וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרדת בגדול: החשיבות של ארון ראמסדייל לדהירה של ארסנל

בשנתיים לפני שהצטרף לתותחנים הוא ירד ליגה פעמיים ברציפות וספג לא פחות מ-128 שערים, אבל למיקל ארטטה הוא מתאים כמו כפפה ליד. הערב (18:30, ספורט1) השוער הכי יציב בפרמיירליג יצטרך לעצור גם את מנצ'סטר יונייטד

תקציר: טוטנהאם - ארסנל 2:0/ספורט1

ירידת ליגה היא אירוע טראומתי ובעלת השלכות מורכבות למועדון כולו- ראשית, עבור הקהילה והאוהדים, המנג'ר (שכנראה יאבד את משרתו) והשחקנים השונים בסגל, ותיקים וצעירים כאחד. המשמעויות הן מקצועיות, כלכליות והשאלה המרכזית שנשאלת לאחר צניחה לליגה נמוכה יותר היא, 'כיצד אנחנו יכולים להתאושש, ובמהרה?'.

הקושי הוא עצום וראינו כיצד מועדונים שונים בממלכה (וויגאן וסנדרלנד, לדוגמא) מתרסקים לאורך השנים עד לכדי הליגה השלישית ומוצאים עצמם במאבקי הישרדות יומיומיים. אז אם למועדונים ותיקים ישנו קושי ממשי להתאושש מירידת ליגה, רק תדמיינו עד כמה מאתגרת היא ירידת ליגה שנתיים ברציפות, בשני מועדונים שונים וכשאתה למעשה בראשית דרכך כשוער צעיר וחסר ניסיון? זאת הייתה עד לפני בסך הכל 18 חודשים המציאות של שוערה הנוכחי של ארסנל, ארון ראמסדייל, שהציג אורך רוח יוצא דופן בדרכו להפוך לשוער הטוב והיציב כעת בפרמייר ליג.

''לפעמים קורה לי שאני נאלץ לעצור רגע ולחשוב על המקום והמציאות שבה אני נמצא'', שיתף ראמסדייל יממה לפני תחילת המונדיאל האחרון בקטאר בו שימש כשוער המשנה של נבחרת אנגליה, ''לומר שאני בר מזל להיות חלק מהנבחרת הנוכחית זה אנדרסטייטמנט גדול, אבל האתגרים המקצועיים שהתמודדתי איתם כבר בתחילת הקריירה שלי חיזקו אותי ולימדו אותי עד כמה עבודה קשה ובעיקר- היכולת שלך להגיב למצבים מורכבים- יסייעו לך לצאת ממשברים'', הגדיר זאת במדויק דווקא לפני טורניר גדול בו לא זכה לדקת משחק על כר הדשא במדי נבחרתו של גארת' סאות'גייט שנעצרה בשלב רבע הגמר על ידי אלופת העולם היוצאת, צרפת.

החתמתו של השוער בן ה-24 בקיץ 2021 משפילד יונייטד תמורת 25 מיליון לירות שטרלינג הציף רגשות מעורבים באשר לאיכויות שהציע ותזמון ההחתמה. מצד אחד, שוערים אנגלים מקומיים, צעירים ומבטיחים הם לא דבר שבשגרה ומרבית שוערי הפרמייר ליג שסייעו לקבוצתם ליצור שושלת אמיתית היו זרים. החל משמייכל וצ'ך בעבר ועד אליסון ואדרסון הברזילאים כיום, מעמדו של השוער האנגלי נתפס כנחות ביחס לאפשרויות האטרקטיביות הקיימות בשפע מחוץ לאי הבריטי.

אולם מצד שני, מיקל ארטטה, מנג'ר ארסנל, הרגיש צורך לעבות את הסגל במגוון עמדות וליצור תחרות בריאה בין הקורות ולגייס שם נוסף שיתאגר את מי שהוביל את התותחנים בעקביות יחסית במשך מספר שנים, השוער הגרמני ברנד לנו. במרבית מועדוני הצמרת קיים שוער מוביל וברור ותחרות יומיומית על עמדה כה רגישה עשויה גם לפגוע ביעדי הקבוצה לטווח הארוך, אך משחקים ספורים אל תוך עונת הבכורה של ראמסדייל בצד האדום של צפון לונדון הבהירו כי השוער הצעיר והכריזמטי כאן, וכדי להישאר.

ארון ראמסדייל שוער ארסנל. רויטרס
לא היה אשם בשתי הירידות. ראמסדייל/רויטרס

בשנתיים שקדמו להצטרפותו לארסנל, ראסמדייל אמנם ספג (במדי בורנמות' ושפילד יונייטד) לא פחות מ-128 שערים- נתון מרתיע למדי שהעלה נורות אדומות לגבי כדאיות צירופו לתותחנים- אבל בלתי אפשרי היה להאשים דווקא אותו בשתי ירידות הליגה שחווה וכמות השערים שספג, הרי חוליות ההגנה ששיחקו לצדו סבלו מחוסר עקביות וחוסר ניסיון משווע. היתרון הגדול של ראמסדייל, כפי שגובה על ידי כל אחד ממאמניו לשעבר, היה משחק הרגל המרשים שלו וקור הרוח שהפגין דווקא כשלבש את אפודת השוער בקבוצות עמוסות מתח שנאבקו נגד ירידת ליגה. זה היה ככל הנראה עקב האכילס המרכזי של לנו בימיו כשוער המוביל באצטדיון האמירויות ורצונו של מיקל ארטטה- כתלמידו המצטיין של פפ גווארדיולה- היה לראות שוער יציב שמסוגל לא רק לנפק הדיפות קריטיות אלא גם בעל יכולת להוביל את התקפת קבוצתו מהשלב הראשוני ביותר באופן שקול ונטול פאניקה.

וישנו היבט נוסף שסייע לראמסדייל להשתלב באופן אידיאלי באמירויות ולהעניק לו תחושה אמיתית שהוא חלק מהמועדון כבר שנים רבות- הקשר המיוחד שנוצר בינו ובין אגדת המועדון, דייויד סימן. מאז עזיבתו של סימן, מגוון שוערים איישו את העמדה המאתגרת אבל אף אחד מהם לא באמת הצליח להותיר את חותמו באופן מרשים וחד משמעי- החל מיינס להמן הגרמני, מנואל אלמוניה, שצ'סני הפולני ופטר צ'ך שהגיע לקבוצה כשהוא כבר הרחק משיאו- דווקא החתמתו של ברנד לנו מבאייר לברקוזן תמורת 22 מיליון לירות שטרלינג הפיחה תקווה אמיתית כי האיש החדש בין הקורות יספק את מימד היציבות לו ארסנל שיוועה במשך תקופה כה ממושכת, אולם כמות השגיאות שביצע הובילו למסקנה הסופית שהקבוצה חייבת להתחזק בעמדת השוער ובהקדם, כחלק מחזונו של ארטטה להשיב את ארסנל לימיה הגדולים בה נאבקה על תארים בחזיתות השונות.

ראמסדייל הודה באינספור ראיונות כי סימן הוא השוער ששימש כהשראה הגדולה ביותר עבורו כנער והקשר שנוצר בין השניים באופן מיידי לאחר הגעת ראמסדייל לאמירויות היה ועודנו פורה. ראמסדייל הוגדר בעיני גורמים שונים במועדון כ-'ספוג' בכל הנוגע למערכת היחסים שפיתח עם סימן, אליל נעוריו, והצליח להטמיע כל עצה וכל זוית נדרשת בעיניו של סימן בשקיקה על מנת לשפר את איכות המשחק שלו וכפי שבא לידי ביטוי באופן אף יותר עוצמתי בעונה הנוכחית. ''פרפקטציוניסט, זאת ככל הנראה המילה המדויקת בה הייתי משמש כדי לתאר את ארון'', אמר לאחרונה סימן כשנשאל לגבי שיתוף הפעולה ומידת התקדמותו של השוער הצעיר, ''אין דבר שתבקש ממנו והוא לא יעשה, הוא רוצה כל הזמן ללמוד ולהתפתח. ישבתי איתו גם

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דייויד סימן שוער ארסנל 2003. Ben Radford, GettyImages
ההשראה של ראמסדייל. סימן/GettyImages, Ben Radford

על רגעים במשחקים בהם הוא שמר על רשת נקייה בהופעות שלו בהן בקושי אפשר היה לזהות שגיאה כלשהי והוא עדיין ינסה להצביע על טעות מסוימת או מימד נוסף במשחק שלו שזקוק לשיפור וישאל- 'איך הייתי אמור לבצע את זה טוב יותר?' . ארסנל ברת מזל שהיא הצליחה לצרף אותו למועדון, הוא נכס שישרת את המועדון הזה עוד שנים רבות'', החמיא לראמסדייל מי שמוגדר כגדול שוערי התותחנים בכל הזמנים.

ארסנל מגיעה לעימות הערב (18:30, ספורט1) מול מנצ'סטר יונייטד במומנטום מרשים ושואבת ביטחון עצום נוסף מהניצחון האחרון בדרבי הצפון לונדוני האמוציונלי נגד טוטנהאם הוטספר בשבוע שעבר. שלוש הנקודות שהושגו דווקא בחצר הביתית של היריבה השנואה מכל (לראשונה מזה תשע שנים) לא רק שהעניקו לתותחנים רוח גבית לקראת המשך מאבק האליפות אלא בעיקר היוו תצוגת תכלית נוספת נגד יריבה מן הצמרת שניסתה- ללא הואיל- לאתגר את חניכיו של מיקל ארטטה. ראמסדייל עלה לכותרות לאחר המשחק לא רק משום שהצליח לתסכל את חלוצי טוטנהאם באופן עקבי לאורך המשחק ולשמור על רשת נקייה, אלא גם משום שבסיומו הותקף פיזית על ידי אוהד הקבוצה הביתית שפגע בו ומאז נעצר על ידי משטרת לונדון.

זאת היה תקרית אלימה אליה כמובן ראמסדייל התייחס בראיונות שסיפק בסיום המשחק וביטאה בעיקר צד מכוער ודוחה של הדרבי עמוס הרגשות, אולם בהיבט המקצועי האיש בין הקורות שוב הוכיח שכשארסנל זקוקה לו ברגעים המכריעים של המשחק, שוערם של התותחנים מספק את הסחורה ומוכיח שוב שהקבוצה הנוכחית מסוגלת העונה להגשים יעדים אליהם פינטזו אוהדי הקבוצה במשך קרוב לשני עשורים נטולי תואר אליפות.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully