וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלוז'ר המושלם של נטע לביא: "אחד הקשרים הכי טובים שהיו כאן"

5.1.2023 / 8:00

בכר סוף סוף קיבל את מכבי חיפה של לפני הפגרה, חזיזה הוכיח שהוא "תוספת כוח מטורפת" וגם צ'יבוטה המחיש את המהפך שעבר - אבל הירוקים יודעים: ההצגה בדרבי הייתה קודם כל מסיבת פרידה ראויה ממספר 6. גם השחקנים כבר נתנו את ברכת הדרך: "המעבר בלתי נמנע"

תקציר שמינית גמר הגביע: מכבי חיפה - הפועל חיפה 1:5/ספורט1

חגיגה גדולה במכבי חיפה אחרי ה-1:5 הגדול אמש (רביעי) בדרבי, שסידר העפלה לרבע גמר הגביע. עוד לפני המשחק הרגיש המאמן ברק בכר שיש ירידה משמעותית ביכולת של הקבוצה מאז החזרה מפגרת המונדיאל, והחליט לעשות לא מעט שינויים. שחקנים בכירים כמו עומר אצילי ודין דוד פתחו על הספסל, ובכר שמר את השחקנים במתח ופרסם את ההרכב רק כשעתיים לפני שריקת הפתיחה. בסוף נראה היה שזה השתלם לו, והתחושה בקרב אנשי המועדון הייתה שהמאמן סוף סוף קיבל את הקבוצה ביכולת שאפיינה אותה לפני היציאה לפגרה.

"זו הייתה מכבי חיפה של החלק הראשון של העונה", התגאו במועדון. "ידענו שמלבד הניצחונות אנחנו צריכים להשתדרג גם מבחינת היכולת, ועשינו את זה". בכר החליט לעלות במערך של שלושה בלמים וכמו במשחקים באירופה, דולב חזיזה אייש את כל האגף הימני. חזיזה זכה למחמאות גדולות על יכולתו, אחרי שבישל פעמיים. "חזיזה היה חסר לנו מאוד. הוא שחקן אדיר וזו תוספת כוח מטורפת", אמר אחד מחבריו לקבוצה.

נטע לביא כבש ובישל בהופעת הפרידה: 1:5 למכבי חיפה בדרבי הגביע
לביא "נפרד", בכר: "אלברמן מחפש פתרונות". הצפוני ייסגר בגלל האבוקות?
זעם בהפועל חיפה: אבו ובנו הותקפו בדרבי, פונו לבי"ח עם זעזוע מוח

שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
לזה בדיוק בכר פילל. חיפה דורסת, וחוגגת/מאור אלקסלסי

גם מאוויס צ'יבוטה שכבש זכה למחמאות גדולות. בתחילת העונה כעסו בחיפה על ההתנהלות של צ'יבוטה ועל רמת ההשקעה שלו, ובכר והצוות אף הבהירו היטב לשחקן שהם מצפים ליותר. צ'יבוטה לקח את הדברים לתשומת ליבו ובחיפה מעידים ששינה את הגישה לחלוטין. "זה מאוויס שחשבנו שנקבל כשרכשנו אותו", אמרו במועדון, "הוא רציני, משקיע ובעיקר מלא ברצון ורעב. זה בא לידי ביטוי על המגרש".

רגע לפני השער הנהדר של נטע לביא, השתולל מאמן השוערים גיא וייזינגר על הקווים וסימן לעלי מוחמד שעמד על קצה הרחבה להיכנס עמוק ליד השוער כדי למשוך איתו את השומר ולפנות את המיקום בקצה הרחבה. בדיעבד התברר שוייזינגר תכנן תרגיל ורצה לפנות את האיזור ללביא, שהתהלך באיטיות ובשקט מקו החצי עד לקצה הרחבה, קיבל מחזיזה את הכדור והמשיך בוולה גדול. "ברור שזה תרגיל שתרגלנו. הכל היה מתוכנן", הסביר שחקן בקבוצה. "לא הלך לנו העונה כמו בעונות הקודמות עם התרגילים במצבים הנייחים. זה כלי חשוב מאוד עבורנו ואנחנו שמחים שזה מצליח". בחיפה שיבחו כמובן את וייזינגר והבהירו שמאמן השוערים עובד ימים כלילות כדי לחדש כל הזמן את רפרטואר התרגילים ולהפתיע את היריבות. "גם השחקנים לוקחים חלק בזה ואפילו מציעים תרגילים", הפתיע בכר כשנשאל על כך. "וייזינגר דורש מהם המון, אבל גם מכיל ושומע אותם. הוא פתוח לרעיונות. זה חשוב לנו מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל. מאור אלקסלסי
הרכבת כבר יצאה. נטע לביא/מאור אלקסלסי

עם כל הכבוד לוייזינגר, צ'יבוטה וחזיזה, הם היו רק כוכבי המשנה של המשחק. זה היה הערב של מספר 6 בירוק. נטע לביא אולי במשחק הפרידה שלו מהאצטדיון הביתי, כבש את השער הראשון והיה המצטיין במגרש לדעת רבים. בחיפה היו מאושרים אם לביא היה נשאר בקבוצה, אך גורמים במועדון מעריכים שיהיה קשה מאוד לעצור את הרכבת. "נטע נחוש לעזוב", העידו במועדון. "ברור שזה עוד לא סגור, אבל נראה שנטע כבר עבר לשלב הבא מבחינתו".

בסיום לביא נעמד ביחד עם השחקנים אל מול היציע הצפוני והשחקנים ניסו לשכנע אותו להתקרב לקהל כדי לקבל כבוד מיוחד, אך הוא סירב. לבסוף היו אלה דולב חזיזה וסאן מנחם ש"דחפו" את לביא פיזית אל הקהל, שכמובן קרא לו להישאר. למי ששכח, לביא ספג לא מעט שריקות בוז בסוף העונה הקודמת, והתחושה הייתה שלמרות שהוא לא חזר היטב מהפציעה, בכר מתעקש לשלב אותו. כעת גם ביציעים מבינים שהאבידה של לביא משמעותית ביותר.

"נטע אחד הקשרים הכי טובים שהיו פה", קבע אחד השחקנים. "הוא שחקן אדיר, הוא תורם לקבוצה בכל כך הרבה דברים על המגרש ומחוצה לו. כולנו רוצים שיישאר, אבל נראה שהמעבר בלתי נמנע. כולנו רוצים שהוא יהיה מאושר". לביא ישחק נגד סקציה נס ציונה, אבל סיכוי גבוה שזה יהיה משחק הפרידה שלו. מי שלא ישחק הוא פייר קורנו, שנפצע אמש והוחלף עוד לפני המחצית. בקבוצה מקווים שהצרפתי סובל ממתיחה בלבד בשריר האחורי ולא מקרע משמעותי. קורנו יעבור צילום במהלך היום ואז תתברר חומרת הפציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully