וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: עיריית תל אביב-יפו תקיים פרויקט לשבירת שיא אתלטיקה עולמי

בפעם הראשונה בישראל, עיריית תל אביב-יפו תקיים פרויקט לשבירת שיא אתלטיקה עולמי, במקצה 10 ק"מ נשים במסגרת מרתון פלייטיקה תל-אביב. קבוצת הכדורסל הפועל גליל גלבוע אימצה את דיירי בית אקשטיין מקבוצת דנאל בקיבוץ חפציבה והעניקה להם מנוי לכל משחקי הבית

רון חולדאי ולונה צ'מטאי סלפטר. גיא יחיאלי,
תשבור את השיא? לונה צ'מטאי סלפטר עם רון חולדאי/גיא יחיאלי

בפעם הראשונה בישראל, עיריית תל אביב-יפו תקיים פרויקט לשבירת שיא אתלטיקה עולמי. בפרויקט ישתתפו 30 רצות מובילות מהארץ ומהעולם, ובהן הרצה הבכירה הישראלית, לונה צ'מטאי סלפטר, זוכת מדליית הארד באליפות העולם בריצת מרתון ביוג'ין 2022 והמחזיקה בשיא הישראלי לריצת מרתון מ-2020 העומד של 02:17:45 שעות, תשתתף במרתון פלייטיקה תל-אביב, שתוביל את הניסיון לשבור את שיא העולם לנשים במקצה ה-10 ק"מ בו תשתתף. השיא לריצת 10 ק"מ על כביש לנשים, עומד כיום על 30:01 דקות ונקבע בגרמניה על ידי הרצה אגנס גבט.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המרתון הוא אירוע אידיאלי לשבירת שיאים-אם זה זמן ריצה, מרחק או כל הישג אחר שהוא משמעותי. אני מזמין את כל מי שרוצה לשבור שיא לבוא לרוץ ולקחת חלק באירוע. ואם אתם מאלה שלא אוהבים להזיע, תגיעו לעודד את הרצות והרצים בדרכם להישג אותו הציבו לעצמם".

לונה צ'מטאי סלפטר: "לרוץ 10 ק"מ במרתון פלייטיקה תל-אביב הוא מאורע מיוחד עבורי. מדובר באתגר מדהים לשבור את השיא ואני מקווה להציג את הריצה הטובה ביותר שניתן כדי לשמח רבים ובהם כל מי שיבחר לבוא ולעודד במרתון. המטרה שלי היא לנצח את התוצאה האישית שלי ולסיים את הריצה בפחות מ-30:05. מבחינתי זה כבוד גדול לעשות את המדינה שלי גאה בכל מרוץ בו אני מתחרה. אני מזמינה את הרצות והרצים לעודד אותי ולרוץ לצידי ולהיות חלק מאתגר זה".

סלפטר, שרצה בין השאר במסגרת ה-NN Running Team בה חבר גם האלוף האולימפי בריצת מרתון, הקנייתי אליוד קיפצ'וגה ורצים בעלי שם עולמי נוספים, הצליחה לסיים ב-2019 את המרחק ב-30:05 דקות, בזמן מהיר יותר מהשיא העולמי, אך תוצאה זו לא נקבעה כתוצאה רשמית כיוון שמארגני התחרות בטיבורג, הולנד לא הקפידו על כל התקנות הנדרשות. למרתון הקרוב יגיע צוות מטעם איגוד האתלטיקה העולמי על מנת להבטיח שמירה על כל התקנות הנדרשות.

סלפטר ורצות מקצועיות בכירות מהארץ ומהעולם, יוזנקו בשער הזינוק הענק של המרתון בשדרות רוקח. מסלול הריצה יעבור על רוקח עד דיזנגוף, מדיזנגוף אל שדרות בן גוריון, לאבן גבירול וחזרה לשער הסיום בשדרות רוקח. זהו מסלול שטוח ומהיר. לאורך המסלול יוקמו עשרות עמדות עידוד וצפייה. תושבי תל אביב-יפו ואורחיה מוזמנים לצפות בניסיון לשבור את שיא העולם ולעודד את לונה והרצות הבכירות בדרך לשבירת השיא.

מרתון פלייטיקה תל אביב. יחצ,
מרתון פלייטיקה תל אביב/יחצ

אתגר שבירת השיא העולמי מציב את המרתון בשורה אחת עם אירועי הספורט הבינלאומיים המובילים ומחזק את מעמדו כמוקד תחרותי לרצים מהארץ והעולם. הרשום למקצי המרתון השונים, ובכלל זה למקצה ה-10 ק"מ, פתוח ויסתיים ב-18 בפברואר. ניתן להירשם במחירים מוזלים עד ה-21 בינואר.

מרתון פלייטיקה תל-אביב 2023 יתקיים השנה זו הפעם ה-15 בלב העיר תל אביב-יפו ביום שישי, 24 בפברואר. האירוע, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו יתקיים בהשתתפות למעלה מ-40,000 רצות ורצים הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים העוברים ברחבי העיר.

במסגרת האירוע יוזנקו: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומרוץ אופני יד לנכים. מקצה מיני מרתון לילדים יתקיים ביום רביעי, 22 בפברואר (800 מטר ו-1.5 ק"מ).

אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים' ילווה לאורך כל המסלול בכ-5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה.

מחזיקי כרטיס דיגיתל נהנים מהנחה של עד 20% לאורך כל תקופת ההרשמה. למידע נוסף, עדכונים, מפת המסלולים והרשמה: www.tlvmarathon.co.il

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
בתמונה מימין לשמאל: קפטן הקבוצה עמית זיס ומיכאל ברינוב מבית אקשטיין. הילה כפיר,
בתמונה מימין לשמאל: קפטן הקבוצה עמית זיס ומיכאל ברינוב מבית אקשטיין/הילה כפיר

שיתוף פעולה מרגש בין מועדון הכדורסל הפועל גלבוע גליל ובית הדיור בית אקשטיין מקבוצת דנאל בקיבוץ חפציבה. קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע גליל אימצה את דיירי בית אקשטיין מקבוצת דנאל בקיבוץ חפציבה והעניקה להם מנוי לכל משחקי הבית. הקשר האישי שנוצר בין השחקנים לדיירים צפוי להוליד שיתופי פעולה נוספים.

את פתיחת העונה הנוכחית של הליגה, החליטה קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע גליל לפתוח בשיתוף פעולה מרגש במיוחד והעניקה לכל דיירי בית אקשטיין בקיבוץ חפציבה מנוי לכל משחקי הבית בהיכל הספורט גן-נר. מדובר בכ- 20 דיירים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המתגוררים בקיבוץ השוכן למרגלות הגלבוע, שם הם מקיימים אורח חיים עצמאי ובליווי ותמיכת הצוות של בית אקשטיין. נוסף לבית אקשטיין, מועדון הכדורסל מאמץ קהילות נוספות, כולן קיבלו מנויים למשחקי הבית של הליגה והסעות הלוך וחזור למשחקים.

מנכ"ל מועדון הכדורסל הפועל גלבוע גליל - ארצי פרטי: אנו כמועדון רואים זכות גדולה בדרך המשותפת לנו ולקהילת שכונת הפרחים שבקיבוץ חפציבה. החיבור עבורנו הוא חיבור טבעי המפרה אותנו כקבוצה, ומאפשר לנו לראות את עצמינו ואת הסובבים אותנו. לתת מקום, קול ונראות לקהילות השותפות במסע שלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully