וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "נחמיר את הענישה, לא ישתלם לאוהד להיות אלים במגרש"

שר התרבות והספורט הנכנס הציג את מטרותיו ב-103FM והודה: "יש שתי סוגיות שמטרידות אותי בכל מה שקשור לזרים. רוצים להקים לפחות חמש אקדמיות לענפים השונים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.1/ספורט1

לאחר טקס חילופי שרים שנערך בירושלים, שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד נכנס לתפקידו במשרד. השר הנכנס הוא השני בהיסטוריה אשר בא מרקע ספורטיבי, כזכור שימש כיושב ראש קבוצת הכדורסל מכבי קריית גת בשנים 2004 עד 2014. בשיחה עם חברי צוות תוכנית הספורט ב־103FM, רון קופמן ומשה פרימו, סיפר השר זוהר על השינויים שברצונו לחולל עד תום הקדנציה.

"כיום אני בעיקר שוקד על חוק המועצה להסדר המורים בספורט שתעתיק את הפעילות, תעביר את הסמכות לגבי המועצה להסדר המורים הספורט באופן מוחלט למשרד התרבות והספורט ולשר הממונה", סיפר השר זוהר בפתח השיחה. "הכנסנו את זה בהסכם הקואליציוני, זה חלק מהוויתורים של הליכוד. הוויתור שלהם שהטוטו יהיה בפיקוח וניהול מלא של משרד התרבות והספורט, כולל החלוקה התקציבית שלו. יביא בשורה גדולה של מיליוני שקלים בשנה לספורט".

שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר ושר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר בטקס החילופים, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
טקס חילופי השרים נערך ומיקי זוהר נכנס לתפקידו/פלאש 90, יונתן זינדל

כאשר נשאל האם תהיה חלוקה על פי הוועדה לקביעת קריטריונים או שייקבעו קריטריונים חדשים, השיב: "כל חלוקה שנעשית במשרד ממשלה נעשית לפי מבחני תמיכה. גם הטוטו יחלק כספים לגופים מסוימים, עדיין לא יודעים איזה בדיוק אבל חד משמעית תהיה חלוקה. החוק שאנחנו יצרנו, יש כל מיני נושאים שהטוטו יעסוק בהם וכל פעם שר יקבע באיזה נושאים יש תיעדוף יתר או פחות לגבי התקצוב שלהם".

באשר לסגנו יעקב טסלר (יהדות התורה), הבהיר זוהר כי "הוא יעסוק בנושא אחד מרכזי - תרבות חרדית. תקציב תוספי שיגיע ממשרד האוצר, לא על חשבון הספורט והתרבות. לכן בעניין הזה אין לי שום בעיה, נעבוד איתו בשיתוף פעולה. הוא יעסוק בעיקר בנושא הזה, אני אעסוק ביתר הנושאים. קרן המתקנים כרגע מתוקצבת במשהו כמו 265 מיליון שקלים, אני רוצה להגדיל אותה או אפילו להכפיל אותה בהקדם האפשרי. יש נושאים שאני רוצה לפתור".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

האזינו לריאיון עם השר מיקי זוהר

בהמשך, הדגיש שר התרבות והספורט הנכנס כי "כל ענפי הספורט צריכים לזכות לחלק בקרן המתקנים, אבל עדיין צריך לייצר מתקנים. אפשר לייצר מתקנים רב תכליתיים שיכולים לשמש כמה יותר ענפי ספורט, זו לדעתי צריכה להיות המטרה, שיהיה שימוש בכמה ענפי ספורט בכל מתקן. לכן בעניין הזה אנחנו גם נדון ונבחן איך עושים את זה".

לאור אמירותיו תהו חברי הפאנל מה יהיה הסוף עם סוגיית התאורה. השר זוהר הכריז: "אני רוצה להתחייב בשידור הזה שבע"ה כל בעיות התאורה בישראל שמדברות אך ורק על מגרשים שמשמשים לקבוצות שמשתתפות בליגה, מתקנים שמשתמשים בהם למשחקי ליגה, נושא התאורה שם ייפתר. בדקתי את העליות הכספיות, מניח שכן נצליח להביא את התחום הנדרש כדי שנשלים את העניין הזה בפרק זמן קצר, וככה נוכל להגיד שאין יותר בעיות תאורה במגרשים שמשחקים בהם בליגות. דבר שאני מתכוון להביא פתרון".

"נושא נוסף שנעסוק בו זה החמרת ענישה כנגד אוהדים מתפרעים במשחק", הוסיף, "ניקח את החוק שחילי התחיל ונחמיר את הענישה באופן כזה שלא ישתלם לאוהד להיות אלים במגרש, דבר שנתמקד בו. את זה אנחנו חייבים למגר. זה תכנון של מערכת, זה לא רק שר התרבות והספורט, מרד ראש הממשלה גם צריך להיות מעורב, מכת מדינה זה הפך להיות. יש את הקנסות המנהליים, אני הולך להגדיל אותם, ההרחקות, גם את המספר הזה אני הולך לעלות להרחקה של חצי שנה על ידי שוטר שזיהה פעילות אלימה. ואם יש הרשעה של בית משפט בעניין אלימות בספורט באופן אוטומטי ההרחקה תהיה לחמד עש עשר שנים בלי אפשרות לערער. אולי בהמשך גם נלך לצמיתות, אבל אני חושב שהדבר הזה כבר האוהדים יחשבו פעמיים".

עוד סיפר זוהר כי בנוסף לדברים שציין "נפעל בקרוב להקמת אקדמיות, אנחנו רוצים להקים לפחות חמש אקדמיות לענפים השונים, שיהיו שם בין 300 ל־400 ספורטאים מצטיינים. הם יהיו בכל הארץ, מפוזרים, זה משהו שלא עולה כל כך הרבה כסף. זה סיפור של עשרה מיליון ש"ח. בתוך מספר שנים תראה קפיצה ביכולת הקבוצות המקצועניות שלנו. נעשה עוד לא מעט דברים, יש הרבה מאוד חלומות".

שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
"כל שחקן שמשחק בנבחרת ישראל צריך לשמור על כבודה של המדינה"/קובי אליהו

בהמשך התייחס השר זוהר לריבוי הזרים בקבוצות בארץ: "יש שתי סוגיות שמטרידות אותי בכל מה שקשור לזרים - למה מביאים זרים לישראל ברמה כל כך ירודה? ומספר הזרים. אני אומר דבר כזה, בסוף אם אנחנו נגיע למצב בו מספר הזרים יפחת משישה לחמישה, ורמת הזר תעלה, כולל רישיון עבודה, שלא כל זר יוכל להגיע לישראל, מישהו שעשה משהו בקריירה שלו. כמובן שרישיון עבודה של ישראל לא יהיה כמו באנגליה. אם מחר בבוקר כל קבוצה במקום להביא 6 זרים תביא 5 זרים אני אומר לכם שרמת הישראלי תגדל והישראלי יתקדם, משום שישראלי ישחק עם זרים ברמה גבוהה, הישראלים ישתפרו".

"מי שנוסע לאירופה לא פטור ממס, הוא משלם את המיסים שלו פה בישראל. בסוף איך שלא תהפוך את זה, מי שרוצה לשמור על אזרחותו הישראלית כן צריך לשלם מס בישראל. אני חושב שאם יהיה רישיון עבודה לזרים, שלא יבוא כל זר, והמס יופחת, אז בסוף כן תמצא את עצמך במצב שאתה משפר את הכדורסל והכדורגל הישראלי. אירופה בורחת לישראל, הרמה באירופה עולה משנה לשנה, הרמה בישראל לא גדלה", הדגיש.

לסיום, התעניינו צמד המגישים האם בתור שר הספורט יש דברים אותם הוא רוצה להגיד לנבחרת ישראל בכדורגל. זוהר הסביר כי "אני לא יכול לקבוע או לכפות על איגודים מקצועיים החלטות מקצועיות, זה משהו שלא אעשה. המשרד ברשותי לא יתערב, זה גם לא מקובל ברמה הבינלאומית. הכול צריך להיעשות בהידברות, לא בכפייה. אני חושב שכל שחקן שמשחק בנבחרת ישראל צריך לשמור על כבודה של המדינה, לא לפגוע בסמלים של המדינה האם ישיר את ההמנון או לא? זאת שאלה ששחקן צריך לשאול את עצמו.

"דבר אחד אני כן מבקש זה לא להתבטא נגד המדינה. כשאתה נציג ישראל אתה צריך לשמור על השם הטוב של המדינה. אבל לגבי שירת ההמנון זה כבר עניין סובייקטיבי של כל שחקן ושחקן. כולם פה שווי זכויות, אנחנו רוצים לגרום שכולנו נחיה יחד. מקרים מהסוג שראינו בעבר ששחקן מדבר נגד ישראל תוך שהוא בנבחרת, פגעו בשלום בין האנשים", סיכם.

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully