וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעות באוסטרליה: שביונטק וגוף הודחו, להצ'קה ממשיך להדהים

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:27

המדורגת 1 נכנעה 6:4, 6:4 לריבאקינה, האמריקאית פספסה עוד הזדמנות והפסידה 7:5, 6:3 לאוסטפנקו שחזרה להרשים. הצ'כי לא עוצר, ציציפאס שרד מותחן, קורדה וחצ'אנוב הרשימו בדרך לרבע

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 22.1/ספורט1

שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה יצא לדרך לפנות בוקר (בין שבת לראשון) עם משחקי שמינית הגמר, שנפתחו עם הדחה מפתיעה של המדורגת מספר 1 איגה שביונטק על ידי אלופת ווימבלדון אלנה ריבאקינה.

הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק. Clive Brunskill, GettyImages
בחוץ. שביונטק/GettyImages, Clive Brunskill

משחקי רבע הגמר

גברים
קארן חצ'אנוב - סבסטיאן קורדה
ייז'י להצ'קה - סטפנוס ציציפאס/
אנדריי רובלב/הולגר רונה - אלכס דה מינור/נובאק דג'וקוביץ'
בן שלטון/ג'יי-ג'יי וולף - טומי פול/רוברטו באוטיסטה אגוט

נשים
אלינה ריבאקינה - ילנה אוסטפנקו
ג'סיקה פגולה - ויקטוריה אזרנקה
קרולינה פלישקובה/שואי ז'אנג - קרוליין גרסיה/מאגדה לינט
ארינה סבאלנקה/בלינדה בנצ'יץ' - דונה וקיץ'/ לינדה פרוחבירטובה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הטניסאי הצ'כי ייז'י להצ'קה חוגג ניצחון באליפוות אוסטרליה. רויטרס
לא ניצח מעולם משחק גרנד סלאם, עד אוסטרליה. להצ'קה כבר ברבע הגמר/רויטרס

גברים

ייז'י להצ'קה (צ'כיה) - פליקס אוז'ה עליאסים (7, קנדה) 6:4, 3:6, 6:7 (2), 6:7 (3)

הקנדי המבטיח כל כך קיווה לעשות את קפיצת המדרגה ולנצל את ההגרלה היחסית נוחה באוסטרליה כדי להגיע לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אבל למרות שהגיע כפייבוריט מובהק למשחק מול הצ'כי המדורג במקום ה-71 בעולם הוא נכנע אחרי 3:13 שעות. להצ'קה בן ה-21, שהפתיע את בורנה צ'וריץ' וקמרון נורי, חולל סנסציה גדולה עוד יותר, כשהוא שוב מתעלה בשני שוברי שוויון, וכופה על יריבו 45 שגיאות לא מחויבות. עד השנה הוא מעולם לא ניצח משחק בטורניר גרנד סלאם, והנה הוא כבר ברבע הגמר, אחרי הניצחון הגדול בחייו.

סטפנוס ציציפאס (4, יוון) - יאניק זינר (16, איטליה) 4:6, 4:6, 6:3, 6:4, 3:6

המדורג רביעי ממשיך בכושר המצוין, עם ניצחון 11 ברציפות בדרך לרבע הגמר. אחרי ששמט שתי מערכות ראשונות בטורניר, התאושש היווני בסט החמישי המכריע ועלה למאזן של 1:5 מול זינר המוכשר, שקיווה להשוות את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים אך יסתפק במחמאות בלבד, אחרי קאמבק מרשים שלא הושלם.

הטניסאי האמריקני סבסטיאן קורדה. רויטרס
פתיחה מצוינת לעונה. קורדה/רויטרס

הוברט הורקאץ' (11, פולין) - סבסטיאן קורדה (31, ארה"ב) 3:6, 6:3, 6:2, 1:6, 7:6 (10:7)

בנו של פטר קורדה, אלוף אוסטרליה ב-1998, הצליח לרשום באותו טורניר את הישג השיא שלו בקריירה והעפיל לראשונה לרבע גמר גרנד סלאם אחרי ניצחון דרמטי. קורדה, שהדיח בסיבוב השלישי את פינאליסט 2021 ו-2022 דניל מדבדב, פתח לא טוב אבל התאושש ולקח את המערכות השנייה והשלישית. הורקאץ', שהגיע לדירוג הכי גבוה בהיסטוריה של פולין, כפה מערכה חמישית, אבל בשובר השוויון של המערכה החמישית קורדה לקח שש נקודות רצופות וסגר את הסיפור עם ווינר בגב היד אחרי 3 שעות ו-28 דקות.

יושהיטו נישיוקה (33, יפן) - קארן חצ'אנוב (20, רוסיה) 6:0, 6:0, 7:6 (4)

איזו הצגה של חצ'אנוב. הפרישה של רפאל נדאל סללה את הדרך ליפני בן ה-27, שניצח שלושה משחקים בצורה חלקה והגיע לראשונה בקריירה לשבוע השני של טורניר גרנד סלאם, אבל מול חצ'אנוב הוא נכנע ללא תנאי תוך שעה ו-58 דקות. הרוסי, שעבד קשה מול פרנסס טיאפו, הגיע לראשונה בקריירה לרבע הגמר במלבורן, אחרי שבשנה שעברה הגיע לחצי הגמר בארה"ב.

הטניסאי הרוסי קארן חצ'אנוב. רויטרס
שוב הרשים. חצ'אנוב/רויטרס
הטניסאית הקזאחית אלנה ריבאקינה. Clive Brunskill, GettyImages
ניצחון מרשים. ריבאקינה/GettyImages, Clive Brunskill

נשים

איגה שביונטק (1, פולין) - אלנה ריבאקינה (25, קזחסטן) 6:4, 6:4

הפולנייה הגיעה כפייבוריטית הברורה לגרנד סלאם הראשון של העונה, אבל מוצאת את עצמה בחוץ. אחרי שזכתה בשנה שעברה ברולאן גארוס ובאליפות ארה"ב, המדורגת ראשונה בעולם רצתה לכבוש גם את אוסטרליה, שם הישג השיא שלה הוא חצי הגמר בשנה שעברה, אבל פתחה רע את המשחק, שהחל עבורה עם אזהרה כבר בפתיחתו על עיכוב. היא נשברה מוקדם, הצליחה לחזור, אבל ב-4:4 ריבאקינה שברה שוב וניצחה במערכה הראשונה. את המערכה השנייה הפולנייה פתחה טוב עם 0:3, אבל הקזאחית שוב איבדה את זה ונכנעה לריבאקינה שוב, כפי שקרה לפני פחות מחודש באמירויות. ריבאקינה עלתה לראשונה בקריירה לרבע הגמר במלבורן, אחרי שגם הגיעה ל-8 האחרונות בצרפת 2021 וכמובן זכתה בווימבלדון בשנה שעברה. ברבע הגמר היא תפגוש את אוסטפנקו.

ילנה אוסטפנקו (17, לטביה) - קוקו גוף (7, ארה"ב) 5:7, 3:6

קוקו גוף קיוותה שזאת תהיה השנה שלה: האמריקנית בת ה-18 הגיעה למלבורן אחרי שזכתה בטורניר אוקלנד ונראתה בכושר מצוין, עם שמונה ניצחונות רצופים שבהם לא איבדה מערכה. אבל "היורשת של סרינה" שוב סיימה את היום בדמעות אכזבה, אחרי עוד מפלה כואבת. היה זה מפגש מסקרן בין אלופת רולאן גארוס 2017 לפיינליסטית רולאן גארוס 2022, ובסופו אוסטפנקו, מי שהוגדרה "להיט חד פעמי" אחרי שאיכזבה בגרנד סלאמים מאז אותה זכייה סנסציונית לפני יותר מארבע שנים, חוזרת לרבע הגמר, ובגדול. זה הניצחון הראשון של אוסטפנקו על מדורגת טופ-10 בגרנד סלאם אחרי שלוש שנים, ורבע גמר ראשון שלה בגרנד סלאם מאז ווימבלדון 2018. הלטבית בת ה-25 היכתה 30 ווינרים ולקחה 80 אחוז מהנקודות על הסרב הראשון שלה. גוף, מנגד, ניצלה רק 1 מ-8 אפשרויות השבירה שלה. "כשהיא משחקת כל כך טוב, אין הרבה מה לעשות", אמרה בסיום המפסידה הדומעת. אוסטפנקו מנגד הודתה שהזכייה שלה ברולאן גארוס הייתה עליה עול שהפריע לה: "כן למען האמת, כי פתאום כולם מצפים ממך לזכות בכל טורניר, וזה מטורף, כי את עדיין בן אדם ולא יכולה להיות בשיאך בל יום".

הטניסאית האמריקאית קוקו גוף אחרי הדחתה מאליפות אוסטרליה. GettyImages
שוב בוכה. גוף/GettyImages

ג'סיקה פגולה (3, ארה"ב) - ברבורה קרייצ'יקובה (23, צ'כיה) 5:7, 2:6

האמריקאית בת ה-28 ממשיכה להתקדם בדירוג העולמי וכבר הגיעה למקום השלישי, אבל עדיין לא השיגה את הפריצה המיוחלת בגרנד סלאמים. היום היא הצליחה להעפיל לרבע גמר שלישי ברציפות באוסטרליה, כשהיא ממשיכה בכושר נהדר עם שמונה ניצחונות רצופים בלי לאבד מערכה, שהיא מפסידה עד עתה 18 משחקונים בלבד בטורניר. פגולה, שהעפילה לרבע הגמר בארבעה מחמשת הגרנד סלאמים האחרונים, מקווה שהפעם תעפיל לראשונה לחצי הגמר. מנגד קרייצ'יקובה, שהדהימה כשזכתה ברולאן גארוס ב-2021, נעצרה ברבע הגמר במלבורן שנה שנייה ברציפות, אחרי משחק שבו איבדה את ההגשה חמש פעמים.

ויקטוריה אזרנקה (24, בלארוס) - לין ז'ו (סין) 6:4, 1:6, 4:6

עשור אחרי שתי הזכיות הרצופות שלה באליפות אוסטרליה, אזרנקה חווה עדנה מחודשת ורוצה ושבה למעמד רבע הגמר במלבורן אחרי שבע שנים. לין ז'ו בת ה-28, המדורגת 87 בעולם, התגברה על שלוש יריבות שמדורגות גבוה ממנה, כולל הפתעה גדולה מול היווניה מריה סקארי (6 בעולם) בסיבוב השלישי שהיוותה את הישג השיא בקריירה שלה. גם הפעם היא היתה בדרך להפתעה, עם ניצחון במערכה הראשונה, אל הבלארוסית הוותיקה התאוששה ושרדה מותחן של 2:40 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully