וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט חדש: שופטים יסבירו לאוהדים באצטדיון את החלטות ה-VAR

בוועדת החוקה של הענף נקבע כי כבר החל מגביע העולם למועדונים שופטים יכריזו במיקרופונים לקהל מהן ההחלטות והצילום המכריע ישודר. חילופים זמניים בשל זעזוע מוח לא אושרו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.1/ספורט1

לראשונה מאז כניסת טכנולוגיית ה-VAR לכדורגל העולמי בעשור הקודם, בקרוב גם הצופים באצטדיון יהיו מודעים להליך קבלת ההחלטות של שופטי המסך במהלך המשחקים. לפי ההחלטה של IFAB, ועדת החוקה של הכדורגל העולמי, אושר הניסוי לשנה הקרובה שבמסגרתו השופטים יסבירו דרך מיקרופונים שיותקנו במגרשים את ההחלטות שהתקבלו בעצת ה-VAR. כמו כן, הצילום שהוביל להחלטה הסופית של ה-VAR יופיע על המסכים באצטדיון.

המהלך נובע מתוך רצון להגביר את השקיפות מול הצופים, וזו תהיה הפעם הראשונה בה קולם של שופטים יישמע ברחבי האצטדיון. הפיילוט ייצא לדרך בגביע העולם למועדונים שיחל בחודש הבא במרוקו. אם הניסיון הראשוני יהיה מוצלח, הפיילוט יחול גם במונדיאליטו בו תשתתף נבחרת הנוער של ישראל בקיץ הקרוב ובגביע העולם לנשים.

צעד אחר, אותו ועדת החוקה החליטה לא לאשר, הוא ביטול הצעת הפרמיירליג וההתאחדות האנגלית לחילוף זמני בשל זעזוע מוח. אם היוזמה הייתה עוברת, שחקנים שהיו מוחלפים בשל פגיעת ראש היו יכולים לחזור כעבור מספר דקות אם נקבע שהם כשירים לכך. לעומת זאת, הוועדה החליטה להאריך את הפיילוט לפיו חילוף קבוע עקב פגיעת ראש לא ייחשב לאחת הפעימות. דוגמא לכך התרחשה במונדיאל האחרון, כאשר אדריאן ראביו נפגע בראשו וצרפת ערכה שבעה חילופים במהלך ההתמודדות מול ארגנטינה.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully