וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא בליגה משלו": ה-NBA בהלם מההופעה ההיסטורית של דונצ'יץ'

הכוכב סיפק מספרים שמעולם לא נראו, הוליך קאמבק שמעולם לא נעשה ואחראי גם על הציטוט הגדול של הלילה: "אני זקוק לבירת התאוששות". כוכבים וכוכבי עבר התמוגגו, ג'ייסון קיד: "אנחנו ברי מזל, אסור לקחת אותו כמובן מאליו". המספרים, הציוצים והתגובות

שחקני דאלאס חוגגים עם לוקה דונצ'יץ' את הטריפל דאבל ההיסטורי/מתוך הטוויטר של דאלאס מאבריקס

לוקה דונצ'יץ' סיפק הלילה (בין שלישי לרביעי) את אחת ההצגות האישיות הגדולות בתולדות ה-NBA, לא פחות ולא יותר. השורה הסטטיסטית בלתי נתפסת: 60 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, בניצחון דאלאס 121:126 על ניו יורק.

שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'. Tim Heitman, GettyImages
אין מילים. דונצ'יץ'/GettyImages, Tim Heitman

המספרים

* מיותר לציין שעד הלילה, אף שחקן בהיסטוריה לא העמיד טריפל דאבל של לפחות 60 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 אסיסטים במשחק אחד.

* רק שני שחקנים מלבד דונצ'יץ' רשמו טריפל דאבלים של למעלה מ-50 נקודות ו-20 ריבאונדים - ווילט צ'מברליין (53, 32 ו-14, וגם 51, 29 ו-11, ואלג'ין ביילור - 52, 25 ו-10).

* עד הלילה, היו שישה שחקנים שקלעו 50 נקודות וסיימו עם טריפל דאבל. דונצ'יץ' הוא הצעיר ביותר מביניהם.

* לוקה השתווה לג'יימס הארדן, עם הכי הרבה נקודות במשחק שמסתיים בטריפל דאבל. הארדן עשה זאת ב-2018, עם שורה סטטיסטית צנועה יותר של 60 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים.

* השחקן האחרון שקלע לפחות 60 נקודות והוריד לפחות 20 ריבאונדים במשחק אחד? שאקיל אוניל, ב-2000.

* בשלושת משחקיו האחרונים, קלע דונצ'יץ' 142 נקודות - הרצף הכי טוב בקריירה הצעירה שלו.

* על הדרך, הפך לשחקן דאלאס השביעי בהיסטוריה שמגיע ל-8,000 נקודות במועדון. נזכיר: הוא רק בן 23.

* דונצ'יץ' שבר את שיא המועדון בנקודות, בו החזיק עד הלילה דירק נוביצקי (53). שיאו האישי עמד עד הלילה על 51.

* דונצ'יץ' ניפץ גם את שיאו האישי בריבאונדים (21).

* היה זה הטריפל דאבל השביעי שלו העונה, וה-52 בקריירה.

* אף שחקן לא קלע העונה יותר נקודות במשחק בודד (ג'ואל אמביד קלע 59 מול יוטה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הציוצים

אבל לא מדובר פה רק במספרים - היה גם משחק, ודונצ'יץ' חרט את שמו גם על אחת הדרמות הגדולות של העונה כדי לצאת עם ניצחון רביעי ברציפות. עד הלילה, 13,884 קבוצות פיגרו לפחות ב-9 נקודות, 35 שניות לסיום. אף לא אחת מהן ניצחה. ובכן, לאף אחת מהן לא היה את לוקה דונצ'יץ'. הסלובני מחק פיגור 110:101 כמעט בכוחות עצמו, והגיע לשיא ארבע שניות לסיום, בפיגור 115:112, כשסחט עבירה. הוא קלע את הזריקה הראשונה מהקו, החטיא את השנייה במכוון, לקח בעצמו את הריבאונד וכפה הארכה. שם, קלע עוד שבע נקודות כדי להבטיח את הניצחון.

כשהתבקש להסביר את ההצגה ההיסטורית שלו, הצטנע דונצ'יץ' וטען: "אני לא יודע. אני פשוט נהנה לשחק כרגע. אני עייף מאוד. אני זקוק לבירת התאוששות". אחרי מהלך הקלאץ' שלו בסיום הזמן החוקי כבר חשב שניצח, ולא ידע שהמשחק הולך להארכה. "כן, חשבתי שניצחנו", הודה. "בגלל זה חגגתי עם הקהל, ואז ראיתי שוויון. היה לי מזל עם המהלך הזה, פשוט זרקתי את הכדור וקיוויתי לטוב. זה היה מאוד מרשים, כל הקבוצה לא ויתרה, שיחקנו יחד. האמנו".

"ההיסטוריה של המשחק הזה נרשמת על ידי שחקנים, והיא נכתבה שוב הלילה", אמר המאמן ג'ייסון קיד. "הוא מיוחד, הוא בליגה משלו. הוא פשוט לא מרים ידיים, וראיתם את זה בסיום. לכולם היה חלק חשוב בקאמבק הזה, אבל אנחנו ברי מזל, אסור לקחת אותו כמובן מאליו. הוא מספק הצגות, אבל אכפת לו רק מנצחונות. הוא מאמין שהוא מסוגל לנצח בכל לילה. כולם עדיין די בהלם, הוא משהו מיוחד".

"אנחנו חוזים בגדולה", התמוגג בעלי המאבס מארק קיובן. "מעולם לא ראיתי דבר כזה". קווין גארנט הוסיף: "יהיה עוד פסל בדאלאס, פסל של לוקה". פול פירס צייץ: "מעולם לא ראיתי מספרים כאלה בחיי, ואולי לעולם גם לא ראה. אלה מספרים של משחקי וידאו. לוקה שחקן ההתקפה הטוב בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully