וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרקס חייב להסתיים: הפועל תל אביב ביום שאחרי הזעזוע המקצועי

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 9:31

בוקסנבוים ודראפיץ' בחוץ, סילבס צפוי לאמן, אך ללא רענון חכם בסגל ומניעת התערבות מקצועית חוזרת של איציק ניסנוב, הפועל תל אביב לא תשתקם בעונה הזאת. אם כולם יבינו איפה טעו, זה עדיין לא אבוד. אופיר סער מנסה לעשות סדר בבלגן

תקציר: הפועל באר שבע - הפועל תל אביב 0:6/ספורט 1

אם שחקנים בהפועל תל אביב כינו אתמול (שלישי) את הנעשה במועדון "כמו גולסטאר", אזי שכמו בכל תכנית ריאליטי, ישנם כאלו שנחתכים בדרך ועוזבים את המתחם. אם הפועל תל אביב הייתה מוציאה הודעה בסגנון "בוקסנבוים ודראפיץ' - אתם לא ממשיכים איתנו", זה היה מתאים יותר להלך הרוח והכאוס שמאפיין את האדומים בימים אלה. לפעמים קשה להאמין שהאירועים המתרחשים במועדון לא מבוימים.

הפועל תל אביב התחילה את הבוקר עם ביטול האימון, שיחות בין הבעלים ופגישה בצהריים ושיחות עם עומר בוקסנבוים. הבעלים היו משוכנעים שצריך זעזוע, המנהל המקצועי עדיין האמין בדראפיץ' ולא התקבלה הכרעה. מאוחר יותר בוקסה והמאמן כבר שהו עם הצוות בחודורוב וניסו להבין איך יוצאים מזה - מקצועית, תקשורתית ותדמיתית. בשורה התחתונה החליט המנהל המקצועי שהלחץ וכל מה שהתלווה לכך הגיעו לנקודת אל חזור מבחינתו ובחר ולהתפטר מתפקידו, כשגם דראפיץ' החליט ללכת יחד איתו. המאמן זכה למחווה של חודש פיצוי, עם בוקסה הבעלים יסגרו את הפרטים, אך הם מתכוונים לשלם לו את מרבית שכרו עד לתום העונה הנוכחית.

סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
התחיל את היום הזה עם גב שקיבל מהמנהל המקצועי. דראפיץ'/ברני ארדוב

יכול להיות שעומר בוקסנבוים יהיה בעתיד מנהל מקצועי מוצלח. בקדנציה הקצרה שלו בהפועל תל אביב, זה יותר הפריע למאמנים מאשר תרם. הוא לא התכוון לעשות זאת, הוא רצה שהקבוצה תצליח, אך חוסר הניסיון והרצון להשפיע ולעזור גרמו להרבה מאוד בעיות, חוסר אמון של שחקנים, זלזול במנהל המקצועי והמאמן, והכי חשוב - על הדשא שיחקה קבוצה זוועתית ומבישה שהגיעה לשיא השפל בתבוסה בבאר שבע. וזה לא נגמר שם - גם בשיחות מול האמריקאים החיבור היה רע, הרוכשים הפוטנציאליים לא התלהבו מהחשיבה של המנהל המקצועי, הדרך בה מתקבלות החלטות ורמת הסקאוטינג. בוקסנבוים ידע שרכישה על ידי האמריקאים במקרה הטוב תפגע במעמדו, וגם לכך הייתה השפעה על ההחלטה שלו.

מכאן תנסה הפועל תל אביב להתחיל דף חדש כבר היום. הבעלים ייפגשו עם חיים סילבס בתקוה לסכם איתו עד לתום העונה. סילבס לא יזכה לאופציה היות וההסכם עם האמריקאים לא מאפשר להגדיל התחייבויות לעונה הבאה, אך אולי ייכנס סעיף כזה במידה והאמריקאים לא ירכשו את הקבוצה. עם מינויו של סילבס (אלא אם תיעשה פניית פרסה ברגע האחרון למאמן אחר), יצטרכו במועדון לקבל החלטות מהירות בנוגע לשחקני רכש ושחרורים. סילבס יצטרך לקבל החלטה בנוגע לקשר הקרואטי שסיכם, הרוויה איליץ', שבמועדון קיבלו אתמול פידבקים שליליים לגביו. בנוסף, יחליט האם לצרף את אחד משלושת השוערים הישראלים - אופיר מרציאנו, אריאל הרוש או בוריס קליימן בחוזה לשנה וחצי או ללכת על שוער זר זול יותר. וזה לא הכל: המאמן החדש יכריע מה עושים עם אנטואן קונטה ורומארטו, האם להקפיא את פאבלו גונסאלס, אילו צעירים ימשיכו לקבל קרדיט ואילו יושאלו, ואילו שחקנים מהנוער יצורפו. הקבוצה צריכה להתחיל מהתחלה, וזה לא יהיה פשוט למאמן החדש.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המנהל המקצועי של הפועל תל אביב עומר בוקסנבוים. ניב אהרונסון
יום סוער שהסתיים בעזיבה. בוקסנבוים/ניב אהרונסון

אבל הבעיות לא מסתיימות שם. מה עושים עם כל הישראלים המתנדנדים מהקיץ? החל מעידן ורד, שלומי אזולאי, דור אלו וגם סינטאיהו סלליך שקיבל הודעה לחפש קבוצה. ההתנהלות של האדומים מול השחקנים הללו לאורך החצי הראשון של העונה, במטרה לחסוך את שכרם, פגעה בשוק של כל אחד ואחד מהם והמועדון יתקשה להפיק יותר מדי תועלת בשחרורם. יתרה מכך, לא מעט גורמים במועדון חושבים שחלק מחיזוק הקבוצה בינואר יהיה להחזיר את השחקנים האלה לתחרות מקצועית אמיתית בסגל, ולא לעשות מהם זיג-זג כלכלי מביש שגם פגע באווירה הכללית של הקבוצה.

והכי חשוב, צריך לתת למאמן שקט לעבוד. אין עכשיו מנהל מקצועי, אסור בתכלית האיסור שאיציק ניסנוב איכשהו ישוב וישתחל למעורבות מקצועית. הקרקס הזה חייב להסתיים עם מינוי מנהל מקצועי, אחרת ימונה לאדומים מאמן רביעי בעונה הזאת עוד לפני משחקי הפלייאוף. הקבוצה בסכנת ירידה ממשית, ואם מי שצריך לא ייקח אחריות - זה ייגמר בלאומית.

איציק ניסנוב, בעלי הפועל תל אביב. אריאל שלום
אסור שישוב לקבל החלטות. איציק ניסנוב/אריאל שלום

זה לא הולך להיות פשוט. גם אם תהיה אווירה פסטורלית בתוך המועדון, הקהל רותח ומחפש את כולם - מההנהלה עד אחרון השחקנים, מהשחקן שירד מהאוטובוס ועשה פרצוף שקיללו אותו, דרך דוד קלטינס שישב לאכול עם שחקני באר שבע וקונטה שאוהדים חושבים שלא מתאמץ, ופחות או יותר מגיע לשלושת רבעי סגל שמקבל הודעות נאצה ואיומים. אם הקהל לא ישנה פאזה ויבוא בשבת נטו לתמוך בקבוצה נגד נס ציונה, זאת עלולה להיות מפלה שיהיה קשה לחזור ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully