וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אחרי 50 שנה ייפתחו הארכיונים מהטבח באולימפיאדת מינכן

25.1.2023 / 12:53

אנקי שפיצר, אלמנתו של אנדריי שפיצר: "כל המשפחות מאד מתרגשות שהבקשה האחרונה שהייתה לנו ממשלת גרמניה מתגשמת עכשיו"

אתמול התקיים מפגש שבמשרדי הוועד האולימפי בין משפחות הי"א לסגנית שר הפנים של ממשלת גרמניה שהציגה בפניהם את התכנית להקמת וועד היסטוריונים ופתיחת הארכיונים במפגש מרגש שהתקיים במעמד המשפחות, סגנית שרת הפנים של ממשלת גרמניה ג'וליאן סיפרט והיועץ האישי של נשיא גרמניה ד"ר אוליבר שמוקלא הוכרז לראשונה אחרי 50 שנה על פתיחת הארכיונים מטבח י"א הספורטאים הישראלים מאולימפיאדת מינכן 72' על ידי ממשלת גרמניה. כחלק מפתיחת הארכיונים תוקם ועדת בדיקה שתורכב מהיסטוריונים ישראלים וגרמנים. לאחר ההתנצלות הרשמית והפיצויים - פתיחת הארכיונים הם שלב נוסף בהסכם בין ממשלת גרמניה למשפחות, מתוך כוונה כנה לחקור את האמת סביב מקרה הטבח ולספק תשובות לשאלות שחלקן נשארו פתוחות גם עשרות שנים אחרי.

ייפתחו הארכיונים מהטבח באולימפיאדת מינכן. עודד קרני הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
חדשות מרגשות/אתר רשמי, עודד קרני הוועד האולימפי בישראל

סגנית שר הפנים של ממשלת גרמניה ג'ויליאן סיפרט: "אני נרגשת מההזדמנות לפגוש את המשפחות ומצפה לתהליך העבודה המשותף איתן. חשוב לי להדגיש את המחויבות המלאה של ממשלת גרמניה לעשות חשבון נפש, להכיר ולהזכיר את הטבח באולימפיאדת מינכן".

אנקי שפיצר, אלמנתו של אנדריי שפיצר: "כל המשפחות מאד מתרגשות שהבקשה האחרונה שהייתה לנו ממשלת גרמניה מתגשמת עכשיו. באה עכשיו סגנית שר הפנים עם היועץ האישי של נשיא גרמניה כדי להעביר לנו את התכניות שלהם ולפתוח את כל הארכיונים. זה מה שדרשנו ואנחנו גם חושבים שזה הדבר הכי חשוב. אנחנו חייבים את זה גם לנרצחים וגם להיסטוריה".

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "סגירת המעגל מתקרבת אל סיומה. אני רוצה להודות לממשלת גרמניה הנוכחית על הושטת היד הכנה למשפחות. אחרי חשיפת האנדרטה במינכן, דקת הדומיה באולימפיאדת טוקיו, ההתנצלות הרשמית של ממשלת גרמניה והפיצויים, פתיחת הארכיונים והקמת וועדת בדיקה הם צעד נוסף בדרך להשגת הצדק ההיסטורי והוצאת האמת כולה אל האור".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully