וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר על העימותים מחוץ לטדי: "האלימות בספורט גואה"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 13:13

הצהובים זעמו ("זו לא הפעם הראשונה") לאחר שאוהדים שלהם הוכו, במשטרה התגוננו ושר הספורט הצהיר: "נפעל בכל הכלים כדי למגר את התופעה הזו סופית"

אלימות משטרה אוהדי מכבי תל אביב/אתר רשמי, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בלגן גדול נרשם אמש (שני) עם תום ה-2:2 של מכבי תל אביב מול בית"ר ירושלים בטדי. עימותים נרשמו בין כוחות המשטרה והאוהדים הצהובים ביציאה מהאצטדיון, ובסרטונים שהופצו נראים חלק מהאוהדי מכבי תל אביב מוכים על ידי השוטרים, וטוענים לאלימות מוגזמת. "התמונות והעדויות שזורמות אלינו מהאוהדים הרבים שיצאו מאצטדיון טדי חמורות מאוד", אמרו במועדון הצהוב. "הגיע קהל גדול של מכבי תל אביב למשחק ולא ייתכן שהוא ייצא משם כשהוא סופג אלימות כזו משוטרים כשהסיבה לא נראית מוצדקת. זאת לא הפעם הראשונה שאוהדים נתקלים בהתנהגות כזו מצד שוטרים בטדי ובסוף אוהדים לא יירצו להגיע לשם. נמשיך ללמוד את העובדות ונפעל בהתאם".

הבוקר הגיב שר התרבות והספורט מיקי זוהר לאירועים ואמר: "הנחתי את הצוותים שלי לבדוק לעומק את האירועים שקרו אתמול במשחק בירושלים. במסגרת התוכנית הלאומית למיגור האלימות בספורט שאנו מגבשים בימים אלו, ביקשתי להציב מצלמות בכל היציעים וזירות האירוע השונות במגרשים כדי לוודא שמירה על הסדר מצד האוהדים וגם כדי לוודא התנהלות סבירה מצד השוטרים והסדרנים. האלימות בספורט גואה, אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום ואנחנו נפעל בכל הכלים שיש ברשותנו כדי למגר את התופעה הזו סופית. כפי שאמרתי, אני רואה לנגד עיני את הטיפול באלימות במגרשי הספורט ומיגורה כאחת מהמשימות הקריטיות ביותר בתפקידי כשר התרבות והספורט של מדינת ישראל".

בדוברות המשטרה (ירושלים) הגיבו לדברים של מכבי תל אביב וטענו אמש: "במהלך הערב ועד שעה זאת, פעלו כוחות משטרה רבים בסיוע סדרנים ומאבטחים לשמירת הסדר הציבורי ומניעת אירועי אלימות לקראת, במהלך ולאחר משחק הכדורגל שנערך באיצטדיון טדי. כבר טרם המשחק, אותרו מספר אוהדים שהגיעו כשהם חמושים באבנים וכלי תקיפה (מוטות עץ וברזל) וחשודים אלו נעצרו על ידי כוחות המשטרה. בהמשך, במהלך המשחק החלו זריקות חפצים בין יציעי קהל האוהדים משני הקבוצות".

בלגן גדול

אלימות משטרה אוהדי מכבי תל אביב/אתר רשמי, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

צד המשטרה

התפרעויות אוהדים במשחק בין מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים/דוברות המשטרה
התפרעות באצטדיון טדי/דוברות המשטרה
מוטות עץ וברזל של אוהדי מכבי תל אביב. דוברות המשטרה, אתר רשמי
מוטות העץ והברזל שהוחרמו/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במשטרה הוסיפו וטענו: "בסיום המשחק, החלו קומץ אוהדים להפר את הסדר תוך יידוי חפצים. בעקבות כך פעלו השוטרים לבצע את מעצרם של מעורבים בכך, תוך שמספר אוהדים ניסו לסכל את פעולות המשטרה וקראו קריאות גנאי לעברם. בניגוד לטענות שפורסמו בחלק מכלי התקשורת, בסיום המשחק נפתחו מספר שערי יציאה לטובת אוהדי הקבוצה על מנת לאפשר יציאה אל מחוץ לאצטדיון באופן בטוח. במהלך הערב הועברו לחקירה במשטרה 10 חשודים- 1 בעקבות הדלקת זיקוק שזוהה באמצעות מצלמות האיצטדיון ובסיוע תצפית הוכוון כוח שעצר את החשוד, 1 שנתפס ברשותו גז פלפל, 6 בגין הפרת סדר ו-2 בגין תקיפת שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully