וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א נענשה ברדיוס: "רפרטואר רחב ובזוי של קריאות גזעניות"

19.1.2023 / 13:49

בית הדין החליט להפעיל את העונש על תנאי שעמד נגד הצהובים בעקבות הקריאות לטאלב טואטחה, יצטרכו לנדוד מאצטדיון בלומפילד: "עונש חסר פרופורציה הפוגע במועדון וברוב המכריע של הקהל", נמסר מהקבוצה לאחר ההחלטה. משחק הבית הבא: בגביע נגד מכבי פ"ת

תקציר המשחק: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:2/ספורט1

מכבי תל אביב ספגה עונש רדיוס בפועל ולא תוכל לארח באצטדיונה הביתי את משחק הבית הבא.

אתמול (רביעי) התייצבו ראשי המועדון בבית הדין וסיפרו על כך שאותרו שישה אוהדים שנהמו לעברו של טאלב טוואטחה במשחק הגביע נגד בני סכנין, אולם הדיין עו"ד גיורא לנדאו החליט להפעיל את העונש על תנאי שעמד נגד המועדון ועל כן הקבוצה לא תוכל לארח באצטדיון בלומפילד משחק בית ותצטרך לנדוד יחד עם אלפי אוהדיה לאצטדיון אחר - ככל הנראה במשחק נגד מכבי פתח תקוה ברבע גמר גביע המדינה.

"ב-12 החודשים האחרונים הורשעה הנאשמת עד להרשעה זו 9 (!!!) פעמים בעבירת קריאות גזעניות", כתב לנדאו בפסק הדין, "בחינת הקריאות השונות מגלה רפרטואר רחב ובזוי של קריאות גזעניות בנוסף לנהמות, כגון 'טועמה מחבל', 'מוות לערבים', 'תנו לצה"ל לזיין את הערבים', 'שישרף לכם הכפר', 'מוחמד מת" ועוד. דומה כי בפני נציגי הנאשמת עבודה רבה לשינוי הד.נ.א של אוהדי המועדון הבוחרים שוב ושוב לקרוא קריאות אלה במשחקי הקבוצה. בבואי לגזור את עונשה של הנאשמת אני מביא בחשבון גם את העמדה של הארגונים הבינלאומיים ושל ההתאחדות לכדורגל בדבר אפס הסובלנות כנגד גזענות בכלל וקריאות גזעניות בפרט".

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב, עם טאלב טואטחה, שחקן בני סכנין. אריאל שלום
זהבי מנסה להרגיע את טואטחה. אירוע שהוביל לעונש רדיוס/אריאל שלום

לנדאו גם ציין כי בניגוד לטענת מכבי תל אביב כי מדובר בכ-10 אוהדים, "נדמה היה לשופט המשחק
שהמדובר היה בקבוצה גדולה יותר". בנוסף, נקנסה מכבי תל אביב ב-10,000 שקלים בעקבות פריצת שני אוהדים קטינים, אחד מהם בן 11, לכר הדשא.

מיד לאחר ההחלטה נמסר ממכבי תל אביב: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב רואה בהחלטת בית הדין עונש חסר פרופורציה הפוגע במועדון וברוב המכריע של הקהל המלווה את הקבוצה. לאורך העונה הוכיחו אוהדי מכבי ת"א בגרות בכל הקשור לקריאות גזעניות וגם במהלך המקרה מחו נגד ההתנהגות הבזויה של אוהדים בודדים כפי שצויין גם בדו"ח השיפוט והוצג בפני בית הדין. בנוסף, זו הפעם הראשונה העונה שהמועדון עמד לדין בעבירה מסוג זה. המועדון השקיע כרגיל זמן ומשאבים יקרים לחקירת האירוע על מנת לאתר אוהדים שאינם בעלי מנוי ולהרחיקם. אנחנו קוראים בכל עת להימנע ולמגר כל תופעה גזענית ואלימה שאינה מייצגת את ערכי המועדון וקהל אוהדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully