וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל פרנקל נפרד: "אי אפשר להגדיל את הליגה ל-13 או 14 קבוצות"

היו"ר היוצא של מנהלת הליגה שוחח עם התקשורת, סיפר על הישגיו ושיתף בדעותיו: "אין דבר יותר חשוב מהאולמות. מקווה שיהיו גם בנס ציונה ובגליל"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 1.1/ספורט 1

עשור אחרי שמונה ליו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל נפרד ופינה את מקומו לטובת היו"ר הנכנס ארי שטיינברג שנבחר בחודש האחרון וכבר נכנס לעניינים בימים הללו. היום (שני) שוחח פרנקל עם כלי התקשורת וסיכם את העשור שלו באחד התפקידים המשמעותיים בכדורסל הישראלי, כשלאורך השנים הצליח להביא למנהלת הישגים גם ברמה הספורטיבית וגם ברמה הכלכלית, אך ספג גם ביקורת קשה מתוך המנהלת ומחוצה לה.

"אני מרגיש היום כמו חייל שבא עם טופס טיולים ומשתחרר אחרי 10 שנים. 19 שנים אני כאן, הייתי 9 שנים יו"ר היכלי הספורט, חולדאי ביקש ממני להיות יו"ר החברה הכלכלית וביקשתי להיות יו"ר היכלי הספורט", סיפר פרנקל בתחילת דבריו, "כאוהד כדורסל ראיתי היכל מוזנח והחלטתי להפוך אותו להיכל NBA. עשיתי היכל שקידם את הכדורסל בישראל בצורה בלתי רגילה. יש חווית כדורסל שמה. הגעתי למנהלת בדיוק לפני 10 שנים, הייתי במיאמי שבוע שעבר, בדיוק הייתי שם לפני עשור, וכשהייתי על החוף שם צלצלו אליי ואמרו לי שנבחרתי. צחי פישביין הציע לי לבוא, ובמשבר הראשון עם השחקנים, כשהייתי בסין ובתאילנד, אמרתי לכולם לא לדאוג, וכשחזרתי תוך יום סגרנו את המשבר עם השחקנים. הבאתי את צחי לפגישה אז, והוא הגדיל את התקציב של הטוטו מ-7 ל-14 מיליון שקל".

"עברתי משברים בלתי רגילים, מהמשבר הראשון של שביתת השחקנים, משבר עם הקבוצות הגדולות שרצו לפרק את המנהלת על בסיס של הגבלות שלא איפשרו להם לשחק באירופה, והצלחתי להוריד אותם מהעץ תוך כדי שינוי החוקים כדי לאפשר להם לשחק באירופה", המשיך. "השביתה האחרונה הייתה על החוק הרוסי. עשינו בהילטון פגישה עם המאמנים ושאלתי מה מפריע להם, וכל המאמנים, כולל הזרים, אמרו שאי אפשר לשחק עם תכתיב של שני שחקנים ישראלים על המגרש. הסכמתי איתם. לא הסכמנו להמשיך עם החוק הרוסי, היה משבר גדול, עד שב-12 בלילה הגיעה נציגות השחקנים אליי הביתה יחד עם איתן לנציאנו ורמי כהן, וב-5 בבוקר חתמנו על ההסכם. זה עשה טוב לכדורסל הישראלי, ישראלים טובים לא רק משחקים הרבה בליגה, אלא גם באירופה".

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, נפרד לאחר עשור בתפקיד. דני מרון
סיכם עשור. שמואל פרנקל/דני מרון

פרנקל הדגיש את הישגי המנהלת בתקופתו והתייחס לחלק מהדברים: "באירופה הבאנו הרבה הישגים, כשנס ציונה זכו ביורופקאפ בשבילי זו הייתה הגשמת חלום. אני לא זוקף את ההישגים לעצמי רק, אלא גם לעדלי מרכוס ושלומי פרי, שני מנכ"לים שעשו עבודה בלתי רגילה. הרבה פקפקו בבחירה שלי בשלומי כמנכ"ל, היום אף אחד לא מפקפק בהישגים שלו. כל צוות המנהלת הוא צוות מסור".

בין יתר הדברים, הוא ציין כי תקציב המנהלת הוכפל מ-17 מיליון ל-40 מיליון שקל, כאשר תגמולי הקבוצות עלו מ-800,000 שקל ל-2.5 מיליון. "המפתח להצלחה הוא בראש ובראשונה הכסף", אמר. כמות הקבוצות הנרשמות לאירופה עלתה לאחר שהמנהלת העמידה תקציב של 2.5 מיליון שקל לתמיכה בקבוצות המעפילות למפעלים האירופיים על בסיס הישגים ספורטיביים, 9 קבוצות רשומות העונה. בנוסף, המעבר לסדרות בפלייאוף הביא לגידול משמעותי בכמות הקהל עם אולמות מלאים ברגעי ההכרעה של העונה. "הייתי רוצה שכל קבוצה שאין לה קהל שתמלא את האולמות, בני הרצליה עשתה עבודה טובה שיווקית. אקוניס והחברים שלו עשו עבודה נהדרת".

פרנקל דיבר גם על רשת הביטחון במהלך משבר הקורונה: "אחד ההישגים הגדולים של מנהלות הכדורגל והכדורסל זו רשת הביטחון. יו"ר מנהלת הכדורגל ארז כלפון הוא תותח אמיתי. עבדנו כמו צוות עם יח"צנים ומשפטנים, קיבלנו 110 מיליון שקל בקורונה ממשרד האוצר, מודה לחילי טרופר וגיא גוטמן בהזדמנות זו. בלי הכסף הזה לא היו קבוצות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, נפרד לאחר עשור בתפקיד. דני מרון
יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, נפרד לאחר עשור בתפקיד/דני מרון

"אין דבר יותר חשוב לכדורסל מאשר אולמות, ראינו מה האולמות עשו לקבוצות", סיכם, "היה תקציב לשרת הספורט של 225 מיליון לחמישה אולמות, לצערי זה לא קרה. אני מברך את חילי טרופר שדחף את הנושא ויצא למכרז לשני אולמות. שנה הבאה יהיה מכרז לעוד שני אולמות. כרגע יהיה אולם באילת ובהרצליה, מקווה שיתנו לנס ציונה ואולם נוסף בגליל".

"שלושה יושבי ראש נפטרו במהלך שנותיי בתפקיד - מוטי אמסלם, חיים אוחיון וניסים אלפסי, לכולם הייתי קשור", נזכר פרנקל. "עם אמסלם הייתי יושב פעם בשבועיים, אוחיון חסר לי מאוד, הוא עזר לי בהרבה משברים עם האיגוד, וניסים אלפסי הקים בנהריה קבוצה לתפארת, יהי זכרם ברוך".

עוד אמר: "אם שואלים אותי, בליגת העל צריכות להיות 10 קבוצות, ליגה הרבה יותר חזקה, וגם אז תהיה נציגות לפריפריה. אבל 12 זה הרע במיעוטו, אי אפשר לעלות ל-13, אי אפשר לעלות ל-14. הלכתי דלויט אמרתי להם לבדוק, ובאירופה המצב דומה. לא רואה איך אפשר להעלות שתי קבוצות, האיגוד צריך לרדת מהדרישה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully