וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן עבר העיד על מכירות משחקים בליגת העל: "אני נגעל ממה שקורה שם"

מעטפות כסף, גורמים עברייניים, "סטיפות" בחדר ההלבשה, מחדלים של המשטרה: עדויות חמורות בתוכנית "זמן אמת" על פעילות פלילית בכדורגל הישראלי, גם בליגת העל. הבעיה: "אי אפשר להוכיח, אי אפשר להיתפס"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 11.1/ספורט1

עדות נוספת לכך שעולם הפשע מחלחל לתוך הכדורגל הישראלי ניתנה הערב (רביעי) בתכנית סיום העונה של "זמן אמת" בערוץ כאן 11, כשפורסם תחקיר מקיף שערכה העיתונאית רוני זינגר במטרה לחשוף את מנגנון מכירת משחקי הכדורגל בישראל - מהליגות הנמוכות ועד הליגה הבכירה, ליגת העל.

בתחקיר סיפרו שחקנים, מאמנים וגורמים בענף על הצעות שקיבלו להטות תוצאות משחקים בליגות השונות, ולהשפיע על המשחק גם אם בצורה מינימלית על ידי הוצאת הכדור לחוץ, לקרן או לבצע עבירה במטרה לספוג כרטיס צהוב - הכל בתמורה לסכומי כסף שמשלמים גורמים עברייניים שמעורבים בהימורים לא חוקיים.

משטרת ישראל. ShutterStock
לא מצליחים, לא מסוגלים, גם לא מנסים. משטרת ישראל/ShutterStock

על פי הכתבה, המשטרה פועלת בעצלתיים. גם כשהיו לה עדויות לחשד כבד להטיית משחקים בליגה א', היא לא זימנה לחקירה את החשודים. גם כאשר הוגשה תלונה למשטרת ישראל על ידי ההתאחדות אחרי ששלושה אנשים כשלו בבדיקות פוליגרף ביוזמתה (שאר המוזמנים סירבו להגיע), המשטרה לא זימנה את החשודים לחקירה למרות הגשת התלונה.

על פי איש עסקים שמקורב מאוד לכדורגל הישראלי, "ככל שהמועדון יותר קטן והשחקנים משתכרים שכר נמוך, קל יותר לפתות אותם. ברור שיבקשו משוער או בלם להטות, קל להם יותר להכריע. ראיתי בעיניים שלי גורמים עברייניים מציעים כסף לשחקנים. יושבים ומפקחים עם מי שעשו איתו את הדיל, ומדמיין מה יעשה אם לא. אלה גורמים שאתה לא רוצה לא למלא את החלק שלך בחוזה איתם. ברגע שאדם עולה על המגרש ומזהה אנשים שהוא חייב להם כסף, הוא לא ספורטאי, אלא פיון. עשרות אלפי שקלים על הימורים של מי יקבל צהוב, כמה קרנות... זה כרטיס צהוב ששווה 50 אלף שקל". לטענתו, "הקבוצות לא רוצות להתעסק בזה. אין להן אינטרס לחקור את זה".

לדברי שחקן עבר בליגת העל - זה קורה גם בליגת העל, הבכירה: "אני נגעל ממה שקורה שם. מכירת משחק זה פשע מבריק, אתה לא יכול להיתפס. אי אפשר להוכיח את זה.

"שחקן מליגת העל שהסתבך בהימורים... פתאום הוא מכניס מרפק למישהו ומורחק, זה כסף. עשרות אלפי שקלים על אקטים זניחים. זה הפך אותו ללחיץ, עם פניות בלתי פוסקות מגורמים מפוקפקים.

"פעם נכנס אלינו לחדר ההלבשה גורם מהקבוצה היריבה, סידר לנו חופשה ובזבוזים, וביקש שנדאג שהקבוצה שלו תנצח... בסוף הפסדנו... זאת קבוצה שאם אנחנו משחקים מולה 10 משחקים, הם לא מסוגלים לתת גול. באותו יום הם נתנו שניים... קורה. יש ימים כאלה... ברגע שאתה בתוך זה וצריך כסף, אתה עושה מה שאומרים לך. עשיתי ביום, קופה של שנתיים. אתה יודע שאם אתה נותן לכדור להתגלגל, אתה מקבל 100 אלף שקל, אז אתה נותן לזה.

"הדבר שאתה יכול לעשות, זה לדאוג שתפסיד. לעשות פנדל. להיות ההורה השומר. השחקן ה-12. ראיתי כסף עובר. סטיפות, הרבה שטרות. אלה דברים שאי אפשר לתפוס. אי אפשר להוכיח את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שחקן אחר ששיחק בעבר בליגת העל: "אמר לי מישהו מהיריבה, 'הרבה שחקנים מהקבוצה שלך כבר מכרו את המשחק. תמכור גם אתה'. כמה? 40-30 אלף שקל במזומן. מה לעשות? להיות פחות טוב".

מ', עוד שחקן לשעבר בליגת העל, סיפר: "ברגע ששחקן או שופט מקבל הצעה ל-30 אלף שקל אם הוא עכשיו ישרוק כולה אופסייד, פה הבעיה, בגלל זה לא נצא מזה".

ע', שחקן בליגה הלאומית, סיפר: "אמרו לי 'אל תתאמץ, המשחק כבר מכור. לא לעלות לנגוח, לא לבעוט עונשין, לא לבעוט פנדלים'".

אמיר נבון, סמנכ"ל ההתאחדות, על העדווית על מכירות משחקים בליגת העל: "זה לא מפתיע, אבל גורם לי להרים גבות. אנחנו מודעים לזה, זה חלק מהעבודה היומית שלנו. אנחנו מלמדים כבר את הדור הצעיר ומזהירים אותו. המרחב הוא אפור, קשה להוכיח דברים כאלה. זה עניין פלילי. המשטרה היא זאת שצריכה לחקור את זה. אנחנו לא יכולים לעשות את העבודה של גורמי אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully