וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המרגש של הטרגדיה: מיליונים נתרמו לעמותה של שחקן ה-NFL שהתמוטט

שחקנים ואוהדים התגייסו לטובת המיזם החברתי של דמאר המלין בזמן שהוא ממשיך להיאבק על חייו בבית החולים. וגם: התגובה השערורייתית של פרשן "פוקס" שחוללה סערה

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.1/ספורט1

ארצות הברית ממשיכה לעקוב בדאגה וחשש לשלומו של דמאר המלין, שחקן בפאלו בילס מה-NFL, שהתמוטט שלשום במהלך המשחק נגד סינסינטי בנגלס והובהל לבית החולים כשמצבו מוגדר אנוש. המלין עדיין מורדם ומונשם בבית החולים, ומשפחתו סיפרה הלילה (בין שלישי לרביעי) לכלי התקשורת שחל שיפור קל מאוד במצבו. עד אתמול המלין כלל לא נשם בכוחות עצמו, וכעת הוא נושם עצמאית עם תמיכה של מכשור רפואי.

המקרה הקשה היכה את ה-NFL ואת חובבי הענף בתדהמה, ואנשים רבים ברחבי ארצות הברית מחפשים דרכים לתרום ולסייע להמלין ולמשפחתו בדרכים כאלו ואחרות. כפועל יוצא מכך נולדה תופעה מרגשת, שמאירה את הצד היפה של הענף ואת האחווה שבו: עשרות שחקנים ואוהדים תרמו ביממה האחרונה לעמותה שהקים המלין במטרה לסייע לילדים נזקקים בקהילה שבה גדל בפיטסבורג. המלין הקים את העמותה בשנת 2020, מיד אחרי שסיים ללמוד בקולג' בפיטסבורג, ועד שלשום הצליח לגייס פחות מ-3,000 דולר במימון המונים.

שחקן בפאלו בילס דמאר המלין. Bryan Bennett, GettyImages
התגייסות מרגשת. דמאר המלין/GettyImages, Bryan Bennett

אחרי התמונות הקשות בהן המלין נראה מתמוטט על המגרש, סיפור חייו קיבל במה, וכך המיזם גם קיבל חיים חדשים. תוך פחות מ-24 שעות נאספו למיזם תרומות של למעלה מ-5 מיליון דולר. אחד התורמים הנדיבים ביותר היה טום בריידי, שתרם 10,000 דולרים. גם קוורטרבק דנבר ברונקוס ראסל ווילסון תרם סכום דומה. רוברט קראפט תרם בשמה של ניו אינגלנד פטריוטס 18 אלף דולר, וקבוצות נוספות העבירו תרומות משלהן.

על ההתגייסות המרגשת הצליחה להעיב מעט הסערה שחולל סקיפ ביילס, הפרשן הבכיר של רשת "פוקס". ביילס עורר זעם רב בארצות הברית לאחר שביקר את החלטת הליגה לדחות את קיום המשחק בו התמוטט המלין, בטענה ש"אנחנו נמצאים ברגע קריטי בעונה, ולמשחק כזה יש חשיבות עליונה לעונה הרגילה. לפתע המשחק הפך להיות לא רלוונטי, ולא ברור מדוע".

ביילס ספג ביקורות חריפות על האמירות הללו, כולל משחקני NFL, אבל סירב להתנצל באופן ישיר. לתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "First Take" בה הוא מופיע באופן קבוע לצד שחקן העבר והפרשן שאנון שארפ, הוא התייצב אמש לבדו, לאחר ששארפ סירב להופיע לצידו, במחאה על אמירותיו. ביילס סיפק התנצלות רפה נוספת בפתיח של השידור (בציוץ למעלה), אבל ממשיך לספוג אש.

בינתיים המלין ממשיך להיאבק על חייו בבית החולים, וארצות הברית ממשיכה להתפלל שישרוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully