץ במשחק העונה היה חוקי"

25.1.2023 / 20:25

חיים יעקב, המדריך הארצי של שופטי ליגת העל, הקרין בכנס של האיגוד את האירוע וקבע כי הפסילה בטענה לעבירה של דן גלזר בתחילת המהלך הייתה שגויה. גורם באיגוד: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אחרי פסילה כזו מכבי תל אביב לא הייתה מנצחת"

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:3/ספורט1

השער של דור פרץ שלשום במשחק העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה היה חוקי ולא היה צריך להיפסל, כך טען הערב (רביעי) חיים יעקב, המדריך הארצי של שופטי ליגת העל בכנס המקצועי של איגוד השופטים בשפיים אשר נערך אחת לשבועיים.

בכנס הקרין יעקב את האירוע, במהלכו כזכור קרא שופט ה-VAR רועי ריינשרייבר לשופט המרכזי אוראל גרינפלד והמליץ לו לפסול את השער של פרץ, בטענה כי בתחילת המהלך ביצע דן גלזר עבירה על צ'ארון שרי. מבחינת יעקב ויתר חברי הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בראשות היו"ר לירן וקסברגר, לא היה מקום לקריאה של ריינשרייבר מאחר שלא הייתה עבירה ובטח לא היה מגע כזה שמחייב החלטה של שופט VAR לקרוא לשופט המרכזי לפסילת השער.

אוראל גרינפלד, שופט כדורגל. ברני ארדוב
היה יכול לפעול אחרת, אך הביקורת היא בעיקר על ה-VAR. גרינפלד/ברני ארדוב

מבחינת הוועדה המקצועית, קריאה לפסילת שער צריכה להיעשות אחרי ודאות מלאה וברורה שנעשתה פעולה לא חוקית בטרם כיבוש השער, ובמקרה הזה כאמור בעיני הוועדה המקצועית לא הייתה כלל עבירה. גורם באיגוד השופטים אמר הערב: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אחרי פסילת שער כזה מכבי תל אביב לא הייתה מנצחת במשחק".

באשר לשופט המרכזי אוראל גרינפלד, ברור לחברי הוועדה שגם הוא היה יכול להתנגד להמלצה של ריינשרייבר ולא לפסול את השער, אבל מכיוון שקיימת הנחיה לשופטים על הדשא לקבל ברוב המקרים את קריאות ה-VAR, הביקורת הפעם הינה יותר על ה-VAR מאשר על השופט המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully