וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום הבתים במוקדמות ונוקאאוט בליגת האומות: השינויים במשחקי הנבחרות

אופ"א הכריזה על מספר שינויים בפורמט שייכנסו לתוקף ב-2024: 4-5 נבחרות בבית במוקדמות ורבעי גמר בליגת האומות

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.1/ספורט1

חודשיים לפני פתיחת מוקדמות יורו 2024, הוועד המנהל של אופ"א דן היום (רביעי) במספר שינויים בפורמט של טורנירי הנבחרות והכריז על חידושים שיכנסו לתוקף החל מספטמבר 2024 - אחרי אליפות אירופה שתיערך באותו הקיץ בגרמניה. השינויים ישפיעו על שלבי מוקדמות היורו והמונדיאל וגם על משחקי ליגת האומות.

במשחקי המוקדמות, הנבחרות האירופאיות יחולקו למספר בתים רב יותר - 12- כאשר בכל בית ישובצו ארבע או חמש נבחרות (במקום חמש או שש בשיטה הנוכחית). כל הנבחרות בבית ימשיכו לשחק אחת נגד השנייה בבית ובחוץ, כאשר הראשונה תעפיל אוטומטית ליורו או למונדיאל. גם חלק מהסגניות יעפילו ישירות והאחרות יתמודדות בפלייאוף יחד עם אלו שעלו מליגת האומות. הדבר לא ישפיע על מספר המשתתפות ביורו, שיישאר על 24.

באשר לליגת האומות, אופ"א החליטה להוסיף שלב נוקאאוט שישפיע רק על הנבחרות מדרג א' וב'. עד היום ראשי הבתים בדרג א' עלו אוטומטית לפיינל פור, אך החל מכניסת השינויים לתוקף הן יערכו צמד מפגשים רבע גמר מול הסגניות בשיטת בית חוץ. בנוסף, הנבחרות שיסיימו במקום השלישי (מתוך ארבע) בבתים בדרג א' יקיימו מפגש כפול מול הסגניות של דרג ב' בקרב על המקום בדרג העליון. אותם משחקי נוקאאוט יערכו בחודש מרץ, והנבחרות שלא יקחו בו חלק יוציאו לדרך את משחקי המוקדמות.

בנוסף, אופ"א הודיעה כי הסופרקאפ הקרוב באוגוסט 2023, בין אלופת אירופה למחזיקת הליגה האירופאית, יתקיים באתונה במקום בקאזאן לאור השעייתה של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully