וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא "נפרד", בכר: "אלברמן מחפש פתרונות". הצפוני ייסגר בגלל האבוקות?

4.1.2023 / 22:33

הקפטן זכה לאהבה מאוהדי מכבי חיפה אחרי הדרבי, בכר הבהיר: "הוא ישחק מול נס ציונה". ברק בכר נהנה מהחמישייה: "היינו חייבים את היכולת הזאת לעצמנו ולקהל". שני עצורים על זריקת אבוקות, נגד הקבוצה עומד עונש על תנאי. אוהד הפועל חיפה פונה לבית חולים עם זעזוע מוח

תקציר שמינית גמר הגביע: מכבי חיפה - הפועל חיפה 1:5/ספורט1

שלושה ימים אחרי שהשיגה ניצחון מתוק על הפועל באר שבע בליגה ופתחה פער בטוח בצמרת, מכבי חיפה המשיכה היום (רביעי) ביכולתה המרשימה גם בגביע, ועלתה לרבע הגמר בזכות 1:5 מרשים על הפועל חיפה בעוד דרבי חד צדדי. נטע לביא כבש ראשון בוולה (8), אולי בהופעה האחרונה לפני המעבר ליפן, צ'יבוטה הוסיף (19) אחרי בישול נוסף של חזיזה, עבדולאי סק (77) ועומר אצילי (78) סגרו עניין עם צמד תוך דקה אחרי שבוגנים צימק (60), ודין דוד חתם בסטייל (88) את הניצחון הגדול של הירוקים, שניצלו את העובדה שיריבתם שיקה בעשרה שחקנים אחרי ההרחקה של גל אראל בעקבות עבירה פרועה שלו (23). ההגרלה תיערך מחר.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל. מאור אלקסלסי
רגע מרגש. לביא/מאור אלקסלסי

בסיום נטע לביא הודה לקהל ונופף לאוהדי מכבי חיפה, על רקע העזיבה הצפויה שלו לליגה היפנית, וקיבל אהבה גדולה במשך דקות ארוכות. המשחק הבא של מכבי חיפה יהיה בחוץ מול נס ציונה ביום ראשון, כך שגם אם ישחק במשחק הבא, זה אולי היה אחרון בבית. ברק בכר הבהיר: "הוא ישחק במשחק הבא".

המאמן הוסיף על לביא: "ברור שאם זה תלוי בי אני רוצה שיישאר. המועדון מוכן לעשות הרבה בשביל להשאיר את נטע אבל יש את הרצונות של השחקן ויענקל'ה נתן לו מילה. אני כמובן מקווה שיישאר אבל יש פה קבוצה וננסה להביא שחקנים אם הוא יעזוב. גל אלברמן לא ישן בלילות כדי למצוא פתרונות".

אבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
יעלה בסגירת היציע הצפוני? מופע האבוקות/מאור אלקסלסי

שני אוהדי מכבי חיפה נעצרו בחשד להדלקת אבוקות במגרש: אחד תושב אור יהודה בן 22 והשני תושב טמרה בן 24. השניים נחקרו במקום ובכוונת המשטרה לבקש להרחיקם מהמגרשים למשך 60 יום. בגלל האבוקות, בית הדין עשוי להפעיל את העונש על תנאי שיש למכבי חיפה על סגירת היציע הצפוני לקראת משחק הבית הבא מול הפועל ירושלים.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל. מאור אלקסלסי
נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל/מאור אלקסלסי
דין דוד שחקן מכבי חיפה חוגג שער עם צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
הכל הולך לה. מכבי חיפה צוהלת/מאור אלקסלסי

ברק בכר על החמישייה והיכולת: "היינו חייבים יכולת כזו לעצמנו ולקהל. לקחנו קשה את היכולת מול באר שבע למרות שניצחנו והיינו חייבים לשפר דברים. רוב השערים היום באו כי לחצנו כמו שצריך, צריכים להמשיך ככה כבר ביום ראשון. אמרתי לשחקנים שה-DNA של מכבי חיפה זה קבוצה שבאה בטירוף, שלוחצת. לא הגיוני שנפסיד לבאר שבע בפרמטרים האלה, שמח שהרמנו את הרמה היום. זה היה אולי המשחק הכי חשוב העונה, באנו מפוקסים ושמח שעברנו ככה.

"אין קשר למה שהיה בשנה שעברה. בכל שנה חיפה מכוונת לכל התארים. מתקדמים לאט לאט, נחכה להגרלה ונראה מה לקבל, מה שיותר חשוב זה יום ראשון, להמשיך את הרצף בליגה ואת היכולת מהיום"

על צ'יבוטה: "מאויס כבר תקופה ארוכה מראה סימונים טובים, גם באימונים וגם כשהוא משחק. היום התאמנו את השיטה לשחקנים כמוהו וכמו רוקאביציה ששיחקו כמו שני חלוצים, הם עשו דברים יפים. גם ניקיטה נתן משחק יפה למרות ההחמצה"

על מחאת הקהל וסגירה אפשרית של היציע הצפוני בעקבות האבוקות: "תמיד משמעותי, לא יכול להתייחס לדברים שאני לא יודע. מקווה שמי שצריך לקבל את ההחלטות יהיה חכם, הקהל הוא דבר הכי חשוב וצריך לשמור עליו".

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
שוב פאלש לחיבורים הרחוקים. אצילי/מאור אלקסלסי

מאוויס צ'יבוטה, ששוב קיבל הזדמנות והצטיין: "כבר תקופה שאני מרגיש הרבה יותר טוב, שמח שהצלחתי להבקיע. פחות מתעסק במה שאומרים, תג מחיר, מי ששילם יודע מה הוא שילם. כל דקה שנותנים לי היא ברכה ואני מחכה לזה. יש פה סגל מצוין". על העימות עם דור מלול: "דור שחקן מצוין שאני מאוד מכבד. במשחק יש אמוציות, צריך בסוף ללחוץ יד וללכת הביתה".

דולב חזיזה: "כיף מאוד לחזור לעניינים. לא ידעתי שאני פותח עד הרגע האחרון. התרגשתי מאוד, לא חשבתי שאני אמור לפתוח. אני אוהב את התפקיד ששיחקתי בו, שיחקתי בו גם לפני הפציעה ובישלתי פעמיים".

על המשחק: "אני אישית תמיד נלחץ שמצמקים מולנו ל-2:1. החילופים עזרו לנו מאוד. אצילי נכנס טוב, דין כרגיל ממשיך עם שלו. כל הסגל עזר לנצח את המשחק הזה, זה חשוב לנצח דרבי, במיוחד בגביע".

על היריבות: "התבגרנו כל השחקנים, הבנו שלא צריך לעצבן ולעקוץ. צריך רק לנצח על המגרש, הדברים לא אישיים. דרבי זה הדבר שהכי חשוב לקהל שלנו, שמחים שעשינו אותו שמח יותר. מסתכלים על המשחק הבא.

"היה לנו הרבה מזל מול באר שבע. בכר נתן לנו בראש אחרי המשחק ההוא ואמר שהיום היינו חייבים להחזיר את השמחה לקהל, היינו חייבים לו. לחצנו את הפועל כמו מטורפים, גם לפני שהם קיבלו את האדום. אני מחכה כבר להגרלה שתהיה ומה נקבל. כל קבוצה שתבוא לסמי עופר אני אשמח".

עומר אצילי, נטע לביא, סאן מנחם שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הרימו את הרמה. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

בהפועל חיפה טענו לאחר המשחק כי שניים מאוהדי הקבוצה, אב ובנו, הותקפו ביציאה מהאצטדיון ופונו לבית חולים כשהבן סובל מזעזוע מוח.

רוני לוי אמר על החמישייה: "לצערי המשחק התפתח כך שקיבלנו גול מהר מאוד ואדום בדקות הראשונות, וזה קשה מאוד. בנסיבות שהיו, פערי הרמות באו לידי ביטוי מהר. עשרה שחקנים זו הפתיחה הכי קשה".

לוי נשאל האם הוא מרוצה מהיכולת של קבוצתו: "אני יכול להיות מרוצה ממשחק כזה? השחקנים צריכים לדעת גם בעשרה שחקנים להתגונן טוב יותר, להיות פחות חשופים. גם ב-2:1 שחקנים היו נלהבים יותר מדי ונגררנו למשחק מעבר - מה שאסור לעשות. זה לא מספיק טוב ויש הרבה עבודה. גל אראל? אמר שהוא מצטער, לא יותר מדי. אין זמן ברגעים האלו לדבר"

לדברי המאמן, "לכולם ידועה חשיבות המשחק מול חדרה. אנחנו נאבקים לא להסתבך בתחתית הצפופה, ומצד שני חולמים על כיוון הפלייאוף העליון. זה משחק קריטי". על רכש אפשרי ושחרור שחקנים: "האם תומר יוספי יגיע עד שבת? יכול להיות. מישהו ישוחרר בעמדה הזו? אני רואה את זה אחרת, חשוב שתהיה תחרות ושחקנים איכותיים, אנחנו צריכים כאלה עם דם חדש".

עוד בוואלה!

בחמישי ב-14:00, שידור חי בוואלה! ספורט: הגרלת רבע גמר גביע המדינה

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
"ב-2:1 שחקנים היו נלהבים יותר מדי ונגררנו למשחק מעבר - מה שאסור לעשות". לוי/מאור אלקסלסי

דור מלול על התבוסה: "תחושות קשות מאוד, אין מילים אחרות על התוצאה הסופית. התכוננו והתארגנו, באנו בגישה מאוד חיובית למשחק, רצינו לעשות משהו שיקדם אותנו הלאה, בעיקר להיראות טוב ולהביא תוצאה טובה. ההתחלה הייתה רעה בשבילנו, פיגור 2:0 ואדום זה סיפור לא פשוט. חזרנו ל-2:1 ועמדנו קצת יותר טוב במחצית השנייה, היו עוד הזדמנויות להשוות והשער השלישי שבר אותנו. אין הסבר, אסור לנו לקבל חמישה שערים נגד אף קבוצה באף משחק. המזל הוא שיש לנו יומיים ואנחנו יכולים לתקן כבר בשבת. המשחק הזה הוא גביע העולם בשבילנו, צריך לבוא בשיא המוכנות והמוטיבציה לתקן עבור הקהל שלנו, הוא נתן תצוגה אדירה והרגשנו אותו מאחורינו, כואב לאכזב אותו ככה.

"בדיעבד תמיד אפשר לעשות דברים אחרת ולהגיד מה היינו יכולים לתקן. באנו בתחילת המשחק חדורים, רוצים מאוד ומוכנים. נפלנו בדברים שאנחנו מדברים עליהם, על הקרן שפותחת להם את המשחק ומכניסה אותנו לפלונטר. במחצית השנייה ידענו לשמור על עצמנו וחבל שלא ידענו לנצל את זה אחרי שצימקנו ב-2:1.

"איך נוכל לנצח דרבי? זה מאחוריי, אני לא חושב על הדרבי הבא, המשחק הקרוב מול חדרה הוא אחד החשובים שלנו העונה. אנחנו מודעים שהטבלה צפופה ורוצים לברוח כמה שיותר מהר. בנסיבות האלה, הזמן הקצר בין המשחקים הוא לטובה. נעשה שני אימונים מרוכזים מאוד, נסדר את השורות ונבוא מוכנים".

שחקני הפועל חיפה מאוכזבים. מאור אלקסלסי
שחקני הפועל חיפה מאוכזבים/מאור אלקסלסי

העולות לרבע הגמר

מכבי חיפה - שנה רביעית ברציפות ברבע הגמר

מכבי תל אביב - שנה שלישית ברציפות ברבע הגמר

בית"ר ירושלים - חזרה לרבע הגמר אחרי שלוש שנים

מכבי נתניה - חזרה לרבע הגמר אחרי ארבע שנים

מ.ס. אשדוד - חזרה לרבע הגמר אחרי שנתיים

מכבי פתח תקוה - פעם רביעית בחמש השנים האחרונות ברבע הגמר

הפועל פתח תקוה - רבע גמר ראשון מאז עונת 2004/05

הפועל עפולה/הפועל כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully