וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גינס בלתי נתפס: האישה שרצה 150 מרתונים ב-150 יום

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 20:16

ארצ'אנה מורי-בארטלט, אוסטרלית בת 32, השלימה בחודשים האחרונים הישג בלתי נתפס, כשרצה מרתון מדי יום: "לא רציתי שזה ייגמר"

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.1/ספורט1

כבר ראינו כמה וכמה הישגים ספורטיביים מעוררי השראה, אבל זה של ארצ'אנה מורי-בארטלט שובר שיאים - תרתי משמע. רצת המרתון האוסטרלית השלימה היום (שני) הישג שלא נעשה מעולם, כשסיימה את המרתון ה-150 שלה ב-150 הימים האחרונים.

האוסטרלית בת ה-32 יצאה לדרך כדי לגייס כסף ולעורר מודעות למצב היערות ובעלי החיים במולדתה, ואכן, היא גייסה למעלה ממאה אלף דולר, ועל הדרך גם שברה שיא גינס. "אני לא רוצה שזה ייגמר, כי אני כל כך נהנית, אבל כנראה שאני צריכה להפסיק כי לגוף שלי יש גבולות".

זה לא היה נראה ככה בחודשים האחרונים. מורי-בארטלט נפצעה ארבע פעמים בתחילת הדרך, אבל דבר לא עצר אותה. בשבועות האחרונים, כשהפכה לסלב של ממש במולדתה, ליוו אותה לא מעט זרים ורצו לצידה, במסע הזה שארך 6,330 ק"מ. "הם אלה שנתנו לי את הכח להמשיך", אמרה. "זה הסיח את דעתי מהכאבים בברכיים וברגליים".

אז איך היא מרגישה אחרי כמעט חמישה חודשים של מרתון יום-יומי? "זה כמעט מרגיש כאילו התבגרתי בחמישים שנה", הודתה. "אבל כל כך נהניתי לפגוש אנשים, לרוץ בקהילות שונות. למדתי המון בחוויה הזאת". במהלך המסע החליפה עשרה זוגות נעליים, ומרוב כאבים ונפיחות, מידת הנעליים שלה עלתה בחצי. "החלק הכי קשה היה לוגיסטי", אמרה. "בחלק מהמקומות לא היתה קליטה, לא תמיד היה מים, לא אוכל, והיה קשה מאוד לחלום על קו הסיום".

כשנשאלה האם היא מתכננת לרוץ מרתון נוסף, השיב: "לא, לא בתקופה הקרובה". אפשר להבין אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully