וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' דרס בדרך לרבע הגמר, ויפגוש את רובלב שרשם קאמבק אדיר

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 12:42

הסרבי דרס 2:6, 1:6, 2:6 את דה מינור, ומחכה לרוסי שחזר מפיגור והציל 2 נקודות משחק בקרב נהדר מול רונה. בנשים: סבאלנקה, לינט, וקיץ' ופלישקובה עלו לרבע גמר

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.1/ספורט1

שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה נמשך היום (שני), כשבמוקד שוב היה נובאק דג'וקוביץ' המרשים שעשה צעד נוסף אל עבר גרנד סלאם מספר 22 בקריירה.

משחקי רבע הגמר:

גברים
קארן חצ'אנוב - סבסטיאן קורדה
ייז'י להצ'קה - סטפנוס ציציפאס
אנדריי רובלב - נובאק דג'וקוביץ'
בן שלטון - טומי פול

נשים
אלינה ריבאקינה - ילנה אוסטפנקו
ג'סיקה פגולה - ויקטוריה אזרנקה
קרולינה פלישקובה - מאגדה לינט
ארינה סבאלנקה - דונה וקיץ'

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
חד, חזק, קטלני. דג'וקוביץ'/רויטרס
אנדריי רובל אחרי ניצחון באליפות אוסטרליה. רויטרס
איזו דרמה נהדרת. רובלב/רויטרס
הטניסאי הדני הולגר רונה אחרי ההפסד באוסטרליה לרובלב. רויטרס
פספס את ההזדמנויות שלו. רונה/רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (4, סרביה) - אלכס דה מינור (22, אוסטרליה) 2:6, 1:6, 2:6

עוד תצוגת תכלית של המדורג 1 בעולם: בזמן שהמדורגים הבכירים נושרים אחד אחרי השני, הפייבוריט הגדול לתואר ממשיך להתקרב בצעדי ענק אל עבר גרנד סלאם מספר 22 בקריירה, וזכייה עשירית בקריירה באוסטרליה. היום הקורבן היה האוסטרלי המוכשר, שרצה לחולל סנסציה מול הקהל הביתי, אבל נתקל בנולה במיטבו, שהשלים את הניצחון ה-86 שלו בטורניר (!) בצורה קלה מהצפוי. דג'וקוביץ' השלים את הניצחון תוך שעתיים ו-7 דקות בדרך לרבע גמר 13 שלו במלבורן, כשהוא מכה 26 ווינרים, שובר 6 פעמים את ההגשה של האוסטרלי, מפגין עם אגרסיביות עם 14 מ-21 בעליות שלו לרשת, ולא נותן לדה מינור אפילו אפשרת שבירה אחת ב-12 משחקני ההגשה שלו.

אנדריי רובלב (5, רוסיה) - הולגר רונה (9, דנמרק) 3:6, 6:3, 3:6, 6:4, 6:7 (9:11)

איזה קרב ענקי בין שני הטניסאים הנהדרים והלוחמניים, שהגיעו למשחק בכושר טוב, עם הרבה תקוות להצלחה בטורניר. רובלב הוליך 0:1 ו-1:2 במערכות, אבל הדני השווה פעמיים וכפה מערכה מכרעת - ודרמטית. במערכה החמישית רונה השיג שבירה וכבר הגיש לניצחון, אבל רובלב הצליח לחזור עם שבירה ומשחקון על האפס ולהשוות ל-5:5. ביתרון 5:6 לדני היו שתי נקודות משחק, אבל רובלב הציל פעמיים מאצ'-פוינטס ולקח ארבע נקודות רצופות כדי לכפות שובר שוויון מכריע. בטיי-ברייק האחרון הדני בן ה-19 הוביל 0:5 ו-4:7, אבל רובלב הבלתי שביר שוב ידע לחזור והפך ל-7:9. עכשיו לרוסי היו שתי מאצ'-פוינטס, והפעם הדני הציל את שתיהן והשווה ל-9:9. ואז, ביתרון 9:10 לרוסי, הוא נהנה ממכה מזליקית, בעזרת הרשת, כשהכדור באורח פלא נחת בצד המגרש של הדני, והרוסי ניצח - ועלה בפעם השביעית בקריירה לשמונה האחרונים בגרנד סלאם. רובלב מעולם לא עבר את שלב רבע הגמר בגרנד סלאמים השונים, כשם שעשה ברולאן גארוס ובאליפות ארצות הברית של 2022, ויקווה שהפעם יצליח לעשות את הקפיצה.

רוברטו באוטיסטה אגוט (24, ספרד) - טומי פול (ארה"ב) 6:2, 4:7, 6:2, 7:5

פול (35 בעולם) העפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, לדרבי אמריקאי מפתיע. לאחר שכבר הדיח מדורג ספרדי אחר בסיבוב השני - אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (30) - פול ניצח עוד ספרדי, הפעם תוך 3:19 שעות, ולמעשה ההצלחה שלו אינה מפתיעה במיוחד, אחרי ששיפר את מאזנו בגרנד סלאמים מתחילת 2022 ל-4:10. הוא ניצח בזכות 11 אייסים, 58 ווינרים, חמש שבירות, במשחק שבו הציל 8 מ-10 אפשרויות השבירה של יריבו. הספרדי, שהדיח את אנדי מארי הלוחמני בסיבוב השלישי, מסיים את דרכו.

בן שלטון (ארה"ב) - ג'יי-ג'יי וולף (ארה"ב) 7:6 (5), 2:6, 7:6 (4), 6:7 (4), 2:6

אחרי 3 שעות ו-47 דקות הוכרע הדרבי האמריקאי, שהיה גם כמובן דרבי המפתיעים. שלטון (89 בעולם), אחד הסיפורים הגדולים של האליפות, ממשיך לרבע הגמר, בגרנד סלאם השני בלבד שלו בקריירה, בסיומו של משחק מתיש שבו היכה 23 אייסים וסך הכל 64 ווינרים. בן ארצו (67 בעולם), רשם הופעת בכורה חלומית באוסטרליה, אחרי שהפתיע את דייגו שוורצמן בסיבוב השני, וקיווה גם הוא להעפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, אבל לכל אורך המשחק לא הצליח ולו פעם אחת לשבור את ההגשה של יריבו (0 מ-2 באפשרויות שבירה) וסיים את דרכו בצורה מכובדת.

הטניסאי האמריקאי בן שלטון. רויטרס
ניצחון גדול. שלטון/רויטרס
ארינה סבאלנקה. רויטרס
העפילה לרבע הגמר לראשונה בקריירה. סבאלנקה/רויטרס

נשים

קרולין גרסיה (4, צרפת) - מאגדה לינט (פולין) 7:6, 6:4

שביונטק הודחה? פולנייה אחרת מככבת. לאחר שהגיעה עד חצי הגמר באליפות ארה"ב האחרונה, גרסיה הצרפתיה קיוותה להגיע גם הפעם לשלבי ההכרעה, ואולי לזכות בגרנד סלאם לראשונה בקריירה. אלא שהפולניה, שכבר הדיחה שתי מדורגות בשלבים המוקדמים, חוללה עוד הפתעה ובגיל 30 המדורגת 45 רשמה את הישג השיא בקריירה שלה. לינט רשמה שבירה קריטית ל-5:5 ובשובר השוויון של המערכה הראשונה שמרה על קור רוח. בסט השני היא שברה בדיוק ברגע המכריע ל-4:5 בדרך לניצחון ומפגש עם קרולינה פלישקובה ברבע הגמר.

ארינה סבאלנקה (5, בלארוס) - בלינדה בנצ'יץ' (12, שוויץ) 5:7, 2:6

בשנתיים הקודמות נעצרה הבלארוסית בשמינית הגמר באוסטרליה אך הפעם היא שברה את הנאחס והעפילה לראשונה בקריירה לרבע הגמר בגרנד סלאם הראשון של השנה כשהיא עדיין לא איבדה אפילו מערכה אחת עד כה. סבאלנקה נשברה מוקדם בסט הראשון, אך הגיבה עם שתי שבירות ובסט השני שוב שברה פעמיים בדרך לניצחון שסידר לה מפגש עם דונה וקיץ' הקרואטית בשלב שמונה האחרונות.

שואי ז'אנג (23, סין) - קרולינה פלישקובה (30, צ'כיה) 6:0, 6:4

בגיל 34 קיוותה הסינית להשוות את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים ולהעפיל לרבע הגמר. אלא שהצ'כית, שטרם שמטה מערכה בטורניר, רשמה ניצחון שמיני רצוף על יריבתה ודי בקלות בדרך למפגש עם מגדה לינט המפתיעה ברבע הגמר. פלישקובה השפילה את יריבתה עם בייגל בסט הראשון. ז'אנג עשתה קולות של קאמבק ושברה ל-2:4 בסט השני, אבל מיד נשברה פעמיים ופלישקובה חגגה.

דונה וקיץ' (קרואטיה) - לינדה פרוחבירטובה (צ'כיה) 2:6, 6:1, 3:6

הקרואטית (64 בעולם) שהעפילה פעם אחת בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם השוותה את הישג השיא שלה, לאחר שהפתיעה את לודמילה סמסונובה בסיבוב השני. הצ'כית (82 בעולם) בת ה-17 חוותה טורניר מופלא בסך הכל בגרנד סלאם השני בקריירה שלה והצליחה למתוח את יריבתה המנוסה לשלוש מערכות, אבל וקיץ' הצליחה לשבור ל-3:5 בסט המכריע וסידרה לעצמה מפגש עם סבאלנקה ברבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully