וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתעמלת ש"מוכרת סקס" מתלוננת: "לא אשמתי שגברים מחפצנים אותי"

22.1.2023 / 0:10

אוליביה דאן, שמרוויחה מיליוני דולרים בשנה בזכות פופולריות ברשתות החברתיות, ספגה ביקורת על כך שהיא לוקחת "אחורה" את ספורט הנשים. כעת מתברר: "הבחורים הנלהבים" שעוקבים אחריה כבר עברו את הגבול, המשטרה התערבה והמתעמלת מסרבת להתנצל

המתעמלת האמריקאית אוליביה דאן/@livvydunne

אוליביה דאן היא מתעמלת צעירה שמשתתפת רק בתחרויות של טורנירי המכללות, אבל היא כבר אחת הספורטאיות הכי מפורסמות במדינה, שמכניסה מיליוני דולרים בשנה. עם זאת, כעת כוכבת הטיקטוק חושפת את הקושי שעמו היא מתמודדת בעקבות תשומת הלב ה"מדאיגה" שהיא מקבלת מגברים - וגילתה שהמשטרה נאלצה להתערב בתקרית אחת מטרידה במיוחד.

לספורטאית יש יותר מ-6.8 מיליון עוקבים ב-TikTok ו-3.1 מיליון עוקבים באינסטגרם, אבל בתוכנית "Today" סיפרה על הצד האפל יותר של התהילה המקוונת שלה, ימים ספורים לאחר שהמאמן שלה חשף שהוא שכרה שומר ראש כדי להגן עליה מפני מעריצים צעירים קולניים שעוקבים אחריה.

"הם נתנו לנו כמה כללים חדשים, רק כדי לשמור עלינו: לא להיכנס ליציע אחרי מפגשים, ויש לנו איש אבטחה חדש שנוסע איתנו", הסבירה דאן.

התקרית האחרונה שבה היו מעורבים האוהדים "גסי הרוח" שלה הייתה כאשר הם "ארבו" לה, והיא נאלצה להתלונן במשטרה. לא פורסם מה בדיוק קרה, אבל דאן הביעה דאגה וחשש מהתגובות ה"מאיימות" שהיא מקבלת ברשתות החברתיות, והסבירה: "יש כמה אנשים שמדי פעם כן פונים, וזה קצת מדאיג".

המתעמלת האמריקאית אוליביה דאן. GettyImages
"קצת מדאיג". דאן/GettyImages

צעירים נלהבים: ככה נראים מעריציה של של "ליבי"

היא מכניסה מיליוני דולרים בשנה מחשבונות המדיה החברתית שלה, שכוללים סרטונים שלה רוקדת ומצטלמת בביקיני בין השאר, אבל מתעקשת שזה לא נותן לגיטימציה לתשומת הלב השלילית. "כאישה, את לא אחראית לאופן שבו גבר מסתכל עלייך ומחפיץ אותך. זו לא אחריות של אישה", היא אומרת.

כעת כאמור היא נאלצת להסתגל לחוקי ביטחון חדשים. "הרשתות החברתיות משנות הכל", אמר מאמן LSU של אוליביה דאן, ג'יי קלארק. "זה יוצר תחושה שקרית של נגישות והיכרות, שגורמת לעוקבים להרגיש כאילו יש להם איתה קשר אישי".

לאחרונה פורסמו מספר סרטונים די מביכים, של אלפי מעריצים צעירים נלהבים שמחכים לה מחוץ לתחרויות. "כבר קרה לי בעבר שחיכו לי הרבה מעריצים שצפו בתחרות והריעו ל-LSU, אבל בפעם ההיא זה היה מטורף. זה באמת היה", אמרה דאן על התקרית המטרידה.

דאן בת ה-20 היא מתעמלת בנבחרת הנשים של אוניברסיטת לואיזיאנה סטייט. היא לא רשמה הישגים מרשימים במיוחד, לא זכתה באליפויות יוקרתיות בינלאומיות, ובכל זאת היא אחת הספורטאיות הכי מדוברות בארה"ב בתקופה האחרונה: דאן, רק בת 20, כבר הפכה למיליונרית, ועוררה דיון על ספורט הנשים, כולל כתבה ב"ניו יורק טיימס" שכותרתה היא "חוזי הפרסום החדשים לספורטאים מהקולג' מציפים דאגות ישנים - הסקס מוכר".

דאן, בלונדינית דקיקה ויפהפייה, מצליחה להרוויח את הסכומים הגדולים בזכות חוקים חדשים שיצאו לדרך ב-2021 שמאפשרים לספורטאים מהמכללות לחתום על עסקאות חסות ולהרוויח כסף. דאן לא מסרה פרטים מדויקים על הרווחים שלה, אבל ההערכה היא שבשנה שעברה היא הרוויחה 2.5 מיליון דולר, ובשנה הבאה הסכום יגדל. "שבע ספרות," היא אמרה, כשנשאלה על ההכנסות שלה. "זה משהו שאני גאה בו. במיוחד שאני אישה בספורט בקולג'".

הסכומים האדירים שהמתעמלת הדקיקה מכניסה הם בזכות פרסום למיליוני העוקבים שלה ברשתות החברתיות - באינסטגרם וב-TikTok, פלטפורמות שבהן היא משלבת תוכן ממומן כשהיא מדגמנת ג'ינס של American Eagle Outfitters וביגוד של Vuori עם סרטונים שלה שרה שירים פופולריים או מבצעת ריקודים טרנדיים.

מבחינת דאן, וספורטאים רבים אחרים בני דורה, השימוש בסרטונים עם קונוטציה מינית הוא לא רק דרך לגיטימית לקידום עצמי - אלא אף מעצים. "זה פשוט להראות מעצמך כמה שאתה רוצה, הרבה או מעט", אמרה דאן על הפרסונה המקוונת שלה.

הכללים שמאפשרים לספורטאים בקולג' להרוויח שינו משמעותית את גורלן של נשים בקולג'ים, במיוחד אלו שמתחרות בענפי ספורט ללא הכנסה, כגון התעמלות. ספורטאים גברים בענף פופולרי כמו פוטבול מצליחים להרוויח סכומים משמעותיים בזכות הההצלחה הגדולה של המשחק. נשים מרוויחות בעיקר בזכות ההצלחה האישית שלהן ברשתות החברתיות. המציאות מראה שרבות מצליחות להשיג את ההכנסות בזכות פופולריות שנובעת ממיניות - ולא מהצלחה ספורטיבית או הישגיות.

ב"ניו יורק טיימס" מצטטים את אנדריאה גוארין, חוקרת עסקי ספורט באוניברסיטת לובורו באנגליה, שחקרה ספורטאיות שניסו להגיע לאולימפיאדת ריו ב-2016, רבות מהן מהמכללות. "אחד הנושאים הגדולים שיצאו הוא הלחץ שהם חשו לפרסם תמונות מיניות של עצמן ברשתות החברתיות", אמרה גיאורין.

היא ציינה שחלק מהספורטאיות החליטו שלא כדאי לפרסם תמונות כאלה לציבור בעוד שאחרות מצאו שזו אחת הדרכים העיקריות להגדיל את הפופולריות המקוונת שלהם ואת כוח ההשתכרות שלהן.

"מי שיבחן את הפוסטים ברשת החברתית של ספורטאיות מכללות ברחבי ארצות הברית יגלה מגמה ברורה: סקס מוכר", נכתב ב"ניו יורק טיימס", "השוק מגבה את זה". טארה ואנדרוויר, המאמנת המפורסמת של סטנפורד, טוענת שהטכנולוגיה והקידמה מנציחות תפיסות סקסיסטיות ישנות: "אנחנו נלחמות על כל ההזדמנויות להתחרות, לשחק, לקבל תקציבים, להחזיק מתקנים, את כל הדברים שמתלווים לספורטאים בכירים... אבל זה צעד אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully