וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא שלי שיחק נגדך": ההערה שגרמה ללברון "הזקן והקטלני" להתפוצץ

ג'יימס קיבל זריקת אנרגיה מהרוקי של יוסטון, קבע שיא עונתי של 48 נקודות והמשיך בכושר המדהים, במשחק שהמחיש עד כמה ההשפעה שלו חוצה דורות: "זה משוגע". וגם: מה הופך את קרי ל"ג'ורדן מודרני", ומדוע מאמן וושינגטון ספסל את אבדיה?

דני אבדיה בתחרות קליעות באימון וושינגטון/מתוך טוויטר

דור בא ודור הולך - אבל לברון ג'יימס תמיד נשאר. שניות בודדות לפני פתיחת המשחק בין הלייקרס לרוקטס, ניגש שחקן יוסטון ג'בארי סמית' ג'וניור לג'יימס, ופתח איתו בשיחה מפתיעה. "אתה שיחקת נגד אבא שלי במשחק הראשון שלך ב-NBA. עד כמה זה גורם לך להרגיש זקן?", אמר סמית' ג'וניור - ולא ידע שהעיר את המפלצת.

את המשחק סיים לברון עם 48 נקודות (16 מ-26 מהשדה, 5 מ-10 מהשלוש, 11 מ-12 מהעונשין) - שיא עונתי. הוא הוסיף גם 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, והמשיך את הכושר המדהים שלו מאז שחגג יום הולדת 38 בסוף דצמבר. מאז יום ההולדת, לברון מעמיד ממוצעים של 37 נקודות, 9.7 ריבאונדים ו-8.6 אסיסטים למשחק. בפרק הזמן הזה, הוא מוביל את ה-NBA בכל שלוש הקטגוריות. כמו כן, לברון כבר עומד על 3 משחקים של 40 נקודות ומעלה יום ההולדת. לצורך ההשוואה, רק למייקל ג'ורדן יש יותר משחקים של 40 ומעלה אחרי יום הולדת 38 (8 משחקים כאלה). לברון השתווה כבר לקארים עבדול ג'באר, שרשם שלושה משחקים כאלה.

וכל זה, כאמור, כשהוא מתמודד מול כמה שחקנים שהוא מבוגר מהם פי שניים. בסיום התייחס לברון לשיחה המשעשעת עם ג'בארי סמית' ג'וניור, והודה ש"זה גרם לי להרגיש זקן באופן קיצוני. אני פשוט מרגיש מבורך על כך שמזדמן לי לשחק במשך כל כך הרבה שנים ולהשפיע על כמה דורות של שחקנים", כשהוא נזכר בעוד שחקנים ששיחקו נגדו בעבר, וכעת יש להם בנים ממשיכים בליגה כמו קניון מרטין, גארי טרנט וגארי פייטון.

"לברון קולע 48 נקודות במשחק בו הוא מתמודד מול שחקן שאבא שלו התמודד מולו בתור רוקי. הוא פשוט חייזר", צייץ הפרשן ניק רייט, והפרשן קנדריק פרקינס התפעל אף הוא: "לברון קולע 30 ומעלה מול חבר'ה שהיו תינוקות כשהוא הגיע לליגה, זה משוגע".

אחרי המשחק הלילה, לברון קלע 40 נקודות ומעלה מול 29 קבוצות. הקבוצה היחידה מולה זה עדיין לא קרה היא הקליפרס, אותה יפגוש בעוד שבוע. אחרי התצוגות האחרונות, יש מי שמשוכנע שלברון יסגור מעגל עם הקבוצה ה-30 בדרבי הקרוב. כך או כך, הוא מתקרב בצעדי ענק לשיא כל הזמנים בנקודות. ללברון חסרות עוד 316 נקודות כדי להגיע לקארים עבדול ג'באר, ובקצב הזה הוא יעשה זאת מהר מהצפוי.

"הוא באמת עושה היסטוריה בכל משחק. לשחק ולתרום ככה בגיל הזה, מדהים להיות חלק מזה ולראות את זה מקרוב", הילל מאמן הלייקרס דרווין האם. "הוא תחרותי בצורה יוצאת דופן, הוא יעיל בצורה יוצאת דופן, מדהים לראות את זה. הוא רוצה לנצח, ומוכן לעשות כל מה שנדרש כדי שזה יקרה - אם צריך לקלוע 40 או 50, הוא יעשה את זה; אם צריך שהוא יחלק 15 אסיסטים, הוא יעשה את זה; כל דבר שאתה צריך ממנו, הוא פשוט יעשה. אנחנו צריכים לשמור עליו בצמר גפן, שזה לא ייגמר לעולם".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מול דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
חוויה לימודית. אבדיה מול סטף קרי/רויטרס

בוושינגטון, נהנה סטף קרי מקבלת פנים מיוחדת. אוהדי הוויזארדס העניקו לקרי תשואות רמות והראו לו אהבה, ברמה שהזכירה לסטיב קר שחקן עבר אחד, מייקל ג'ורדן שמו.

"סטף קרי הוא מייקל ג'ורדן המודרני", אמר מאמן גולדן סטייט אחרי שקרי צלף 41 נקודות בניצחון 118:127 על הוויזארדס, והסביר. "כששיחקתי בבולס, חצי מהאוהדים ביציעים לבשו את גופייה מספר 23. עכשיו חצי מהאוהדים לובשים את החולצות של גולדן סטייט עם הספרה 30. סטף שינה את המשחק מקצה לקצה. הוא מעורר אמוציות אצל אנשים. אני חושב שסגנון המשחק שלו כל כך מעורר השראה, שלא חשוב לאן הוא יגיע, יריעו לו בכל מקום. בכל נקודה על הגלובוס, יהיו מעריצים שלו".

מנגד, דני אבדיה חווה עוד ערב מעט מתסכל, לאחר ששיחק 14 דקות בלבד אחרי שצבר 4 עבירות מהירות. אבדיה קלע 6 נקודות (משחק חמישי רצוף בחד ספרתי), סיים עם 3 מ-9 מהשדה כולל 0 מ-2 מהשלוש, והוסיף 5 ריבאונדים ושני אסיסטים. ברוב הדקות הוא התקשה לרדוף בהגנה אחרי שחקני החוץ הזריזים של גולדן סטייט.

"קשה לשמור על הגארדים הנמוכים האלה, הם שחקני התקפה טובים מאוד ומקבלים הרבה פעמים את השריקות הקטנות", הסביר מאמן הוויזארדס ווס אנסלד ג'וניור את הדקות המעטות שקיבל אבדיה. "זו הייתה חוויה מלמדת עבורו הערב, והוא ירגיש יותר בנוח לשחק נגד שחקנים כאלה ככל שהזמן יעבור. בסך הכל, הוא עשה עבודה סבירה. לא בטוח שהעבירות שהדביקו לו היו צריכות להישרק, אבל בכל מקרה הוא רק ילמד מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully