וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבכורה כישראלי: מדליית כסף לסטניסלב מזניצין בהרמת משקולות

מזניצין, שרשם הישגים במדי רוסיה, פתח היטב את דרכו כישראלי. אלה פירט זכתה במדליית כסף. עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) ערכה השבוע טקסי חלוקת מלגות בתחום הספורט ל-58 ספורטאים וספורטאיות צעירים חברי העמותה

אלה פירט. מכבי תל אביב,
אלה פירט/מכבי תל אביב

מרימת המשקולות אלה פירט (18) ממכבי תל אביב, זכתה לפני כשעשה במדליית הכסף בטורניר בינלאומי לבוגרות במולדבה בקרב 2 עם 149 קילוגרמים. בתחרות ההנפה השיגה פירט 65 ק"ג, תוצאה שהיקנתה לה את המקום השני ובתחרות הדחיקה השיגה 84 ק"ג, תוצאה שמיקמה אותה במקום
השני. הקדימה אותה בסיכום הכללי אלופת אירופה מאוקראינה.

פירט, העומדת לפני גיוס לצה"ל, מתחרה בדרך כלל במשקל 55 ק"ג, התחרתה היום במשקל האולימפי 59 קילוגרמים. במשקל זה השתתפו 9 ספורטאיות. בתחרות משתתפות ספורטאיות מארבע מדינות נוספות לישראל, הנחשבות לחזקות ביותר בהרמת משקולות לנשים: אוקראינה, גרמניה, רומניה ומולדובה המארחת.

פירט חניכתה של ויקטוריה גלפנד מאמנת מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, הצטרפה למחלקת הרמת המשקולות במכבי תל אביב בגיל 14 וחצי. הישג השיא שלה בקריירה - מקום 6 באליפות העולם לנוער שהתקיימה ביוון.

מרים המשקולות סטניסלב מזניצין  (26) ממכבי תל אביב. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
מרים המשקולות סטניסלב מזניצין  (26) ממכבי תל אביב/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

מרים המשקולות סטניסלב מזניצין  (26), ממכבי תל אביב, בעלה ומאמנה האישי של מרימת המשקולות הבכירה של ישראל ניקול רובנוביץ', גם היא ממכבי תל אביב, הציג הערב יכולת טובה כספורטאי, בתחרות הבינלאומית הראשונה שלו כישראלי, כשזכה במדליית כסף בקרב 2  בקטגוריית משקל של 89 ק"ג בה לקחו חלק 8 ספורטאים. התחרות מתקיימת במולדובה ומשתתפים בה ספורטאים מאוקראינה, גרמניה ומולדובה.

מזניצין קבע בהנפה 142 ק"ג (מקום 2)  ובדחיקה 180 ק"ג (מקום 2)  ובקרב 2 בו זכה במדליית הכסף רשם 322 קילוגרמים.

לפני שהגיע לישראל רשם הישגים מרשימים כספורטאי במדי רוסיה. ב-2019 זכה במדליית הארד באליפות אירופה לבוגרים בהנפה, מדליית כסף בדחיקה ומדליית ארד בקרב רב. בעבר היה אלוף רוסיה 5 פעמים בכל קטגוריות הגיל החל מקדטים, נוער ובוגרים.

"זהו יום היסטורי עבורי. אני נרגש מאד ויותר מהכל גאה לייצג את מכבי תל אביב ואת ישראל בזירה הבינלאומית. כל כך חיכיתי לרגע הזה. זהו צעד ראשון בקריירה החדשה שלי ואני מרגיש מחויבות גדולה", אמר כשהוא עטוף בדגל ישראל ומחזיק במדליית הכסף ובגביע בהם זכה הערב. מזניצין מתכונן לאליפות אירופה שתתקיים באפריל בארמניה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בועז קרמר, אבינעם גולן, אורית אילון פרידמן, קובי בן אריה והספורטאי יונתן מינקין. יחצ,
בועז קרמר, אבינעם גלעד, אורית אילון פרידמן, קובי בן אריה והספורטאי יונתן מינקין/יחצ

עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) ערכה השבוע טקסי חלוקת מלגות בתחום הספורט ל-58 ספורטאים וספורטאיות צעירים חברי העמותה, אשר מתמודדים עם מוגבלויות פיזיות שונות ושהינם בראשית דרכם המקצועית בספורט הפראלימפי, זאת במטרה לעודד אותם ולסייע להם ככל הניתן בהתפתחותם המקצועית, הבריאותית והמנטלית. הטקסים המרגשים בהשתתפות מקבלי המלגות, נערכו במרכזי הספורט של איל"ן בספיבק ר"ג ובקרית חיים במעמד מנכ"לית העמותה אורית אילון-פרידמן, קובי בן אריה יו"ר מרכז ספורט איל"ן ר"ג ע"ש ספיבק, שלמה (מומו) כהן יו"ר מרכז שיקום וספורט איל"ן חיפה, אבינעם גלעד מנהל תחום הספורט באיל"ן, בועז קרמר מנכ"ל ספיבק, אורית דה קסטרו כהן מנכ"לית מרכז הספורט בחיפה, הספורטאים ובני-משפחה, המאמנים והצוות המקצועי של המרכזים.

באיל"ן כ-200 ילדים ובוגרים עם מוגבלות המתאמנים במקצועות ספורט פראלימפיים, מתוכם כ-20 ספורטאים עם סיכוי להתחרות במשחקים הפראלימפיים פריז 2024. העמותה מעניקה שירותים בתחום הספורט השיקומי והתחרותי לכ-3000 אנשים עם מוגבלות בשני מרכזי הספורט, בר"ג ובחיפה, ובפרויקטים שונים בצפון, בדרום ובחברה הערבית והבדואית.

יונתן מינקין בן ה-8.5 מת"א, מתמודד עם שיתוק מוחין, מתנייד בכיסא גלגלים, מתאמן בסל-גל, טניס שולחן ושחיה בספיבק מרכז הספורט איל"ן, בירך בשם מקבלי המלגות: "בבית-הספר שלי אני הילד היחיד עם מוגבלות פיזית, וכשאני מגיע ל"ספיבק" - אני מרגיש שייך. אני מגלה על עצמי כמה אני מסוגל לעשות, והחברים הבוגרים מסביבי מוכיחים לי שהכל אפשרי. כשאני רואה את הספורטאים הבוגרים מצליחים, אני יודע שגם אני אסתדר כשאגדל!".

אורית אילון פרידמן, מנכ"לית עמותת איל"ן: "אנו באיל"ן מאמינים בתרומה הניכרת של הספורט להתפתחות המנטלית והפיזית של אנשים עם מוגבלות פיזית, משוכנעים שמקבלי המלגות יגיעו להישגים משמעותיים בספורט התחרותי ומודים על הזכוּת להיות בית לכולם".

בועז קרמר, מנכ"ל איל"ן ספיבק ר"ג, פנה לספורטאים הצעירים מהנגב, חלקם הגדול מהמגזר הבדואי, חברי איל"ן בפרויקט ספורט דרום: "בימים אלה חשוב לנקוט עמדה בקול צלול וברור — כאן, אצלנו בחצר, אין דת, אין גזע, אין מגדר ואין אפליה. כולם וכולן כאן ללא יוצא מן הכלל הם חלק מהמשפחה שלנו. היו, תמיד יהיו, ושום חוק או תקנה לא ישנוּ את זה".

ב-24.01.23 יום שלישי, ייערך יום ההתרמה השנתי לאיל"ן. איל"ן ציינה השנה 70 שנה של עשייה פורצת דרך, קידום ילדים ובוגרים עם מוגבלות למימוש הפוטנציאל שלהם, להשגת יעדים ולהגשמת חלומות. איל"ן מטפלת באלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות פיזיות שונות, ומעניקה להם מעטפת תמיכה ושיקום באמצעות מרכזי-יום שיקומיים, מרכזי ספורט, מעונות יום ומגורים, מפעל מקדם תעסוקה ומגוון פרויקטים שיקומיים המסייעים בשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. לצד פעילויות שיקום ורווחה נרחבות, העמותה מוציאה אל הפועל גם פעילויות העשרה, חברה, תרבות וספורט שיקומי ותחרותי, לאנשים עם מוגבלויות פיזיות בכל הגילאים ומכל המגזרים בישראל.

דרכים לתרומה: אתר איל"ן: ILAN-ISRAEL.CO.IL ובאפליקציית PayBox או בטלפון 03-5248141

  • עוד באותו נושא:
  • משקולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully