וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שנגמר: מה באמת קורה בין איביץ' למכבי תל אביב?

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 16:26

מדוע מכבי תל אביב לא מודיעה דבר על איביץ'? למה לא סירבה להצעה מקרסנודר? מה יודעים השחקנים? ומדוע לוקח כל כך הרבה זמן לגולדהאר למצוא מאמן אחר? יניב טוכמן עושה סדר באחד המשברים הגדולים בעידן הקנדי, אבל גם בזה השקט (בינתיים) מכולם

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל חדרה 0:5/ספורט1

הרחק מהבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל שהתקיימו במלון בשפיים, מתנהל לו בקרית שלום כבר שישה ימים אחד המשברים הכי גדולים שחוותה מכבי תל אביב בעידן מיטש גולדהאר, אבל גם אחד מהשקטים ביותר שבהם. אין כאן לרגע ניסיון להגדיר כשכונה את הבחירות להתאחדות לכדורגל, מול מקצוענות ניהולית של מיטש גולדהאר, ממש לא. אלה היו בחירות יצריות, תחרותיות, אמיתיות וכאלה שהתנהלו בצורה מקצועית. אפילו הטלוויזיה שיתפה פעולה ושדרגה את המאבק שמעט מאוד יודעים על מה בכלל התקיים. גם האירוע עצמו בקלפי היה מכובד ואפילו הדאחקה על הנציג של פרדס חנה, לו חיכו כדי לסגור את הקלפיות ולהתחיל בספירה, לא הצליחה להרוס את הערב של שינו זוארץ.

אז מדוע שני האירועים רחוקים כל כך אחד מהשני? כי בניגוד להמולה ולחגיגת המיקרופונים מאמש, במכבי תל אביב כבר שישה ימים לא מדברים. מאז יום שישי בבוקר, כשיצאו הידיעות וכל האמת נחשפה מהר מאוד על ולדאן איביץ' והחוזה מקרסנודאר, המועדון שותק. שותק גם הסרבי, והוא בדרך כלל לא ממלא פיו מים. מסיבות העיתונאים של איביץ' העונה היו כנות ופתוחות. הוא לא הסתיר את אכזבתו מהרכש שעשתה הקבוצה, מסגל השחקנים החסר בעמדות מסוימות ולא פחד לפתוח נושאים שהם על גבול הפרות הקדושות. הפעם איביץ' לא מדבר, גם כי זו החלטת מועדון וגם משום שהוא יודע שזה יפגע בו.

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
העזיבה שלו נפלה על מכבי כמו רעם ביום בהיר. איביץ'/אריאל שלום

הסיפור עם איביץ' נפל על מכבי תל אביב כרעם ביום בהיר. אם במקרים של גיאורגיוס דוניס ופטריק ואן לוון הפיטורים נבנו ממחזור למחזור והיה זמן כדי להתכונן להחלפת מאמן, הסיפור הנוכחי הוא לא משהו שאפשר להתכונן אליו. ניתן לטעון שמועדון רציני כמו מכבי תל אביב צריך שיהיה לו בנק שמות של מאמנים פנויים או כאלה שצריך לשלם סכום ריאלי כדי להביא אותם, אבל אם רוצים להיות הגונים, ההנחתה שהוריד הסרבי אחרי משחק הגביע מול אום אל פאחם ולפני משחק הליגה מול בני ריינה, השאירה באופן טבעי את ראשי מכבי תל אביב פעורי פה. זה קרה בדיוק לפני שבועיים ולראיה, אין עדיין מאמן למכבי תל אביב בקנה.

רבים שואלים למה מכבי תל אביב לא התנגדה לשחרור. מדוע לא עמדה על רגליה האחוריות והבהירה לאיביץ' שהיא החזירה אותו עם חוזה גבוה של 800 אלף יורו ועם כל הכבוד לקרסנודאר וההצעה החלומית שקיבל ממנה בגובה של 2 מיליון יורו נטו, הוא צריך לסרב, לדבר עם הרוסים רק אחרי שתסתיים העונה.

אז זהו, שאיביץ' היה נחוש כשהגיע למכבי תל אביב עם ההצעה שקיבל, וגם אם שום צד לא מודה בכך, קרוב לוודאי שיש לו בחוזה סעיף שחרור. מאמנים רבים מכניסים לחוזים סעיף יציאה ואם המועדון לא עומד בו, זה מסתיים בדרך כלל בהתפטרות של המאמן, המתנה קצרה וחתימה ביעד החדש. זה די פשוט, בטח כשמדובר במעבר למדינה אחרת. מכבי תל אביב הייתה יכולה תיאורטית להגיד לאיביץ' שהוא לא הולך לשום מקום, אבל אז הייתה מסתכנת בכך שהוא יתפטר וישאיר אותה גם ללא הפיצוי שהיא תקבל מהרוסים וגם ללא מאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר עם המאמן ולאדן איביץ'. יותם רונן
לא רוצה להחתים ישראלי במקום איביץ'. גולדהאר/יותם רונן

אז למה זה כבר לא קורה? מדוע מכבי תל אביב לא משחררת את איביץ', מחתימה מאמן במקומו ומחסלת את הפרשה? לזכותו של מיטש גולדהאר צריך לומר שהוא לא רואה בעמדת המאמן משנית, אלא בעלת חשיבות עליונה ומכאן שהוא בודק, מבקש דו"חות ומתייעץ כדי לא ליפול. אין הרי בעיה לקנדי להחתים מאמן.

זה שוב לא יהיה ישראלי, אבל זרים יש בשפע. השאלה אם יש טעם בכזאת המתנה? הרי נרשמו הרבה כישלונות עם מאמנים במכבי תל אביב, מה שאומר שגם הסקאוטינג המקסימלי לא נותן ערבות להצלחה. גולדהאר הוא איש עקשן עם דרך והוא מעדיף את הדרך הזו, בה נמצאים שחקני מכבי תל אביב כבר שישה ימים בסוג של אפלה, מלבד המידע שעולה מהפרסומים בכלי התקשורת. זה עבד נהדר בשבת מול הפועל חדרה.

למרות צונאמי הידיעות בסוף השבוע, מכבי תל אביב החליטה לא להגיב. לא לתקשורת וגם לא מול השחקנים, והם באמת לא הושפעו כשהביסו 0:5 את הקבוצה של אסף נמני. יכול להיות שזה גם חידד אותם. עשה להם טוב והפך אותם ליחידה אחת. כאילו, הנה המפקד עוזב אז אנחנו החיילים נראה שאנחנו יכולים להסתדר בלעדיו.

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
לא משתף בשום דבר. איביץ'/אריאל שלום

השאלה אם ההתנהלות הזו תספיק גם לשבת בקרית שמונה וכאן חבויה הדילמה הגדולה. במשך שבוע מתקיימים אימונים בקרית שלום, כשהשחקנים יודעים שיש משהו. הרי לא יכול להיות שהתקשורת עוסקת בכך כבר שישה ימים ואין כלום. נכון שמכבי תל אביב הרגילה את שחקניה ואוהדיה לחכות להודעה רשמית באתר, אבל גם איביץ' לא הכחיש בשבת מול המיקרופונים שהוא עוזב.

ויש גם את העוזרים שלו. צוות שלם שנמצא בקשר עם השחקנים מתחילת העונה. האם איש מהם לא שיתף מישהו קרוב אליו מהשחקנים בדבר העזיבה בתוך כמה ימים? לפי עדויות מחדר ההלבשה בקרית שלום, אף אחד מהם לא יודע דבר. האימונים מתנהלים כרגיל. איביץ' קשוח ופדנט כהרגלו וגם במסיבת העיתונאים מחר הוא לא ישתף בדבר.

דור פרץ, ערן זהבי, ג'ורדי קרויף. מכבי תל אביב, אתר רשמי
עם ג'ורדי קרויף הדברים היו נראים אחרת? לא בטוח/אתר רשמי, מכבי תל אביב

מי שלא ניחן בזיכרון לטווח ארוך אמר השבוע כי אם היה במכבי תל אביב מנהל מקצועי זר, כל שכן ג'ורדי קרויף, הדברים היו נראים אחרת וכבר היה נוחת כאן מאמן במקום איביץ'. די להיזכר בעונה אותה פתח שוטה ארבלדזה. הגיאורגי פוטר ולמכבי תל אביב לא היה מאמן להחלפה במשך 37 ימים. עד כדי כך המצב היה בקרשים, שקרויף עצמו ירד לקווים ואימן את הקבוצה בשמונה משחקים, בהם עשה עבודה מצוינת שהביאה לכך שגולדהאר יבקש ממנו עונה לאחר מכן לאמן בעצמו את הקבוצה. גם קרויף, לא רק ברק יצחקי בעונה שעברה אחרי פיטורי ואן לוון, התקשה למצוא מאמן באמצע העונה ועם כל הקשרים שלו, נאלץ לשמש כמאמן זמני, עד שנחת כאן ליטו וידיגאל שהיה לכל הדעות מהמאמנים הכי גרועים בעידן גולדהאר.

הרבה בזכות המארג הזר העוטף את מכבי תל אביב, המועדון מצליח לג'נגל היטב בין מטר הידיעות מאז יום שישי. כשהבעלים בקנדה, יד ימינו טס ממקום למקום ולא מדבר והמאמן גם שותק, לא פלא שבמשך כמעט שבוע, מכבי תל אביב מצליחה להתמודד עם הסערה הגדולה. איביץ' יאמן את מכבי תל אביב בשבת בקרית שמונה. יתכן שישאר גם למשחק הגביע מול בני סכנין ביום שלישי. כך או אחרת, באמצע השבוע הבא יעזוב. במכבי תל אביב ימשיכו בימים הקרובים לעבוד כדי לסגור עם המאמן הבא שיביא את הצוות שלו. הם רק יקוו לא למעוד בליגה ולאבד נקודות ושזה לא יפגע בהם בגביע, שם כזכור אי אפשר לתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully