וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקאאוט: הפועל ירושלים הביסה את הפועל ת"א והדיחה אותה מהגביע

הקבוצה מהבירה חגגה בחוץ על חשבון יריבתה האדומה, והבטיחה את מקומה בחצי הגמר אחרי 67:86 מרשים. דאבל דאבל ענק להנקינס, בכורה לנועם יעקב

אחרי שהפסידה לה בגביע ווינר ובמסגרת הליגה, הפועל ירושלים סוף סוף הצליחה הערב (ראשון) להתגבר על המכשול שנקרא הפועל תל אביב, והיא עשתה זאת בצורה הכי מרשימה שיש ובמעמד חשוב מאין כמותו. הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' סיפקה תצוגת תכלית בתל אביב ושלטה לכל אורך 40 הדקות בדרך ל-67:86 ברבע גמר גביע המדינה.

לא מעט משחקים של הפועל תל אביב לאחרונה החלו ברבע ראשון רע שלה. הרבה פעמים הצליחו האדומים להתאושש, אך לא כך היה הפעם. המארחת אמנם עשתה קולות של התעוררות עם ריצת 0:10 בתחילת הרבע השני, אך האורחת דאגה לצנן את ההתלהבות מהר מאוד בדרך ליתרון 14 בהפסקה.

הרבע השלישי היה שייך כולו לספידי סמית', שעם סדרת קליעות קבע 20 הפרש בלתי נתפס. הדומיננטיות של האדומים שהפעם לבשו שחור נמשכה עד לסיום, והם הותירו את דני פרנקו עם חשבון נפש רציני לקראת המשך הדרך.

ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
קונצרט. סמית'/דני מרון

את הירושלמים הוביל זאק הנקינס עם דאבל דאבל מפלצתי של 18 נקודות ו-17 ריבאונדים, קאדין קרינגטון קלע 17 וסמית' הוסיף 16. נועם יעקב ערך הופעת בכורה בירושלים ובקריירת הבוגרים. הרכז הישראלי הצעיר שותף לשלוש דקות בלבד - הוא סיפק אסיסט מרשים לאיתי שגב אך מנגד ירושלים הייתה במינוס 8 באותן דקות.

מן העבר השני, את היריבה המושפלת הוביל ג'ייקובן בראון עם 18 נקודות, בעוד קסאבייר מנפורד, ג'ורדן מקריי וצ'ינאנו אונואקו קלעו 12 נקודות ביחד.

קלעו להפועל ירושלים: זאק הנקינס 18 (17 ריבאונדים), קאדין קרינגטון 17, ספידי סמית' 16, מארקס מייריס 12, אור קורנליוס 7, ברנדון בראון ועוז בלייזר 6 כ"א, איתי שגב 4. שותף ולא קלע: נועם יעקב.

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 18, תומר גינת 10, עידן זלמנסון 9, בר טימור ואדם אריאל 6 כ"א, קסאבייר מנפורד 5, ג'יי פי טוקוטו וג'ורדן מקריי 4 כ"א, צ'ינאנו אונואקו 3, גיל בני 2. שותף ולא קלע: אייל הראל.

ג'ייקובן בראון, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
ערב שירצה לשכוח. בראון/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1: הפועל תל אביב התקשתה בפתיחה בצד ההתקפי, קאדין קרינגטון ואור קורנליוס צלפו מבחוץ בדרך ל-3:8 ירושלמי. המארחת התעוררה, אך קרינגטון וברנדון בראון הענישו מבחוץ בדרך ל-7:15. זאק הנקינס קבע יתרון דו ספרתי ראשון, שני סלים רצופים של מארקס מייריס הגדילו ל-9:21. קליעות עונשין אדומות לקראת סיום הרבע צימקו ואחרי 10 דקות ירושלים הוליכה 12:23.

נועם יעקב, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
עלה להופעת בכורה. יעקב/דני מרון
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' מול שחקן הפועל תל אביב קסאבייר מנפורד. דני מרון
חתם מחצית נהדרת. סמית' מול מנפורד/דני מרון

רבע 2: נועם יעקב עלה לבכורה בירושלים עם פתיחת הרבע, והמהלך הראשון שלו היה אסיסט נהדר שמצא בצבע את איתי שגב. יעקב סידר עוד מבטים פנויים לחבריו, אך הם החטיאו. בר טימור וקסאבייר מנפורד הענישו מבחוץ, טימור הוסיף סל נוסף והקטין ל-25:22. באותו הרגע ירושלים התעשתה, ומייריס החזיר אותה ליתרון בטוח של 24:33. ירושלים המשיכה בבליץ עד למחצית וספידי סמית' קבע 29:43 בהפסקה.

קאדין קרינגטון, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
האורחת חוגגת. קרינגטון/דני מרון
ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
רבע שלישי חלומי שלו. סמית'/דני מרון

רבע 3: סמית' סחט שלוש זריקות עונשין והגדיל ל-17 הפרש, מייריס הטביע והתקפה לאחר מכן חטף חסימה מבראון. סמית' צלף מבחוץ וקבע תוצאה מדהימה - 35:54. צ'ינאנו אונואקו המאכזב ירד לספסל עם ארבע העבירות שלו, סמית' המשיך במופע שלו ברבע השלישי עם שלשה נוספת שקבעה 20 הפרש לראשונה הערב - 39:59. עוז בלייזר קלע שתי שלשות רצופות, ירושלים סיימה את הרבע ביתרון 47:65.

שחקן הפועל תל אביב ג'ורדן מקריי מול שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית'. דני מרון
תצוגת נפל. מקריי/דני מרון
זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
דאבל דאבל ענק. הנקינס/דני מרון

רבע 4: אדם אריאל ועידן זלמנסון צמצמו ל-65:52, סמית' שוב התעורר אם אלי הופ לזאק הנקינס ושלשה משלו שקבעה 54:72. המארחת עשתה קולות של חזרה עם עוד שתי שלשות, בראון והנקינס ציננו את ההתלהבות והגדילו ל-60:79. משם שייטה ירושלים בדרך ל-67:86 מרשים בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully