וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיליתי את השחייה מחדש, למדתי לשחות בלי רגליים"

מבזקי ספורט: ביום שלישי ייערך יום ההתרמה השנתי לעמותת איל"ן, ואראל הלוי פרל, סגנית אלופת אירופה 2021 בשחייה, משתפת: "תתרמו. זה שינה את חיי וישנה את חיי ילדים נכים אחרים". מקום חמישי לקלע סרגיי ריכטר בגרנד פרי בקרואטיה

אראל הלוי. קרן איזקסון,
אראל הלוי פרל/קרן איזקסון

ב-24.1.23 יתקיים יום ההתרמה השנתי לעמותת איל"ן במסגרתו תלמידים מבתי-הספר התיכוניים בכל רחבי הארץ יצאו להתרים מדלת לדלת עבור ילדים ובוגרים עם מגבלה פיזית. איל"ן עושה הכול בִּשביל לְהגשים את החלומות של אלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלות באמצעות: הפעלת מרכזי-יום שיקומיים ומתן מענים פרא-רפואיים ומעטפת תומכת לבוגרים, הפעלת מרכזי ספורט שיקומי ותחרותי ופרויקטים לקידום ספורט נכים ברחבי הארץ ובמגזר הערבי והבדואי, תמיכות בילדים ובני-משפחה באמצעות עו"ס במסגרות החינוך המיוחד הייעודיות, פעילויות פנאי מותאמות להעצמה וללכידות משפחתית, ביניהן - טיולים ונופשונים נגישים, הפעלת קמפוס איל"ן אונליין עם מגוון קורסי ידע והעשרה להעצמת תחושת המסוגלות ולגידול במענים החברתיים לבוגרים עם מוגבלות פיזית.

אראל הלוי פרל, שחיינית פראלימפית ייצגה את ישראל במשחקים בלונדון, בריו ובטוקיו. סגנית אלופת אירופה לשנת 2021, מספרת על תחילת דרכה והשינוי הדרמטי שעברה בחייה.

"השיקום שלך נגמר! תחזרי הביתה ותפתחי לך אורח חיים בריא, תחפשי לך מסגרת ספורטיבית שתאהבי, שתשמר את מה שהשגת, שתאפשר לך להיות חזקה וקלה להליכה על הקביים"", מספרת הלוי פרל, "כך המליצו לי הרופאים לאחר שנה של שיקום במחלקת ילדים שיבא. אחרי מחלה אוטואימונית פתאומית שהביא לשיתוק חלקי בשתי הרגליים ושינתה את חיי, בסך הכל ילדה בת 11. לא הבנתי אז איזו המלצה משנת חיים זו תהיה עבורי. ילדה נכה המתגוררת בצפון ומחפשת להשתלב בחוג, קבוצת ספורט שתתאים ליכולות שלה, זו התבררה כמשימה כמעט בלתי אפשרית. עד שהגעתי במקרה למועדון הספורט של עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) בחיפה לשיקום וספורט עבור ילדים עם מוגבלות של העמותה.

"שם גיליתי את השחייה מחדש, למדתי לשחות בלי רגליים, פיתחתי סגנון, השתלבתי בנבחרת של שחיינים עם נכויות שונות ובעיקר מצאתי בית, בית שבו הנכות היא רק עוד דבר אבל הספורט, האימונים, העבודה הקשה והתחרויות הם העיקר. הספורט עזר לי להשלים את הנכות, לקבל את הגוף ולהעריך את היכולות שלי. הספורט התחרותי נתן לי כלים לחיים של התמודדות עם לחץ של תחרות, עם כישלון והפסד, עזר לי ללמוד לצאת מאזור הנוחות שלי להתמיד ולהילחם על המטרות כדי להגיע לעוד גבול חדש".

בישראל 35 אלף ילדים עם פגיעות פיזיות ולקויות ראייה בעלי פוטנציאל לעסוק בספורט הפראלימפי ואולי להפוך להיות הספורטאים והאלופים הפראלימפים הבאים של ישראל. כיום רשומים כמה מאות ילדים בלבד באיגודים הפראלימפים השונים. לקראת יום ההתרמה השנתי לאיל"ן שיתקיים ביום שלישי הקרוב 24.1, אני קוראת לכם להפיץ את איל"ן ואת חשיבות הספורט הפראלימפי ולתרום, כמו שזה שינה את חיי זה יכול לשנות את חייהם של ילדים נכים רבים.

סרגיי ריכטר. יחצ,
סרגיי ריכטר/יחצ

הקלע האולימפי סרגיי ריכטר, המתחרה בירי ברובה אוויר, סיים במקום החמישי מביו 45 קלעים, בתחרות הגראנד פרי שהתקיימה בסוף השבוע בקרואטיה. זוהי התחרות השנייה של ריכטר בפתיחת עונת התחרויות הבינלאומיות לשנת 2023. ריכטר העפיל לגמר התחרות אחרי שסיים במוקדמות במקום השני עם 630.8 נקודות ובגמר דורג במקום החמישי.

בסיום התחרות אמר ריכטר: "זוהי תחילת העונה הבינלאומית ואני בהחלט מרוצה מהיכולת שהצגתי היום ובעיקר מהדרך. אני מתחרה העונה עם ציוד חדש ומבצע התאמות חדשות. ככל שהזמן יתקדם, אני בטוח שאמשיך בקו ההתקדמות ואשתלב בשלישיה המובילה בעולם ובאירופה כפי שעשיתי בעונת התחרויות 2022".

ריכטר חוזר מחר לישראל אחרי שתי התחרויות האלה ולקראת סוף השבוע יצא לאינדונזיה לתחרות גביע העולם הראשונה שלו בעונה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully