וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מעוד ענק ברזילאי: רוברטו דינמיט הלך לעולמו בגיל 68

האליל הכי גדול בתולדות ואשקו דה גאמה, מלך שערי הליגה הברזילאית בכל הזמנים שכבש גם 20 שערים בנבחרת, נכנע למחלת הסרטן

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.1/ספורט1

פחות משבועיים אחרי מותו של פלה, ברזיל ועולם הכדורגל נפרדו היום (ראשון) מעוד שחקן עבר ענק: רוברטו דינמיט, הסמל הגדול ביותר של ואשקו דה גאמה בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק במחלת הסרטן.

קרלוס רוברטו דה אוליביירה, בשמו המלא, בילה 21 מ-22 שנות הקריירה שלו במדי ואשקו דה גאמה וקיים בה 1110 משחקים, בהם כבש 708 שערים שהופכים אותו לא רק לגדול הכובשים אי פעם במועדון מריו דה ז'ניירו, אלא גם למלך השערים של הליגה הברזילאית בכל הזמנים עם 190 כיבושים, 40 יותר מפרד שבמקום השני. דינמיט מוביל גם את טבלת המבקיעים ההיסטוריה של הקריוקה - אליפות ריו דה ז'ניירו. החלוץ שהתנשא לגובה 1.86 מטרים זכה באליפות אחת ב-1974 ובחמישה תארי קריוקה.

ואשקו דה גאמה הכריזה על 7 ימי אבל עקב מותו של "האליל הכי גדול בתולדות המועדון"

במדי נבחרת ברזיל ערך רוברטו דינמיט 38 הופעות, בהן כבש 20 שערים, כולל בגביע העולם ב-1978 בארגנטינה. שש שנים לאחר מכן הוא אף ביקר בארץ, ושיחק נגד כוכבי ישראל באצטדיון רמת גן.

לאחר הקריירה התמנה לנשיא ואשקו דה גאמה ב-2008, השנה בה ירדה הקבוצה לליגת המשנה לראשונה בתולדותיה. שנה אחר כך זכו השחורים-לבנים באליפות הסרייה ב' ועלו ליגה, וב-2011 זכו בגביע הברזילאי. דינמיט סיים את כהונתו כנשיא ב-2013 אחרי שהקבוצה ירדה שוב, אך נותר האליל הכי גדול בעיני האוהדים.

ניימאר נפרד מהאגדה בציוץ: "הכדורגל הברזילאי איבד ביום ראשון הזה עוד אליל. נוח על משכבך בשלום, רוברטו דינמיט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully