וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוסמן וקולסון בצמרת הסטופרים ביורוליג, בולדווין ופויתרס בתחתית

הנתונים ההגנתיים המפתיעים אחרי חצי עונה: גארד אלבה ברלין בטופ 5, מתיאס לסור בפסגה, והיכן ממוקמים שחקני מכבי תל אביב?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.1/ספורט1

הסטטיסטיקות המתקדמות הפכו לחלק בלתי נפרד מהכדורסל, וגם ביורוליג הצטרפו בשנים האחרונות לטרנד האמריקאי. כעת, כשחצי עונת יורוליג מאחורינו וכשהסיבוב השני של העונה רגילה עומד בפתח, זה הזמן לצלול למספרים גם בצד ההגנתי, היותר קשה למדידה.

איש הסטטיסטיקה האיטלקי ניקולו פיומי פרסם אתמול את רשימת המצטיינים במפעל במדד הסטטיסטי Defensive Stop Gained, שמודד את כמות העצירות שמבצע שחקן מסוים בהגנה. המדד ההגנתי המדובר מנסה להדגים עד כמה שחקן מסוים עוזר לקבוצה שלו בהגנה במצבי אחד על אחד.

אחרי 17 מחזורים, מי שמדורג ראשון בקטגוריה הסטטיסטית המדוברת הוא מתיאס לסור, אקס מכבי תל אביב ומי שיתארח מחר (רביעי) עם פרטיזן בלגרד בהיכל. במקום החמישי ניתן למצוא את יובל זוסמן, שאמנם לא מראה שיפור משמעותי בצד ההתקפי העונה, אבל עדיין מדורג בין חמשת הסטופרים המובילים במפעל. את המקום השישי מאייש בונזי קולסון, שהולך וממצב את עצמו כשחקן האנרגיה האולטימטיבי עבור עודד קטש.

באופן מעט מפתיע, שניים מהשחקנים שאמורים להיות בין השומרים הטובים בסגל של קטש - אלכס פויתרס ו-ווייד בולדווין, מדורגים בתחתית של היורוליג בקטגוריה הנ"ל. פויתרס שהושבת ככל הנראה עד סוף העונה, מדורג שני מהסוף ובולדווין שלישי מהסוף. רק ואסיליה מיציץ', כוכב אנאדולו אפס, מציג מספרים הגנתיים גרועים יותר.

בכל הנוגע למכבי תל אביב, סטטיסטיקות מתקדמות נוספות תומכות במספרים שהובאו למעלה. על פי האתר "RealGM", בונזי קולסון הוא שחקן ההגנה החשוב ביותר של הצהובים-כחולים, כשבדקות שלו על הפרקט הקבוצה סופגת 111.4 נקודות פר 100 פוזשנים (הכי מעט בקבוצה). אלכס פויתרס מדורג אחרון בקבוצה, כשבדקות שלו הצהובים סופגים 121.8 נקודות פר 100 פוזשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully