וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם: ליאונל מסי ספורטאי השנה

הפרעוש קיבל לא פחות מ-70 אחוז לאחר הזכייה הבלתי נשכחת במונדיאל והשאיר אבק לכל יתר המתחרים, בסקר שכלל למעלה ממאה אלף איש. אמבפה סיים שני, סטפן קרי רק רביעי. סידני מקלאפלין קיבלה את הכבוד אצל הנשים. התוצאות המלאות: בפנים

נבחרת ארגנטינה חוזרת אחרי המונדיאל/עריכת וידאו: ניר חן

קריירה שלמה רדף ליאונל מסי אחר ההישג הגדול מכולם, וב-2022 הוא גם השיג אותו כשהוליך את נבחרת ארגנטינה לזכייה מופלאה בגביע העולמי. על כן, אין זה מפתיע שגם גולשי וואלה! ספורט בחרו בו לספורטאי השנה, בפער ענק מהמתחרים, אחרי למעלה ממאה אלף הצבעות.

המונדיאל היה רגע השיא של הכדורגלן המופלא, שכבר ידע כמה וכמה שיאים. לאחר ההפסד במשחק הפתיחה לערב הסעודית, וכשלחץ של מדינה שלמה (אולי אפילו עולם שלם) על כתפיו, מסי עמד באתגר פעם אחר פעם, תחילה בשלב הבתים ולאחר מכן בשלב הנוקאאוט. בגמר הבלתי נשכח מול צרפת סיפק עוד כמה רגעי קסם, שהפכו את סיפור האגדה שלו למציאות.

הזכייה לא רק ביססה אותו ככדורגלן הטוב בהיסטוריה, על פי רוב. לא מעט פרשנים, ספורטאים וספורטאי עבר העריכו כי מדובר כעת גם בספורטאי הטוב בכל הזמנים - כן, גדול יותר ממוחמד עלי, למשל, מייקל ג'ורדן ורוג'ר פדרר. את הדיון הזה נשאיר לזמן אחר.

"זה פשוט לא ייאמן", אמר לאחר שהניף את הגביע העולמי. "ידעתי שאלוהים ייתן לי את הגביע, הייתי משוכנע בזה. כולנו מאושרים. זה היה החלום שלי כבר זמן רב, רציתי לסגור את הפרק הזה בקריירה שלי עם גביע עולם. לא יכולתי לבקש יותר. זה מטורף, רצינו את זה והדבר היפה הזה קרה".

גם אם מוציאים את המונדיאל מהמשוואה, מסי, שקיבל 70 אחוז מהקולות שלכם, סיפק שנה לא רעה בכלל - הגם שמעט פחות דומיננטית בסטנדרטים שלו. הפרעוש סיים את 2022 עם 35 שערים ו-30 בישולים בכל המסגרות (במדי פריז סן ז'רמן ונבחרת ארגנטינה), ב-51 משחקים.

ליאונל מסי עם גביע העולם אחרי הזכייה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל בקטאר. Visionhaus, GettyImages
אף אחד לא יכול עליו. מסי/GettyImages, Visionhaus

יתר הרשימה

2. קיליאן אמבפה - 17%

הפרעוש הקדים בפער גדול את סגן אלוף העולם, שאם היה מסיים את הגמר הבלתי נשכח הזה עם זכייה, בוודאי היה צובר הרבה יותר קולות, וככל הנראה גם מנצח את מסי. כך או כך, אמבפה הראה בקטאר שהוא לא רק שחקן העתיד של הכדורגל העולמי, אלא גם שחקן ההווה - כדורגלן דומיננטי בצורה בלתי רגילה, שעוד הולך לנפץ שלל שיאים.

3. קארים בנזמה - 5%

מישהו שלצערו לא היה במונדיאל, בשל פציעה ממנה סבל רגע לפני משחק הפתיחה. כך או כך, השנה המופלאה שלו בריאל מדריד לא נשכחה אצל המצביעים, וטוב שכך.

4. סטפן קרי - 3%

בכל שנה רגילה, ניתן רק להניח שאחד הסופרסטארים האהובים ב-NBA, שהוליך את קבוצתו לזכייה מרגשת מאוד באליפות, היה מדורג הרבה יותר גבוה. אבל 2022 לא היתה שנה רגילה.

5. ארמנד דופלנטיס - 2%

נכון, הוא רק בן 23, אבל קופץ המוט השבדי ממשיך לבסס את עצמו כאחד האתלטים הגדולים שראינו, לא פחות. במהלך השנה הספיק לשפר את שיאי העולם שהוא עצמו קבע ולזכות במדליות זהב באליפות העולם ואליפות אירופה. קשה לבקש יותר.

6. רפאל נדאל - 2%

השור ממאיורקה כבר בן 36, הברכיים לא מה שהיו פעם, ובכל זאת, את השנה החולפת סיים עם שני גרנד סלאמים - באוסטרליה, ולאחר מכן ברולאן גארוס שהוא כל כך אוהב, שהביא את מניין הזכיות שלו ל-22 - יותר מכל טניסאי אחר. אגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גמר מונדיאל 2022: קיליאן אמבפה, שחקן נבחרת צרפת. GettyImages
אל תדאג, ילד, כל הקריירה עוד לפניך. אמבפה/GettyImages

בגזרת הנשים זה הלך הרבה יותר צמוד, אולם בסופו של דבר ספורטאית השנה שלכם היא סידני מקלאפלין, האתלטית האמריקאית הנהדרת שזכתה בשתי מדליות זהב בטוקיו, ונראית כפייבוריטית לזכות בעוד כמה וכמה גם בפריז. ב-2022 זכתה מקלאפלין בשתי מדליות זהב באליפות העולם (400 מטר משוכות, 4X400), וחשוב מכל - שברה את שיא העולם בריצה ל-400 מטר משוכות, כשהעמידה אותו על 50.68 שניות - כל זאת, בגיל 23 בלבד.

סידני מקלאפלין רצת משוכות אמריקאית. GettyImages
עשתה היסטוריה. מקלאפלין/GettyImages

אתם לא לבד: מקלאפלין, שזכתה ל-26% מהקולות, נבחרה גם לספורטאית השנה של הוועד האולימפי העולמי. בסקר שלנו היא הקדימה את בת' מיד (24%) שהוליכה את נבחרת אנגליה לזכייה ביורו 2022, וגם את איגה שביונטק (22%), שזכתה בשני גרנד סלאמים השנה. יולימאר רוחאס הבלתי נגמרת זכתה ל-13%, טובי אמוסאן ל-8% ואג'ה ווילסון ל-7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully