וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מעבר דרמטי: רוסיה תפרוש מאופ"א, ותעבור להתאחדות האסיאתית

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 13:11

לידיעת איביץ': בעקבות החרם הבינלאומי ההתאחדות הרוסית תערוך ישיבה ותחליט על המעבר. ההנחה: יהיה "נוח" יותר לקבוצות ולנבחרות הרוסיות לחזור לפעילות באסיה מאשר עם המדינות ה"עוינות" ממערב אירופה

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 29.12/ספורט1

חברי ההתאחדות לכדורגל של רוסיה יתכנסו מחר (שישי) לפגישה מיוחדת שבה ידונו על פרישה מאופ"א, התאחדות הכדורגל האירופאית, במטרה לעבור להתאחדות הכדורגל האסיאתית, ה-AFC.

כל הקבוצות הרוסיות והנבחרות הלאומיות הושעו מעל פעילות של פיפ"א ואופ"א בחודש פברואר האחרון בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה, וכל עוד הסכסוך ועימותים נמשכים, העונש נותר בעינו.

על פי ESPN, למרות החרם שמונע מהנבחרות ומהקבוצות הרוסיות להתחרות במסגרות בינלאומיות, בהתאחדות הרוסית מאמינים שמעבר לאסיה יאפשר בעתיד לקבוצות הרוסיות לחזור לפעילות בסביבה יותר חיובית מבחינתן - אם וכאשר פיפ"א תשים קץ לעונש על הכדורגל הרוסי שמונע מהקבוצות והנבחרות להשתתף בטורנירים ומסגרות בינלאומיות.

ולדימיר פוטין נפגש עם אמהות של חיילים שנהרגו במלחמה באוקראינה. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
לא רוצים לחזור בכלל לאופ"א. רוסיה/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel
ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איך קוראים לקונפרנס ליג של אסיה? איביץ'/ברני ארדוב

"במצב הגיאופוליטי הנוכחי, הנוכחות של רוסיה באופ"א מנוגדת לאינטרסים של רוסיה", אומר רומן טרישקוב, ראש מדינת דומה, "אי אפשר לבנות חברות ספורטיבית עם מדינות שעוינות אלינו, עם אצבע מאשימה תמידית שמופנית אלינו מהמערב".

אופ"א ממתינה לראות מה תהיה ההחלטה של רוסיה, שכידוע, 75 משטחה נמצא באסיה. יש לציין שרוסיה היא אחת מ-55 מדינות עם חברות מלאה באופ"א, והיא הייתה אמורה לארח את גמר ליגת האלופות של 2022 בסנט פטרסבורג, לפני שהמלחמה גרמה להעברת המשחק לפריז.

איןתקדים של מדינה שפרשה מאופ"א, אבל יש תקדים של ההתאחדות האסיאתית שמקבלת מדינה שאינה שייכת לה, כפי שעשתה עם אוסטרליה שעזבה את אוקיאניה ומשתתפת באליפות אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully